Marc Ernest Fourneau

참여 작품

Amour neutre
A fictional process. An amorous relationship in the process of falling apart? A semblance of narrative, a sketch of diegesis, the fragments of an encounter between a man and a woman: an 'encounter of the crossing', marked by return, splitting, distance. Indecisive attitudes suddenly suspended or contradictory, toneless voices. Figures, and not characters. The figure is this form that approaches and frees itself from the notion of character, which reduces presence to a borderline state and ruins representation. The figure strays from the real. This obliteration and ambiguity of the figure signal the vagueness of the subject, the loss of its unity, a relationship to the world of order and enigma. The figure as a simple appearance, a mental projection.
돈
Norbert
중산층의 고교생 노베르는 무심코 만든 위조지폐로 사진가게에서 친구와 함께 사용한다. 나중에야 그것이 위조지폐임을 깨달은 주인은 석유를 배달하는 이본에게 이 지폐를 지불한다. 위조지폐범으로 몰린 이본은 재판에서 자신의 결백을 증명하려 하지만 사진가게 종업원 루시앙의 위증으로 패소한다. 일자리를 잃은 이본은 은행을 털다 감옥에 가고 결국 딸과 아내마저 잃는다. 브레송의 마지막 작품인 이 영화는 톨스토이의 중편 를 모티브로 각색한 작품.