Frank Krom

참여 작품

Single Street
Director
Cardiac surgeon Monqiue has centered her life around her work. When extraverted gay artist Max moves in next door they develop a friendship which makes her realise there is more to life than work.
Coming of Age: Vol. 5 - To Play or to Die
Director
This coming of age short film focuses on the award-winning Dutch short, To Play or to Die [Spelen of sterven] (1990), which follows the sensitive, introverted Kees who falls in love with Charel, of all people, the handsome and athletic bully of the class. When he thinks he might be interested in him, he throws himself into a whirlwind of events that ends in a terrible tragedy.
To Play or to Die
Writer
In this short motion picture, schoolboy Kees is intelligent, introvert and sensitive, but gets ridiculed verbally and physically at an all-boys school by mindlessly cocky class mates and even insensitive teachers, especially in gym, where his physical weakness is mercilessly abused to make him a defenceless laughing stock in front of his smirking peers. His awakening sexual interest goes to boys, and in particular to Charel, a beautiful athletic classmate who probably feels an undetermined interest but would never risk admitting (possibly not even to himself) having any gay or bi appreciation, least of all for a 'sissy', and thus remains unresponsive to shy Kees' overtures. When the hunk finally comes over to Kees' place while his parents are away, a desperate disappointment with a tragical twist is in the making…
To Play or to Die
Director
In this short motion picture, schoolboy Kees is intelligent, introvert and sensitive, but gets ridiculed verbally and physically at an all-boys school by mindlessly cocky class mates and even insensitive teachers, especially in gym, where his physical weakness is mercilessly abused to make him a defenceless laughing stock in front of his smirking peers. His awakening sexual interest goes to boys, and in particular to Charel, a beautiful athletic classmate who probably feels an undetermined interest but would never risk admitting (possibly not even to himself) having any gay or bi appreciation, least of all for a 'sissy', and thus remains unresponsive to shy Kees' overtures. When the hunk finally comes over to Kees' place while his parents are away, a desperate disappointment with a tragical twist is in the making…
깨진 거울 속의 여인들
Casting
영화는 어젯밤의 흔적을 치우며 새로운 아침을 준비하는 클럽 해피하우스로부터 시작된다. 그곳에서는 저마다의 기구한 사연을 가진 여성들이 생존을 위해 자신을 판다. 무능력한 마약중독자 남편 대신 생활전선에 뛰어든 다이앤. 그녀 역시 해피하우스에서 일한다. 같은 시간, 도시의 다른 한편에서는 잘 차려입은 양복 차림의 남성이 여성을 납치하고, 침대에 묶고, 즉석 카메라로 그녀의 사진을 찍는다. 여자는 벽 한켠에 붙어 있는 이미 살해당한 여성들의 사진을 보고 울부짖는다. 여자의 고통에 한껏 희열을 느끼는 연쇄 살인범. 마치 두 개의 바퀴처럼 전혀 연관이 없어 보이던 이야기는 얘기치 않은 사건을 계기로 극적인 랑데부를 하게 된다.
침묵에 대한 의문
Extras Casting
마를린 호리스 감독의 데뷔작으로 남녀 관계에 대한 비관적인 시선을 견지하고 있는 작품. 옷가게 남자주인공을 살해한 세 명의 여성을 통해 가부장제에 대한 여성의 분노를 파괴적으로 보여준 작품으로 평가 되고 있다. 어느날 암스텔담에 있는 옷가게에서 살인사건이 일어난다. 범인은 세 여자. 하지만 그들은 그 날 우연히 그 가게에 들른 생면부지의 주부, 이혼녀, 독신녀이다. 사건을 맡은 경찰은 살해동기를 알 수 없는 이 사건의 해결을 위해 심리학자에게 이 세 여인들의 정상여부를 의뢰한다. 심리학자의 조사에 따라 플래쉬 백으로 그 날 옷가게 안에서 있었던 사건들이 보여지는데 그것을 살인자체를 축으로 일상생활에서 여성들에게 가해지는 남성의 억압을 여러가지 모티브를 통해 보여준다. 영화에서는 이 세 여성들이 극히 평범한 여성들이며 오히려 남성들을 철저하게 비웃고 있다. 독신녀는 매춘부로 오인하는 신사, 주부를 단순히 온순한 여인이라 규정하고 집안에서 하는 일 없다고 단언하는 그녀의 남편, 아내의 일에 개입하여 적당히 앞가림이나 하려하는 심리학자의 남편, 그리고 법정에서 세 여성이 한 남자를 살인하는 것과 세 남성이 한 여성을 살인하는 것을 비교하는 검사……. 남성 중심의 법정을 비웃는 여성들의 연대를 보여주는 결말은 침묵의 무게를 깨뜨리는 폭로의 웃음으로 기능함으로써 영화가 끝난 후에도 오랫동안 반향을 불러 일으킨다.