Story
Maya is a singer in the biggest brothel of South Asian. She was trained and brought up by her Ostaad Karim Box. This movie focuses on the concept of taking consent and social struggles of a prostitute.
Director
Maya is a singer in the biggest brothel of South Asian. She was trained and brought up by her Ostaad Karim Box. This movie focuses on the concept of taking consent and social struggles of a prostitute.
Gurudev
After an old college friend offers him a job at an iron foundry, the upright and honest Ishwar leaves a shanty town on the outskirts of Calcutta where he lives with a group of refugees from East Bengal. With plans to forge a solid living for himself, sister Sita and Abhiram, an orphaned boy he offers a home to, Ishwar is accused of selling out and deserting his people.
젊은 주부 아라티는 은행원인 남편의 월급으로는 살림을 꾸리기 쉽지 않다. 그녀는 직접 직업을 구하기로 결심하지만 남편은 모욕을 받았다고 느끼고 시부모는 반대한다. 자존심이 없는 남자만이 아내를 일하게 한다고 그들은 생각한다. 그러나 시대는 변했고, 아라티는 망설임 끝에 립스틱을 바르고 직장에 출근한다. 아라티는 무난하게 사회생활에 적응하지만 가정에서는 문제가 생긴다. 시아버지는 아라티의 남편에게 냉전을 선포하고 묵비권을 행사한다. 남편은 자신의 상처받은 자존심을 새로 집안의 가장이 된 아내의 위치에 맞게 재조정한다.
1950년대, 브리구와 샨타가 이끄는 두 극단은 서로 경쟁 관계에 있다. 샨타의 극단에서 활동하는 아누수야는 브리구의 열정에 감동하여 그의 연극에 출연하고, 이는 동료들의 분노를 일으킨다. 두 극단은 공동으로 연극을 준비하지만, 샨타측의 의도적인 실수로 브리구는 난처한 상황에 처하게 된다. 파드마 강가에서 브리구와 아누수야는 둘 다 방글라데시로부터 옮겨 온 피난민이라는 것을 알게 되고, 곧 사랑에 빠진다.