Hana Matsumoto

Hana Matsumoto

출생 : 1998-01-24, Osaka Prefecture, Japan

약력

She is a Japanese director, writer and former actress.

프로필 사진

Hana Matsumoto
Hana Matsumoto
Hana Matsumoto

참여 작품

오늘 밤, 세계에서 이 사랑이 사라진다 해도
Screenplay
"카미야 토루에 대해 잊지 말 것” 자고 일어나면 전날의 기억을 잃는 ‘선행성 기억상실증’에 걸린 소녀 ‘마오리’ “내일의 마오리도 내가 즐겁게 해줄 거야” 누구에게도 기억되지 않는 무색무취의 평범한 소년 ‘토루’ 매일 밤 사랑이 사라지는 세계. 그럼에도 불구하고, 다음 날 서로를 향한 애틋한 고백을 반복하는 두 소년, 소녀의 가장 슬픈 청춘담
새벽의 젊은이들
Director
A young man falls in love with a woman he meets at a party, but when she leaves him, he must face some uncomfortable truths.
Horimiya
Director
Miyamura is quiet and keeps to himself, and honors student Kyoko is cheerful and popular. They are polar opposites but both have a secret persona that no one knows about. They get to know each other after randomly discovering each other's secret side.
Kiss Cam!
Director
The inspiration for this romantic film is the "Kiss Cam" carried out at sporting events in which a couple selected from the crowd by a TV camera must kiss for all to see. At the helm is Matsumoto Hana whose A Midsummer Dream was screened at the Yubari International Fantastic Film Festival 2015. One day, shy Hashiguchi Kai (Hayama Shono) is dumped by his girlfriend Saya (Hotta Akane). Meanwhile at work, he gets into an additional bind when he is ordered to transfer to a subsidiary. That subsidiary is a strange company which deals in romance consulting.
이십일세기 소녀
Director
젊은 여성 감독과 배우들이 모여 여성들의 이야기를 담은 옴니버스 영화. 일과 사랑에 대한 고민, 소수자에 대한 억압과 차별, 일상적인 고뇌와 행복들…. 21세기의 여성들이 어떻게 살아가고, 생각하는지를 스스로의 눈으로 바라보고 질문을 던진다.
Dadadada Seventeen
Writer
34-year-old Nobuo (Rigaku Suzuki) has been a high school student for 15 years. Rikako (Yuho Kitazawa) is a classmate who's good at singing and crying. The two set out on a journey in search of Rikako's father, and decided to wander around the city.
Dadadada Seventeen
Director
34-year-old Nobuo (Rigaku Suzuki) has been a high school student for 15 years. Rikako (Yuho Kitazawa) is a classmate who's good at singing and crying. The two set out on a journey in search of Rikako's father, and decided to wander around the city.
파란만장 청춘! 짐승처럼 가라!
Yuka Mita
갖가지 종교에 심취한 엄마와 함께 살고 있는 어린 ‘아이(이토 사이리)’는 종교에 광적으로 빠져 있는 엄마를 떠나 종교 집단에 보내진다. 우여곡절 끝에 7년만에 집으로 돌아오지만 엄마는 여전히 무관심하고, ‘아이’는 어떤 곳에도 정착하지 못한 채 어둠의 세계로 빠져든다. 한편, ‘아이’와 같은 반 남학생 ‘료타(스가 켄타)’는 폭력과 범죄에 노출된 불량 청소년으로 자신과 비슷한 처지에 놓인 ‘아이’에게 자꾸만 관심이 간다. 그저 평범한 삶과 가족을 원하는 아이와 료타는 함께 그들을 받아줄 곳을 찾아 나서기 시작하는데…
A Midsummer Dream
Screenplay
Ken (Yuki Tojo), is a high school student living in a fishing village. One day, a beautiful girl, Ryoko (Mitsue Terasaka), transfers from Tokyo.
A Midsummer Dream
Director
Ken (Yuki Tojo), is a high school student living in a fishing village. One day, a beautiful girl, Ryoko (Mitsue Terasaka), transfers from Tokyo.
절규학급
Atsuko Kiritani
