Georges Schoucair

참여 작품

코스타 브라바, 레바논
Producer
자유로운 영혼의 바드리 가족은 베이루트의 극심한 오염과 사회 불안에서 벗어나기 위해 산속에 유토피아적인 집을 짓고 그곳으로 도피한다. 그러나 예상치 못한 복병이 있었다. 바드리 가족의 집 바로 옆에 불법 쓰레기 매립장이 건설을 시작한 것이다.
메모리 박스
Producer
Maia, a single mother, lives in Montreal with her teenage daughter, Alex. On Christmas Eve, they receive an unexpected delivery: notebooks, tapes, and photos Maia sent to her best friend from 1980’s Beirut. Maia refuses to open the box or confront its memories, but Alex secretly begins diving into it. Between fantasy and reality, Alex enters the world of her mother’s tumultuous, passionate adolescence during the Lebanese civil war, unlocking mysteries of a hidden past.
어떤 승리
Producer
2006년 7월 레바논. 헤즈볼라와 이스라엘 사이의 전쟁이 한창인 가운데 24시간의 휴전이 주어진다. 그 사이 마르완은 아내 라나를 두고 아버지를 찾으러 남쪽으로 향하지만, 마르완은 아버지를 찾지 못하고 아버지의 친구 나지브의 집으로 피신한다.
1982
Producer
1982년 이스라엘의 레바논 침공 당시, 산골 학교에서의 마지막 날. 11살 위삼은 같은 반 친구 조안나에게 사랑을 고백하려고 한다.
얄다, 용서의 밤
Co-Producer
할아버지뻘의 남자와 정략결혼을 한 미리암은 남편의 갑작스러운 죽음으로 인해 미필적 고의에 의한 살인 혐의로 사형 선고를 받는다. 이란의 사회적 관습대로 그녀는 죽은 남편의 유일한 혈육인 외동딸 모나에게 용서를 받아야만 사형을 면할 수 있다. 미리암과 그녀의 엄마는 밤이 가장 긴 성축일인 얄다의 밤, TV 생방송 쇼를 통해 모나에게 용서를 구하려 한다. 미디어의 속성과 성차별, 자본주의, 계급의 문제 등 복잡한 주제가 음모와 배신, 반전의 이야기로 엮어져 숨돌릴 틈 없이 관객을 몰입시키는 영화.
이름 없는 성자
Associate Producer
돈 가방을 훔쳐 달아나던 아민은 경찰에 체포되기 직전 언덕 위에 구덩이를 파고 돈가방을 묻는다. 몇 년 후 출소해 돈가방을 찾으러 간 아민은 그 자리에 성전이 세워진 것을 보게 된다. 사람들은 그 곳을 최근 발굴된 ‘이름 없는 성자의 무덤’으로 부르며 경배하고 있다. 멀리서 성지순례를 오는 사람들로 인해 언덕 아래에는 새로운 마을이 형성되어 있고, 아민은 돈가방을 찾을 기회를 노리며 마을에 머물기 시작한다. 어이없는 상황이 주는 헛웃음으로 시작한 영화는 마을 속 다양한 사람들과 그들의 관계를 통해 사막지역 사람들의 삶의 단면을 예리한 시선으로 보여준다. 그들의 삶은 더 나아가 신앙과 자본, 가족 등의 가치가 뒤섞여 변화하고 있는 오늘날 세상의 가치를 담고 있기도 하다. 가볍지만 결코 가볍지 않은 영리한 코미디로, 2019년 칸 영화제 비평가주간에 상영됐다
라피키, 친구
Co-Producer
케냐의 젊은 여성 케나와 지키는 좋은 아내가 되는 것 이상의 삶을 원한다. 그들은 가족 간의 경쟁 구도에도 불구하고 친구가 되어, 서로의 비인습적인 욕망과 꿈을 응원한다. 우정은 점차 사랑이 되고, 그들은 안정적인 삶과 행복이라는 기로 앞에 놓인다.
