Reiko Kuba

Reiko Kuba

프로필 사진

Reiko Kuba

참여 작품

사요나라
Fumiko-san
2차대전 후의 일본을 무대로 미군과 일본인 여성간의 국적을 넘어선 로맨스를 그린 작품. 아카데미 남우조연(레드 버턴스), 여우조연(우미키 미요시)상 수상작. 우메키 키요시는 아시아인으로는 최초로 아카데미 연기 부문 수상자가 되었다. 한국전쟁에서 격추왕의 별명으로 알려진 글루버 소위는 인사이동으로 일본으로 갔다. 어느날 가극단의 꽃인 하나오기와 만난 글루버는 그녀와 뜨거운 사랑에 빠진다. 과거 부하인 켈리 중위가 일본인여성과 사랑을 할 때 그 결혼식에 참석했을 정도로 친일적이었던 글루버는 약혼녀와 헤어지고, 하나오기와의 사랑을 선택한다. 한편 하나오기는 글루버와의 이별을 결심하나, 퇴역각오로 결혼을 설득하는 그의 사랑에 다시금 미래를 약속한다.
Hungry Soul, Part II
A continuation of Hungry Soul, from the same year. Reiko, who tolerates abuse in her marriage to a man 23 years her senior, is friends with Mayumi, a beautiful widow. Reiko meets her husband’s business rival, a young, capable businessman, and falls for him. Meanwhile, Mayumi enters into a relationship with Shimotsuma, a friend of her late husband.
Hungry Soul
Reiko, who tolerates abuse in her marriage to a man 23 years her senior, is friends with Mayumi, a beautiful widow. Reiko meets her husband’s business rival, a young, capable businessman, and falls for him. Meanwhile, Mayumi enters into a relationship with Shimotsuma, a friend of her late husband.
Our Town
Kappa Alley Resident
In 1906, after finishing a tough migrant job in the Philippines, Takichi has returned to Japan. He starts to work as a rickshaw driver, but his lover had died of an illness, leaving a baby girl, Hatsue. Hatsue grows up beautifully and falls in love with Shintaro. But Takichi objects to their relationship...
스자키 파라다이스
Prostitute #2
전후 부흥이 한창 진행되고 있던 1950년대의 일본. 당시의 도쿄에 점재한 홍등가의 하나 ‘스자키’로 이어지는 다리의 기슭에 낡은 선술집이 있다. 매춘방지법시행 이후 머지않아 사라질 풍경 스자키의 유곽과 선술집을 배경으로 그곳에 출입하는 사람들의 일상과 남녀의 관계를 메마른 정서와 유머로 그려내고 있다.
The Balloon
Maid C
Haruki Murakami is a successful family man and the head of a camera company. Unbeknownst to Murakami, his arrogant son oscillates between a mistress and a new lover who sings at a nightclub. When Murakami’s disabled daughter befriends the mistress, the affair throws the family into turmoil.
Tales of Ginza
In the thriving Tokyo neighborhood of Ginza, a woman in the process of selling her estranged husband’s art collection attempts to identify the man who painted her own portrait fifteen years prior.