Mikhail Red

Mikhail Red

출생 : 1991-12-11, Philippines

약력

Mikhail Red is an independent filmmaker who was guided from a young age by his father, filmmaker Raymond Red, who is a Short Film Palme d'Or winner. He wrote and directed his first short film at 15, earning recognition at local and international film festivals. He continued making short films that were screened worldwide and made his first long feature film Recorder in 2013. This film won five international awards, including Best New Director in Vancouver. His second feature Birdshot (2016) won Best Film in the Asian Future section in Tokyo and was selected as the official Filipino entry for the Oscars.

프로필 사진

Mikhail Red

참여 작품

Nokturno
Director
A Filipino family and a daughter who lives overseas get haunted by a primal and supernatural curse.
아리사카
Writer
한 경찰이 ‘죽음의 바탄 행진’이 자행되었던 길을 되돌아간다. 놈들에게서 벗어나기 위해. 한 치의 오차도 없는 복수를 위해.
아리사카
Director
한 경찰이 ‘죽음의 바탄 행진’이 자행되었던 길을 되돌아간다. 놈들에게서 벗어나기 위해. 한 치의 오차도 없는 복수를 위해.
블럭 Z
Director
A pre-med student and her friends encounter the death of a patient that exhibited symptoms of rabies. They are soon faced with an even bigger problem as their patient comes back from the dead and infects the people on campus, causing a lockdown and trapping the students inside.
데드 키즈
Story
인기는커녕 가끔은 사람 취급도 못 받던 교내 최고의 외톨이들이 뭉쳤다. 돈 좀 있다고, 인기가 많다고, 끊임없이 괴롭히고 무시하던 '그놈'을 납치하기로 한 것. 돈만 받고 끝날 줄 알았다면 거짓말일까. 일이 걷잡을 수 없이 번진다.
데드 키즈
Director
인기는커녕 가끔은 사람 취급도 못 받던 교내 최고의 외톨이들이 뭉쳤다. 돈 좀 있다고, 인기가 많다고, 끊임없이 괴롭히고 무시하던 '그놈'을 납치하기로 한 것. 돈만 받고 끝날 줄 알았다면 거짓말일까. 일이 걷잡을 수 없이 번진다.
3층 복도 끝에서
Director
또 다른 자살로 동요하는 학생들, 남들은 보지 못하는 것도 보고 들을 수 있는 교사. 폐쇄적이고 엄격한 가톨릭 학교의 복도 사이에 어두운 비밀이 숨죽이고 있다.
네오마닐라
Editor
Toto, a teenage orphan, is recruited by a notorious death squad. Irma, the groups leader, soon becomes a maternal figure to the young boy. As the two form a familial bond, their loyalties will be put to the test when one of their targets turns out to be a familiar face.
네오마닐라
Screenplay
Toto, a teenage orphan, is recruited by a notorious death squad. Irma, the groups leader, soon becomes a maternal figure to the young boy. As the two form a familial bond, their loyalties will be put to the test when one of their targets turns out to be a familiar face.
네오마닐라
Director
Toto, a teenage orphan, is recruited by a notorious death squad. Irma, the groups leader, soon becomes a maternal figure to the young boy. As the two form a familial bond, their loyalties will be put to the test when one of their targets turns out to be a familiar face.
버드샷
Editor
농부의 딸 마야는 삼림보호구역에서 멸종위기에 처한 필리핀 독수리를 의도치 않게 죽인다. 경찰은 조사에 착수하고, 야생동물의 죽음이 파헤쳐질수록 숨겨진 범죄 사실들이 점점 더 드러난다. 탄탄한 스토리텔링과 박력 있는 연출로 충격적인 사회적 이슈를 드러낸 미카일 레드 감독의 두 번째 장편. (2017년 제21회 부천국제판타스틱영화제)
버드샷
Writer
