Alexandros Avranas
출생 : 1977-09-24, Larissa, Grecia
약력
Alexandros Avranas is a Greek film director. At the 2013 Venice Film Festival Avranas won the Silver Lion for Best Director for "Miss Violence".
Writer
A couple hires a young migrant to be their surrogate mother and moves her to their beautiful villa. While the man is away for work, the woman and the girl start to bond and enjoy the couple's wealthy way of life. But behind her forced cheerfulness, the woman seems more and more depressed. After a few drinks with the girl, she goes for a drive. The next morning, her husband gets a call: his wife is dead, her burned body was found in her wrecked car.
Director
A couple hires a young migrant to be their surrogate mother and moves her to their beautiful villa. While the man is away for work, the woman and the girl start to bond and enjoy the couple's wealthy way of life. But behind her forced cheerfulness, the woman seems more and more depressed. After a few drinks with the girl, she goes for a drive. The next morning, her husband gets a call: his wife is dead, her burned body was found in her wrecked car.
Director
경찰관 타덱은 작가 코즐로우의 소설 속 범죄와 경찰관이 살해당한 미해결 사건의 극적인 유사성을 발견한다. 이 사건을 조사하던 중 코즐로우의 여자친구이자 지하 섹스 클럽의 직원 카시아를 추적하게 되고, 사건을 조사하면 할 수록 그의 집착은 커져만 간다. 타덱은 진실을 찾겠다는 집착과 함께 섹스, 거짓말, 부패의 세계로 빠져든다.
Producer
11번째 생일을 맞은 안젤리키. 온 가족이 한껏 흥에 겨워 소녀의 생일 파티를 즐기지만, 안젤리키는 왠지 즐겁지 않다. 가족들이 춤을 추며 사진을 찍는 사이, 베란다로 천천히 걸어가 난간에 걸터 앉는 안젤리키. 그리고 엷은 미소를 지으며, 난간에서 조용히 뛰어내린다. 안젤리키의 사건 이후, 가족 모두 큰 상실감에 빠지지만, 가족의 가장인 아버지는 의연히 대처하며 아내와 딸, 손주들을 보살핌에 여념이 없다. 한편 경찰과 사회복지사는 안젤리키의 자살 원인에 대해 수사를 착수하지만, 가족 모두 그저 사고였다고 주장하는데…
Screenplay
11번째 생일을 맞은 안젤리키. 온 가족이 한껏 흥에 겨워 소녀의 생일 파티를 즐기지만, 안젤리키는 왠지 즐겁지 않다. 가족들이 춤을 추며 사진을 찍는 사이, 베란다로 천천히 걸어가 난간에 걸터 앉는 안젤리키. 그리고 엷은 미소를 지으며, 난간에서 조용히 뛰어내린다. 안젤리키의 사건 이후, 가족 모두 큰 상실감에 빠지지만, 가족의 가장인 아버지는 의연히 대처하며 아내와 딸, 손주들을 보살핌에 여념이 없다. 한편 경찰과 사회복지사는 안젤리키의 자살 원인에 대해 수사를 착수하지만, 가족 모두 그저 사고였다고 주장하는데…
Director
11번째 생일을 맞은 안젤리키. 온 가족이 한껏 흥에 겨워 소녀의 생일 파티를 즐기지만, 안젤리키는 왠지 즐겁지 않다. 가족들이 춤을 추며 사진을 찍는 사이, 베란다로 천천히 걸어가 난간에 걸터 앉는 안젤리키. 그리고 엷은 미소를 지으며, 난간에서 조용히 뛰어내린다. 안젤리키의 사건 이후, 가족 모두 큰 상실감에 빠지지만, 가족의 가장인 아버지는 의연히 대처하며 아내와 딸, 손주들을 보살핌에 여념이 없다. 한편 경찰과 사회복지사는 안젤리키의 자살 원인에 대해 수사를 착수하지만, 가족 모두 그저 사고였다고 주장하는데…
Writer
A contemporary married couple and their eight-year-old son are exposed to our observation. The husband, around 35, works as a tax specialist for an import-export firm. His 30-year-old wife looks after their child and their home. The man's impending promotion at work triggers their dreams of social advancement and financial improvement. As their plain everyday life unfolds the characters are denuded to reveal their different needs and desires which render their functioning and communication increasingly hard. The man's inability to meet the escalating demands of his social circle and those of his wife brings tension into their relationship and leads to the culmination of the drama. The unexpected as well as extreme solution given by the heroine leads both the hero and the viewer to redefine reality on the basis of how things look and how they really are.
Director
A contemporary married couple and their eight-year-old son are exposed to our observation. The husband, around 35, works as a tax specialist for an import-export firm. His 30-year-old wife looks after their child and their home. The man's impending promotion at work triggers their dreams of social advancement and financial improvement. As their plain everyday life unfolds the characters are denuded to reveal their different needs and desires which render their functioning and communication increasingly hard. The man's inability to meet the escalating demands of his social circle and those of his wife brings tension into their relationship and leads to the culmination of the drama. The unexpected as well as extreme solution given by the heroine leads both the hero and the viewer to redefine reality on the basis of how things look and how they really are.
Screenplay
Director