In Romagna, an Italian district, at the beginning of the twentieth century, the owners of an estate are the professor Edoardo, always lost in reveries, and his wife Maria. They have a son, Robertino, who has a friend: Zvanin. Zvanin is the son of Mingòn and Marianna, two peasants. Dolly is an american cousin and every summer she comes in Romagna. The movie narrates their stories over the years until the post I World War period.
정부에서 주는 연금으로 최소한의 생활을 영위하며 살아가던 늙은 퇴직자 움베르토는 방세를 올려달라는 하숙집 여주인의 요구로 곤란을 겪는다. 친구라곤 하숙집 하녀 마리아와 유일한 동반자인 작은 개 플릭 뿐이었던 그는 정신적, 물질적 궁핍 속에서 점점 고독 속으로 빠져든다. 그가 어느 날 자선병원에서 돌아 왔을 때, 그의 벽은 공사장 인부들에 의해 허물어져있고, 그의 개도 보이지 않는다. 방세를 지불하지 못한 움베르토는 결국 쫓겨나고 마침내 자살을 기도하게 되는데...
His 1933 debut, following some years as a journalist and then script boy, was Treno popolare, an early sound lark about several Roman petit bourgeois on a day trip to the country that was influenced by the German proto-neorealist silent picture People on Sunday (1930). Produced at the height of the fascist era, Treno popolare was nonetheless free of propaganda, and featured the first film score by the legendary composer Nino Rota.