Colette Marchand

Colette Marchand

출생 : 1925-04-29, Paris, France

사망 : 2015-06-05

약력

Colette Janine Marchand (29 April 1925 – 5 June 2015) was a French prima ballerina and actress. She was nominated for the Academy Award for Best Supporting Actress in 1952 for her performance as Marie Charlet in Moulin Rouge, directed by John Huston. During the height of her dance career she was considered one of the greatest dancers in Europe, known as Les jambes (The Legs), along with Violetta Elvin, Zizi Jeanmaire, Yvette Chauviré, Janine Charrat, and Margot Fonteyn. Marchand traveled around the world as a dancer and danced with many of the greatest ballet dancers of the 1940s and 1950s. Marchand was born in Paris, France, the daughter of Alice (née Lioret) and Roger Marchand. She began her career at the Paris Opera Ballet. She married Jacques Bazire, the musical director for the Roland Petit Ballet. She died on 5 June 2015, aged 90, and was survived by her sister, Yvonne (Marchand) Le Bras. She performed as a première ballerina on Broadway in Roland Petit's Les Ballets de Paris (1949 & 1950). In the 1950 show, Marchand performed a ballet piece titled The Boiled Egg, for which she received rave reviews. In 1951 she had a featured role in the Broadway musical Two on the Aisle which ran for 276 performances. In the early 1950s while performing on Broadway, Marchand was featured in several magazines, including Life, and would make appearances on New York City television shows, including the Ford Star Revue, the Colgate Comedy Hour, and the Ed Sullivan Show. In 1951 she lent her voice to Isidore Isou's Venom and Eternity. In 1952, she received a Golden Globe Award as Most Promising Newcomer - Female for her performance in Moulin Rouge, as well as a nomination for the BAFTA for Most Promising Newcomer. In 1953 she was directed by Orson Welles in The Lady in the Ice. Her other film appearances were rare: Hungarian Rhapsody, Par Ordre du Tsar and the musical short Romantic Youth (also as choreographer) (all 1954). Source: Article "Colette Marchand" from Wikipedia in english, licensed under CC-BY-SA 3.0.

프로필 사진

Colette Marchand

참여 작품

At the Order of the Czar
Princess Caroline
At the Order of the Czar
Hungarian Rhapsody
Caroline von Say-Wittgenstein
물랑 루즈
Marie Charlet
어린 시절 불의의 사고로 다리의 성장이 멈춰버림으로인해 난쟁이로 살아갈 수 밖에 없었던 로트렉(Toulouse-Lautrec: 호세 페레 분)은 신체적인 핸디캡으로 인해 절망에 빠져 자신의 삶을 학대하듯 방탕한 삶을 살아간다. 그러던 중 생계를 위해 광고 포스터 일을 하게 되고, 물랑루즈에 드나들게 되면서 격조 높은 여가수 잔느 아브릴(Jane Avril: 즈사 즈사 가보르 분), 쾌활한 무희 라 굴뤼(La Goulue: 캐서린 캐스 분), 강렬한 캐리캐처의 뱅상 드소쉬(Valentin Dessosse: 월터 그리샴 분)에 등 당대의 유명인사들과 교분을 쌓게 되고, 로트렉 역시 몽마르트의 유명인이 되지만 술과 방탕한 생활은 너무나도 일찍 그의 삶을 빼 앗아간다.
영원과 욕설에 대한 논고
(voice)
이시도르 이주가 만든 실험영화 "영원과 욕설에 대한 논고"는 레트리즘 영화선언문을 이룬다. 이주는 관객을 속이는 영화 관습을 부정하며 영상과 음향이 일치하지 않는 불일치 영화에 대한 구상을 비롯한 몇 가지 새로운 생각을 제시했다. 또한 필름 자체에 스크래치를 내거나 의도적으로 색을 바래게 만드는 '손상 기술'도 고안했다. 1951년 칸느 영화제에서 격렬한 논란을 일으킨 이 영화는 후에 미국에 소개되어 아방가르드 영화감독 스탠 브래키지에게 영향을 주게 된다. 장 이시도르 이주는 단편소설, 시와 에세이를 비롯한 많은 작품을 출간한 작가였다. 또한 레트리즘 운동의 창시자이기도 했다. 이주는 글을 쓰고 영화를 만들고 사진을 찍고 음악을 만들었으며 영화 연기를 하기도 했다. 이주가 "영화에 맞선 반란"을 언급한 이 작품에서 그는 영화에서 무엇이 잘못된 것이며 그가 생각하기에 영화란 무엇으로 구성되어야 하는 것인지 예를 보여주려 했다. 스탠 브래키지는 이 영화를 수 차례 보고 자신이 강의하는 수업에서 보여주면서 "영원과 욕설에 관한 논고"는 "지극히 형식적이고 정제되어 있으며 균형 잡힌 작품"이라 평했다. 이 영화가 예술적인 표현을 대변하는지 아닌지는 관객 판단의 몫으로 남게 될 것이다. 장 콕토가 "영원과 욕설에 관한 논고"는 도약의 발판인가? 혹은 회피에 불과한가" 라고 물었듯이 말이다. 50년 내에 우리는 이에 대한 답을 알게 될 것이다. 결국 바그너가 어떻게 물러났는지를 기억해야 할 것이다. 오늘날 그의 분노에 아무도 맞서지 않는다. 이주의 양식이 유행하게 되는 날이 오게 될 것이다. 그 누가 알랴? "영원과 욕설에 대한 논고" 는 칸느 영화제에서 처음 상영되었는데 소요를 불러일으켰고 호스가 장내에 투입되어야만 했다. 이 영화는 미국 샌프란시스코 미술관 예술영화 상영관에서 시사회를 가졌고 또 한 번 소요사태를 불러일으켰다. 브래키지와 로버트 던컨을 비롯한 다른 예술가들은 로마 카톨릭 사제가 관객에게 이 영화가 프랑스 데카당스에 불과하다 경고하기 위해 불려