Mehdi Jafari

참여 작품

23
Writer
23명의 이란 소년병들은 목숨걸고 참전했다가 포로로 붙잡혀 이라크 감옥에 가게 된다. 반정부 게릴라군과 미지의 제3국 중 한 곳으로 떠날 수밖에 없는 상황 속에서 아이들은 이란 첩보원과 마주친다. 과연 이들은 고국으로 돌아갈 수 있을까.
23
Director
23명의 이란 소년병들은 목숨걸고 참전했다가 포로로 붙잡혀 이라크 감옥에 가게 된다. 반정부 게릴라군과 미지의 제3국 중 한 곳으로 떠날 수밖에 없는 상황 속에서 아이들은 이란 첩보원과 마주친다. 과연 이들은 고국으로 돌아갈 수 있을까.
논스톱: 다마스커스 타겟
Cinematography
내전 중인 시리아, 제트수송기가 상공에서 IS에 납치 당했다! IS 테러리스트들은 난민들과 시리아군 포로들을 인질로 태우고 자살 폭격 테러을 하기 위해 다마스커스로 향하는데... 2만 피트 상공, 테러를 막기 위한 조종사 알리의 필사적인 사투가 시작 된다! 동시리아의 한 도시를 장악한 ISIS. 부상자를 포함한 민간인들이 그들의 위협을 받고 있다. 시민들을 안전하게 비행기로 구출하기 위하여 특수부대가 출동한다. 중동 지역을 혼돈에 빠트리는 ISIS를 이란이 어떤 시각으로 보는지 알 수 있다. 비행기 안에서 벌어지는 액션씬이 인상적이다. (2018년 제22회 부천국제판타스틱영화제)
Wake Up, Arezu!
Moments after the earthquake, a young teacher in a village outside the town of Bam, scrambles from under the rubble and finds out that her colleagues has died in the quake. She sets out for the town of Bam to get rescue aid for the villagers, but to her amazement, she discovers that the main tragedy has occurred there. Cries of help are heard from every side and the hospital is filled with the injured and the dead. On the recommendation of a cleric, she goes to the mortuary to help with the washing of the dead bodies of women. A prisoner, who managed to get out after the prison building is destroyed asks the teacher to wash the bodies of his dead mother, wife and child, Arezu.
مردن به وقت شهریور
Cinematography
Sina Maleki has only a few months to pass the entrance exam. On the one hand, the shaky foundation of the family, and on the other hand, his acquaintance with a young man who loves music, creates adventures for him.
The Momentary Marriage
Cinematography
Whatever God Wants
Camera Department Manager
Vandad is notice about his father's death so he comes to Kish. In the same time Parmida is noticed about her mother death so she comes to Kish, too. But they understand that they are in the same boat.
Night Bus
Cinematography
The film, which is in sharp monochrome, relates the story of a twenty-four-hour-long journey of two young Iranian soldiers (Issā and Emād) and a civilian driver (Amu Rahim) transporting thirty-eight Iraqi prisoners of war, taken from behind the Iraqi line, to a garrison inside Iran. From the details one is informed that the Iran–Iraq War has entered into its third year. The film masterfully depicts the deep inhumanity of acts of war amongst nations by showing the shared humanity of the combatants on both sides