Teresa Salgueiro

Teresa Salgueiro

출생 : 1969-01-08, Lisbon, Portugal

프로필 사진

Teresa Salgueiro

참여 작품

Rio Turvo
A bizarre and tragic ballad of an impossible love between a nameless topographer and Leonor in a swamp soon to be destroyed by the forces of Man. She (Teresa Salgueiro, ethereal voice of Madredeus) is the “swamp-flower”, protégée of a Socratic Director (and his goat Plato). In a world without women, she is kept safe from the temptations of the flesh by her strict and grotesque Aunt. The sound-track entirely played by the workers (fado and bossa nova singers) reveals parallel narratives of suspicion and conspiracy that unfold to the pace of the unconscious leading to a confrontation between Man and River. Inspired by a hypnotic story by Branquinho da Fonseca (1905-1974).
Língua - Vidas em Português
Documentary about the Portuguese language, and people who speak it around the world.
리스본 스토리
Herself
음향 기사인 필립은, 리스본에서 독립영화 제작 중 예술가로서의 막다른 골목에 처한 동료 프리드릭의 의 도와달라는 요청에...그는 포르투갈을 향해 중고차를 몰고 친구의 구조 여정을 떠난다. 힘든 여정 끝에 도착한 프리드릭의 아파트에 본인은 잠적하여 없고, 필립이 접하게되는 것은, 프리드릭이 찍다만 흑백 무성영화, 읽다만 책, 그가 사귄 동네 아이들, 배경음악을 담당할 지방 음악인들이다. 이들을 단서로 프리드릭의 이미지에 맞는 음향 편집을 위해, 필립은 도시를 돌아다니며 소리 채집을 시작한다. 이 영화의 마지막 20분을 남겨 놓고 필립이 드디어 만나게 된 프리드릭은, 컴퓨터 시대의 오염된 쓰레기 이미지를 한탄한다. 그는, 영화사의 재출발을 위해 자신이 시도했던, 원천적 "카메라를 든 사나이"로의 재귀마저도 충분치 않았다며, 순수한 이미지 포착를 위해선, 시각의 주체를 완전히 배제한 촬영 방식 (등에 카메라를 맨 방식)을 시도해야 한다고 선언한다. 이미지 집착이 아닌, 영화 매체의 포괄적인 성격에 이미 익숙해온 필립은, 컴퓨터 시대의 원천적 '녹음기를 든 사나이'로 좀 더 여유가 있다. 그는, 프리드릭에게 남긴 녹음 메세지를 통해, 쓰레기 이미지를 탓하기 보다, 마음의 소리에 귀를 기울이라고 충고한다.
Rosa Negra
Music
Fernanda, António and Quim are travelling by train to a provincial Portuguese industrial city. Fernanda, a teacher, agrees to replace a pregnant colleague. António is returning to the home he was forced to flee long ago, accused of setting fire to the Duarte’s factory. At the station he bumps into Mariana who is in love of him. António is not welcome and is violently attacked by a group connected to Duarte ...
Your Neighbour's Wife
Singer
Two lovers meet again in strange circumstances, when she is a recent widow not particularly grieving, and he is a divorcée mourning his daughter. They reunite, only to break again - this time for good.