Peter Emmanuel Goldman
출생 : , New York, New York, U.S.
“New York plays itself, as Taylor Mead and Winifred Bryan regale in pas de deux among the trashcans and the towers. The Studiedly Goofy and the Monumentally Grand are joined in masterly pas de don’t [...] The awed couple do battle with the status quo and teach the world to dance on the head of a bin. Rice detects real dignity in Bryan and amazing grace in Mead as they essay solitary promenades through the parks, subways and streets of a wintery New York landscape. Photographed and directed by Ron Rice, edited and scored by Taylor Mead.” –Edward Leffingwell
Camera Operator
A stripped-down account of a young man's existential reckoning. "As dust hides a mirror, lust hides the self," reads one of the film's Vedanta-sourced intertitles. And indeed, while the Pierre Clementi protagonist's inner life remains obscure, the Saint-Germain-des-Pres neighborhood that offers his temptations appears in harrowing detail.
Writer
A stripped-down account of a young man's existential reckoning. "As dust hides a mirror, lust hides the self," reads one of the film's Vedanta-sourced intertitles. And indeed, while the Pierre Clementi protagonist's inner life remains obscure, the Saint-Germain-des-Pres neighborhood that offers his temptations appears in harrowing detail.
Director
A stripped-down account of a young man's existential reckoning. "As dust hides a mirror, lust hides the self," reads one of the film's Vedanta-sourced intertitles. And indeed, while the Pierre Clementi protagonist's inner life remains obscure, the Saint-Germain-des-Pres neighborhood that offers his temptations appears in harrowing detail.
Director
Pestilent City covers Manhattan from South to North, from Times Square to Harlem, finding along the way ever more poverty, violence, rage and tragic drunkenness.
Director
A film by Peter Emmanuel Goldman. This sexploitation film, unfortunately lost, and never seen again after 1968, was shot in different styles, sometimes imitating Godard, Bergman, Truffaut or Bertolucci. The producer hated it and Brian DePalma wrote a funny article about it in the Village Voice. All that remains of it is a 35mm trailer and 8 reels of 16mm work print without sound.
Producer
뉴욕에 살고 있는 미구엘, 비라이 등의 청년은 밤의 뉴욕을 걸어다니며 거리를 구경하고 사람들을 만난다. 이성과 사랑을 나누기도 하지만 이들은 외로움과 우울로부터 벗어날 수 없다. 피터 골드만의 첫 번째 장편 영화.
Editor
뉴욕에 살고 있는 미구엘, 비라이 등의 청년은 밤의 뉴욕을 걸어다니며 거리를 구경하고 사람들을 만난다. 이성과 사랑을 나누기도 하지만 이들은 외로움과 우울로부터 벗어날 수 없다. 피터 골드만의 첫 번째 장편 영화.
Cinematography
뉴욕에 살고 있는 미구엘, 비라이 등의 청년은 밤의 뉴욕을 걸어다니며 거리를 구경하고 사람들을 만난다. 이성과 사랑을 나누기도 하지만 이들은 외로움과 우울로부터 벗어날 수 없다. 피터 골드만의 첫 번째 장편 영화.
Writer
뉴욕에 살고 있는 미구엘, 비라이 등의 청년은 밤의 뉴욕을 걸어다니며 거리를 구경하고 사람들을 만난다. 이성과 사랑을 나누기도 하지만 이들은 외로움과 우울로부터 벗어날 수 없다. 피터 골드만의 첫 번째 장편 영화.
Director
뉴욕에 살고 있는 미구엘, 비라이 등의 청년은 밤의 뉴욕을 걸어다니며 거리를 구경하고 사람들을 만난다. 이성과 사랑을 나누기도 하지만 이들은 외로움과 우울로부터 벗어날 수 없다. 피터 골드만의 첫 번째 장편 영화.
Director
Directed by Peter Emmanuel Goldman.