Shyamal Ghoshal

Shyamal Ghoshal

약력

Shyamal Ghoshal was an Actor. Some of his work includes Charulata, The Big City, Subarnarekha, Reason, Debate and a Story, Kuheli, Bilambita Loy, etc.

프로필 사진

Shyamal Ghoshal

참여 작품

Sojarur Kanta
A 1974 Byomkesh Bakshi film based on the novel of same name by Sharadindu Bandyopadhyay.
Reason, Debate and a Story
Four men, each peculiar in his own way, embark on a quest to reason with the estranged wife of the protagonist. This film is considered to be Ghatak's autobiographical film.
Kuheli
A Middle Aged Woman named Sheba comes to an Obscure town named Nijhumgarh to be the Governess of a Renowned Household called "Raykuthi". But little did she know about the Bungalow and the dwellers. She gets startled to know that two murders took place there nearly seven years earlier. The Mist of the mysterious happenings get only thicker. Now Sheba could only pray for it to Go Away as incidents transcend the rules of our physical world.
Bilambita Loy
A promising artist and a singer fall in love in college and get married against their families' wishes. The singer soon begins performing to support her husband and becomes nationally renowned. On the other hand, the artist fails to earn a livelihood and becomes alcoholic.
Subarnarekha
Benimadhab
After an old college friend offers him a job at an iron foundry, the upright and honest Ishwar leaves a shanty town on the outskirts of Calcutta where he lives with a group of refugees from East Bengal. With plans to forge a solid living for himself, sister Sita and Abhiram, an orphaned boy he offers a home to, Ishwar is accused of selling out and deserting his people.
외로운 아내
Umapada
1870년대 인도. 차루는 외롭고 한가한 생활을 하고 있다. 차루의 남편 부파티는 가정생활보다 신문제작에 더 많은 시간을 할애하기 때문이다. 남편의 사촌이자 시인인 아말이 그들의 집으로 오게 되고, 차루는 아말과 문학적 교감을 나눈다. 위태로운 결혼생활의 모습과 자신의 목소리를 확립하기 위한 첫걸음을 내딛는 여성의 이야기를 담았다. (영화의 전당)
대도시
Anupam
젊은 주부 아라티는 은행원인 남편의 월급으로는 살림을 꾸리기 쉽지 않다. 그녀는 직접 직업을 구하기로 결심하지만 남편은 모욕을 받았다고 느끼고 시부모는 반대한다. 자존심이 없는 남자만이 아내를 일하게 한다고 그들은 생각한다. 그러나 시대는 변했고, 아라티는 망설임 끝에 립스틱을 바르고 직장에 출근한다. 아라티는 무난하게 사회생활에 적응하지만 가정에서는 문제가 생긴다. 시아버지는 아라티의 남편에게 냉전을 선포하고 묵비권을 행사한다. 남편은 자신의 상처받은 자존심을 새로 집안의 가장이 된 아내의 위치에 맞게 재조정한다.