Masayoshi Kawanishi

참여 작품

흐르다
Assistant Director
츠타가 운영하는 야나기바시의 기생집. 어느 날, 남편과 아들을 잃은 리카가 직업소개소를 통해 일자리를 구하러 찾아온다. 츠타는 리카가 이름을 바꾸면 일을 할 수 있게 해주겠다고 하고, 리카는 이름을 ‘오하루’로 바꾼 후 식모살이를 시작한다. 힘들어도 온갖 허드렛일을 열심히 하던 오하루는 시장을 보러 갔다가 츠타의 기생집이 빚더미에 눌려 있음을 알게 된다. 쇠락한 기생집에서 생활하는 게이샤들의 애환을 당대 최고의 여배우들이 멋지게 연기해낸 작품이다. (2011년 시네마테크부산 - 나루세 미키오 특별전)
만국
Assistant Director
구라하시 긴은 과거에 게이샤였지만 현재는 인근의 사람들에게 돈을 빌려주는 사채업자다. 그녀는 동경의 시타마치 지역의 안락한 집에서 귀먹어리 식모인 시즈코와 함께 살고 있다. 채무자들에게 악착같이 돈을 받아내는 것으로 악명 높은 그녀는 자주 불평과 비꼼을 당하기 일쑤다. 긴의 채무자들 중 한 명인 다마에는 그녀의 옛 게이샤 동료로 부유하고 나이 많은 여자와 어울리는 아들 기요시를 걱정한다. 이러한 '돈과 사랑 '이라는 주제는 긴의 옛사랑인 다베가 그녀를 찾아왔을 때 깊이를 더해간다. 긴은 다베가 찾아온 실제 목적을 알고는 씁쓸함을 맛본다. -서울시네마떼끄 나루세 미키오 회고전에서
아내
Assistant Director
결혼한 지 십 년이 지난 미호코와 나카가와 부부는 서로에게 무뚝뚝한 사이다. 그런데 최근 나카가와는 밝고 쾌활한 성격을 가진 비서 후사코와 많은 시간을 보낸다. 그런데 후사코가 고향에서 나카가와에게 보낸 엽서를 미호코가 먼저 발견하고 남편을 의심하기 시작하면서 일이 커진다. , 에 이은 ‘아내 이야기 3부작’ 중 마지막 작품.
Husband and Wife
Assistant Director
A married couple looking for an apartment move in with the husband's co-worker, a widower. The husband becomes jealous of the widower and his wife.
Forty-Eight Man
Assistant Director
Jidai-geki by Kiyoshi Saeki
Okuni and Gohei
Assistant Director
A high-born woman named Okuni travels around the country with Gohei, a samurai retainer who is in service to her. They are in search of Tomonojo, who has killed the man who was Okuni’s husband and Gohei’s master, and they cannot return to their lord’s home until they have fulfilled their duty of hunting down and killing Tomonojo.
White Beast
Assistant Art Director
The critical establishment was clearly not prepared to accept a woman's prison film featuring former prostitutes recovering from venereal diseases, unwanted pregnancies, and estranged lovers. With its cat fights, hysterical tantrums, film noir lighting, and dramatic music, White Beast is indicative of the new influences of the Hollywood psychological thriller on Naruse. Caged (John Cromwell, 1950) initiated a cycle of women's prison movies in the United States that may or may not have been shown in Japan, but the stylistics of White Beast draw on the same paranoid woman's films and film noir conventions that preceded the American cycle.