농부의 딸 마야는 삼림보호구역에서 멸종위기에 처한 필리핀 독수리를 의도치 않게 죽인다. 경찰은 조사에 착수하고, 야생동물의 죽음이 파헤쳐질수록 숨겨진 범죄 사실들이 점점 더 드러난다. 탄탄한 스토리텔링과 박력 있는 연출로 충격적인 사회적 이슈를 드러낸 미카일 레드 감독의 두 번째 장편. (2017년 제21회 부천국제판타스틱영화제)
버드샷
Director
농부의 딸 마야는 삼림보호구역에서 멸종위기에 처한 필리핀 독수리를 의도치 않게 죽인다. 경찰은 조사에 착수하고, 야생동물의 죽음이 파헤쳐질수록 숨겨진 범죄 사실들이 점점 더 드러난다. 탄탄한 스토리텔링과 박력 있는 연출로 충격적인 사회적 이슈를 드러낸 미카일 레드 감독의 두 번째 장편. (2017년 제21회 부천국제판타스틱영화제)
Tandem
Story
In the traffic-laden streets of Metro Manila, two brothers use the chaos of the city roads as a smokescreen for their shady occupation tandem robbers on motorbike. But when a robbery goes sour, the brothers are forced to graduate from low level thieves to high profile hit men in an act that tests both their resolve and their relationship.
레코더
Editor
마닐라에서 불법방송을 하고 있는 메이븐은 영화관에서 불법 촬영을 하기 위해 구형 캠코더를 밀수한다. 어느 날 밤 그는 무언가를 촬영하였는데, 그 장면과 관련된 입 소문이 바이러스처럼 퍼진다.
레코더
Screenstory
마닐라에서 불법방송을 하고 있는 메이븐은 영화관에서 불법 촬영을 하기 위해 구형 캠코더를 밀수한다. 어느 날 밤 그는 무언가를 촬영하였는데, 그 장면과 관련된 입 소문이 바이러스처럼 퍼진다.
레코더
Director
마닐라에서 불법방송을 하고 있는 메이븐은 영화관에서 불법 촬영을 하기 위해 구형 캠코더를 밀수한다. 어느 날 밤 그는 무언가를 촬영하였는데, 그 장면과 관련된 입 소문이 바이러스처럼 퍼진다.
Hazard
Screenplay
While out driving together, a father and his son discover that they share different principles and perspectives in life. Upon reaching the city’s outskirts, they make an even more disturbing discovery that will push their unstable relationship to its limits.
Hazard
Director
While out driving together, a father and his son discover that they share different principles and perspectives in life. Upon reaching the city’s outskirts, they make an even more disturbing discovery that will push their unstable relationship to its limits.
장애물
Editor
외딴 시골 길, 한 남자가 홀로 도시를 향해 지프니를 운전하고 있다. 그는 곧 연속적으로 위험한 상황에 부딪히게 되고 그 여정을 통해 고난과 맞서게 된다. 의도가 진실됨에도 불구하고 자신을 적대적으로 대하는 사람들을 만나면서 그는 점점 스스로 고립됨을 느낀다. 마침내 도시의 경계에 도달하였을 때, 그는 또다시 다른 장애물에 직면한다.
장애물
Cinematography
외딴 시골 길, 한 남자가 홀로 도시를 향해 지프니를 운전하고 있다. 그는 곧 연속적으로 위험한 상황에 부딪히게 되고 그 여정을 통해 고난과 맞서게 된다. 의도가 진실됨에도 불구하고 자신을 적대적으로 대하는 사람들을 만나면서 그는 점점 스스로 고립됨을 느낀다. 마침내 도시의 경계에 도달하였을 때, 그는 또다시 다른 장애물에 직면한다.
장애물
Producer
외딴 시골 길, 한 남자가 홀로 도시를 향해 지프니를 운전하고 있다. 그는 곧 연속적으로 위험한 상황에 부딪히게 되고 그 여정을 통해 고난과 맞서게 된다. 의도가 진실됨에도 불구하고 자신을 적대적으로 대하는 사람들을 만나면서 그는 점점 스스로 고립됨을 느낀다. 마침내 도시의 경계에 도달하였을 때, 그는 또다시 다른 장애물에 직면한다.
장애물
Writer
외딴 시골 길, 한 남자가 홀로 도시를 향해 지프니를 운전하고 있다. 그는 곧 연속적으로 위험한 상황에 부딪히게 되고 그 여정을 통해 고난과 맞서게 된다. 의도가 진실됨에도 불구하고 자신을 적대적으로 대하는 사람들을 만나면서 그는 점점 스스로 고립됨을 느낀다. 마침내 도시의 경계에 도달하였을 때, 그는 또다시 다른 장애물에 직면한다.
장애물
Director
외딴 시골 길, 한 남자가 홀로 도시를 향해 지프니를 운전하고 있다. 그는 곧 연속적으로 위험한 상황에 부딪히게 되고 그 여정을 통해 고난과 맞서게 된다. 의도가 진실됨에도 불구하고 자신을 적대적으로 대하는 사람들을 만나면서 그는 점점 스스로 고립됨을 느낀다. 마침내 도시의 경계에 도달하였을 때, 그는 또다시 다른 장애물에 직면한다.
Friendly Fire
Director
upcoming Philippine movie
Eerie Zero
Director
upcoming prequel to the horror move Eerie.