A Certain Nasser
Producer
A Certain Nasser is the compelling journey of ninety years old Lebanese filmmaker, Georges Nasser, an idealist who couldn't adapt to his country's failing system but whose eyes still light up at the mention of his greatest love, Cinema.
El Gran Libano
Producer
When hungover Bassem wakes up by the lake shore among dead fish, his sister Youmna, whom he hasn't seen for 12 years, is there with a coffin.
Salamat from Germany
Producer
Desperate to escape Lebanon and settle in Europe, Lillo buys himself a Syrian passport and is ready to appropriate the Syrian identity to obtain asylum. However, what he might not be ready for yet, is everything that comes along with being a Syrian refugee today.
Hotel Al Naim
Producer
The octopus believes that the hand in front of it is a prey, but it doesn't know that behind every hand, there is an arm...
레터스 프롬 워
Co-Producer
In 1971, António Lobo Antunes' life is brutally interrupted when he is drafted into the Portuguese Army to serve as a doctor in one of the worst zones of the Colonial War – the East of Angola. Away from everything dear he writes letters to his wife while he is immersed in an increasingly violent setting. While he moves between several military posts he falls in love for Africa and matures politically. At his side, an entire generation struggles and despairs for the return home. In the uncertainty of war events, only the letters can make him survive.
Dégradé
Co-Producer
A Palestinian comedy about women crammed in a tiny beauty parlor on the Gaza Strip
Impossible Exchange
Producer
A conversation between two strangers: one is ashore and the other is on the sea. The conversation’s depth coincides with the height of the railing. Their interdependence is apparent and described in different speeds. The filmmaker’s thoughts become apparent. The ship’s departure accelerates the conversation. Finally, the ship sets sail.
찬란함의 무덤
Associate Producer
자원봉사자인 젠(제니이라 퐁파스)은 잠들어 있는 병사들이 있는 곳에 있다. 어느 날 옆 침대에 있는 깽을 만난 젠은 그녀가 잠든 병사들의 생각을 읽는 능력을 가지고 있다는 말을 듣게 된다. 깽과 대화를 하며 그녀의 능력에 대해 좀 더 알고 싶은 젠. 그러던 중 자신이 간호를 하던 잇(반롭 롬노이)이 깨어나고 젠은 그와 많은 대화를 나누게 된다. 하지만 곧 다시 잠이 들어 버린 잇. 젠은 그가 다시 깨어나고, 자신과 가족의 안녕을 빌게 된다. 며칠 후 병원 밖에서 간식을 들고 있던 젠에게 두 명의 여인들이 찾아온다. 그녀들은 자신들이 신들이라고 말하며 병사들이 잠들어 있는 곳은 실은 죽은 왕들의 무덤이 있는 곳이라 알려주며, 병사들이 잠들어 있는 이유는 바로 왕들이 병사들을 자신들의 전쟁에 가져다 쓰기 때문이라는 사실도 젠에 알려주게 되는데...
A Time To Rest
Producer
Riad, a middle-aged man, holds a firearm shop in a neighbourhood of Beirut. When he meets up with his friends or goes hunting with them, it is often with the aim of evoking together their memories of the civil war fought in the Christian militia. They live in nostalgia for the war that impassioned their youth. Director Myriam El Hajj builds solid architectural images that interrogate — and, perhaps, over time even manage to articulate — the intimate origins of violence that never seems to depart and a past that doesn't want to let go of the present.
The Last Man
Producer
Each morning Beirut awakens to a new murder seemingly committed by a serial killer, with victims found emptied of their blood. At the same time a doctor, Khalil, begins to experience strange symptoms that destabilise him and transform his life. A connection slowly emerges that seems to link Khalil to these victims. Salhab’s body of films have come to narrate the state of Lebanon – and Beirut in particular – during and after the civil war, and this film is no exception.