Kana is an ordinary high school student. One day, her photo is selected for a magazine and, because of this, Kana receives attention from popular student attention Rio. The attention though is not the kind Kana wanted. Kana is bullied by Rio and her friends. A rumor exists that a ghost exists in the old school building. The ghost is able to grant someone's wish, but that person will lose something important to them. The ghost is a former student named Yomi, who died in an accident 12 years ago. Kana decides to go see the ghost. The next day, Kana is a member of Rio's group, but Kana's friend Erika is now bullied. More tragedy awaits …
Utopia Sounds
Junichi, a seasoned sound mixer, was trying to look after his dying wife. Shaken by her illness, Junichi goes out to where he and his wife had traveled to 30 years ago. In a different place, Chika and Yukko visit Yukari's home for her birthday. An exciting time for the girls alone in the house. But their friendship begins to crack when an unexpected guest arrives. Two different stories collide in an unexpected way traveling between past and present, imagination and reality.
Suzuki Sensei
Saki Irie
Teacher Akira Suzuki breaks away from long-held customs and norms at his school. He tries hard to have the ideal classroom by using his own "Suzuki method". The new semester begins. His homeroom 2-A class is about to have a student council election and preparations for a school festival. A man then takes a female student hostage...
태양의 유산
Sacchan
Set during the end of World War II, Major Mashiba (Masato Sakai) and others receive an order to hide 200 trillion yen worth of treasures. These treasures are to help rebuild the country after the war. 20 girls are mobilized to carry out the mission.
주온: 원혼의 부활
Fukie
비극의 일가족 살인사건이 일어난 저주 받은 집. 목이 잘려 살해된 어린 소녀 ‘미라이’, 처참하게 살해된 일가족. 10년 후, 어린 시절 단짝 친구였던 ‘미라이’의 집 앞을 지나던 ‘아카네’는 결코 끝나지 않은 원한의 저주에 휩싸이게 된다! 원인불명의 소녀 환자 ‘후키에’를 맡게 된 간호사 ‘유코’는 태어나지 못한 쌍둥이 자매가 ‘후키에’ 몸 속에서 죽어 있는 것을 발견한다. 세상의 빛조차 마주하지 못하고 죽어간 소녀의 ‘분노’는 피할 수 없는 ‘검은 원혼’이 되어 저주받은 집으로 향한다!
사이드카의 개
Kaoru Kondo
네기시 키치타로 감독의 "사이드카의 개"를 보고 난 느낌은 바로 그것이다. 한 소녀의 성장기를 추억하는 이 영화에는 내러티브의 어떤 굴곡 없이 평탄한 진행을 보여준다. 그럼에도 불구하고 영화는 결코 지루하거나 따분하지 않다. 그냥 잔잔하게 펼쳐지는 한 소녀의 여름방학 기간 중 에피소드를 바라본다는 것. 이 행위 만으로도 관객은 어렴풋한 회상의 이미지들을 떠올리게 될 것이기 때문이다. 어느날 갑자기 집을 떠나버린 엄마. 그녀를 대신해 두 남매를 보살피는 젊은 여인. 순박하게만 보이는 아버지. 그리고 마침내 되돌아온 엄마. 영화는 이러한 일련의 사건들을 고통 없이 그려낸다. 네기시 키치타로 감독은 자신의 영화들에서 언제나 물어왔던 것을 이번 신작을 통해 다시 한번 반복한다. 그것은 바로‘가족’이란 사회적 조직의 근원이다. 이러한 조직 속에서 성장하는 유년은 어떤 의미일까? 그 혹은 그녀가 성인이 되었을 때 가족 인자의 존재와 부재를 바라본다면 어떤 결론이 도출될까? 는 바로 이러한 문제에 대한 네기시 키치타로 식의 접근인 것이다. 감독은 이번 영화에서도 자신의 의문에 대한 답을 쉬이 내리지 않고, 누가 타도 상관없는 바이크의 사이드카 좌석에 관객을 살포시 앉히며 스스로의 결론을 도출하도록 만든다.
The Summer of Stickleback
Set in Kyoto, 1990 Mizuho Oshima is a high school girl who hates her alcholic mom, adores her father, and has a crush on school swim team member Sho Sugimoto. Her father lives with another women, but Mizuho hopes to reunite her family. Her mother then takes up with an Amerian soldier named Charlie and they become an item. This crushes Mizuho's hopes of reuniting her family. Mizuho then seduces her mother's lover ...