Makoto Matsuzaki

출생 : 1932-05-07, Kyoto Prefecture, Japan

참여 작품

Fifth Movement
When a broadcasting company takes away its financial support from a symphony orchestra, some of the members refuse to admit defeat. The first violinist returns to his home and manages to get the orchestra back together for a grandiose performance, saved at the last minute by their original conductor -- and boding well for the future of the die-hard musicians.
Flames of Blood
The story is set in Bakumatsu and revolves around the Bunta Sugawara character, a yakuza (of course :) but instead of a modern yakuza/gangster, he's a gambler/bakuto). After he kills someone and gets wound, is saved by a blind woman (Mitsuko Baishô), who took care of him. They has a happy time under the protection of the Tomisaburo Wakayama character, an oybun. But of course, happy time doesn't last long. The story is also related to Okada Izo and the Shinsengumi (w/ Kondo Isami played by Makoto Sato)
수라설희
Daikashi
1873년 메이지 시대의 일본. 시마네현 코이치 마을이라는 시골 마을의 교사가 된 남편 고와 함께 어린 아들 시로를 데리고 가던 카시마 사요는 3명의 남자들과 1명의 여자에게 공격당해 남편과 아들은 잔인하게 살해당하고 자신은 처참하게 윤간, 폭행을 당한다. 자신을 끌고 갔던 쇼케이 도쿠이치를 죽이고 나머지를 찾아 다니다가 붙잡혀 살인 혐의로 수감된 그녀는 남은 자들에게 복수하기 위해, 그리고 그 복수를 실현시켜줄 아이를 낳기 위해 닥치는 대로 간수들을 유혹하여 관계를 가진다. 그 결과 유키(雪)라는 딸을 낳은 그녀는 난산으로 인해 죽게 된다. 복수를 위해 아이를 키워달라는 사요의 유언을 기억하던 감방 동기들 중 하나이며 아이를 받아주었던 미카즈키 오토라에 의해 유키는 무사출신의 승려인 도카이(道海)로부터 검술을 배우고 20세가 되었을 때에 복수의 화신으로 어머니의 원수들을 하나하나 처리하기 시작한다. 코이치 마을 출신인 거지집단의 두목 마츠에몬의 도움을 받아 나머지 세 명의 행방을 수소문하게 된다
유키 부인의 초상
Bellboy
옛 귀족 시나노 가문의 외동딸로 귀하게 자란 유키 부인을 오랫동안 동경했던 하마코가 드디어 부인 밑에서 일하게 되는데, 기대와 달리 부인의 불행한 처지에 대해 알게 된다. 가문을 잇기 위해 데릴사위로 들인 나오유키는 유키에게 만족하지 못하고, 교토의 캬바레 여자와 놀아난다. 그러나 유키에게는 방탕한 남편과 헤어지고, 오랫동안 서로 연모하고 있는 마사야와 하나가 될 용기 따위는 없다.
A Fond Face from the Past
Masa-chan
A Fond Face from the Past is also set in a rural community, specifically a village outside Kameoka, near Kyoto. In some ways this short, thirty-six-minute film is Naruse's most moving negotiation of the militarist restrictions of the time, perhaps because it is also his most direct engagement with the culture of war. When a newsreel comes to Kameoka featuring a local man named Yoichi, it causes some excitement in the community and, of course, in Yoichi's own family. First of all his mother makes the newsreel (Nippon News, no. 14), which begins with the same marching music that opens his own film, followed by a curious baby judging context in Los Angeles featuring two hundred Japanese babies. Released in January 1941, almost a year before the pacific war begins, this “found footage” is indicative of Japanese imperialist ambitions beyond Asia long before Pearl Harbor.