Stefan Duscio

Stefan Duscio

약력

Stefan Duscio is an Australian cinematographer, best known for working with screenwriter and director Leigh Whannell on Upgrade (2018) and The Invisible Man (2020).

프로필 사진

Stefan Duscio

참여 작품

드라이
Director of Photography
불미스러운 일로 고향을 떠났던 에런은 친구 루크의 장례식에 참석하기 위해 20년 만에 고향을 찾는다. 가족을 죽이고 자살한 것으로 보이는 루크. 유가족의 요청으로 사건을 파헤치던 에런은 여자친구였던 엘리의 죽음에도 석연치 않은 부분이 있음을 알게 되는데...
인비저블맨
Director of Photography
모든 것을 통제하려는 소시오패스 남자에게서 도망친 세실리아. 그의 자살 소식과 함께 상속받게 된 거액의 유산. 하지만 그날 이후, 누구에게도 보이지 않지만 오직 자신만이 느낄 수 있는 투명인간의 소름 끼치는 공포에 갇히게 된다. 주변의 모든 것을 의심하며 점차 공포에 질려가는데...
주디와 펀치의 위험한 관계
Director of Photography
꼭두각시 인형극을 하는 주디와 펀치는 올바른 정의와 질서라고는 찾아볼 수 없는 마을에 살고 있다. 마녀사냥과 교수형에 열광하는 마을 사람들 틈에서 주디와 펀치는 마을 전체를 대상으로 피의 대살육극을 준비하고 있다.
스윗하트
Director of Photography
배가 난파되어 표류하다 해안가에서 깨어난 주인공. 함께 떠밀려온 남자는 곧 죽게되어 혼자가 되고 자신이 있는 곳이 무인도임을 알게 된다.생존을 위해 고군분투하는 나날이 이어지는 가운데 자신이 묻은 남자의 시체가 누군가에 의해 파헤쳐져 시체가 사라진 것을 목격하게 되고, 그 이후로 정체 모를 위협에 직면하게 되는데...
어큐트 미스포춘
Director of Photography
The film adaptation of Erik Jensen's award-winning biography of Adam Cullen is the story of the biographer and his subject, as it descends into a dependent and abusive relationship.
업그레이드
Director of Photography
하루 아침에 모든 것을 잃고 전신마비가 된 그레이. 인간의 모든 능력을 업그레이드하는 최첨단 두뇌 ‘스템’을 장착하고 이제, 아내를 죽인 자들을 직접 처단하기 위한 그의 통제 불능 액션이 시작 되는데…
정글
Director of Photography
모험심 가득 찬 요시 긴스버그는 남미 오지여행 중 우연히 교사인 마커스, 사진작가 케빈을 만나 아마존에 가보자는 설득에 넘어가 여행을 결심한다. 모든 것이 베일에 싸인 칼이라는 이방인의 가이드로 예측할 수 없는 정글 여행을 떠나는데···
Madly
Director of Photography
Madly explores love in all its permutations in six short films from a vibrant group of filmmakers representing Japan, Argentina, the UK, the US, India, and Australia. All forms of love are on display in this anthology. And all manners of feelings expressed from jubilance to depression are done so strongly.
백트랙
Director of Photography
1987년 열차사고, 탑승객 전원 사망 죽은 자들이 나를 찾아왔다. 상담하던 환자들이 모두 유령이었음을 알게 된 정신과 의사 피터(애드리언 브로디). 그들이 1987년 7월 12일 고향에서 일어난 열차사고의 희생자라는 사실을 깨닫고 지금까지 의심한 적 없었던 20년 전 기억이 뭔가 잘못되었음을 알게 된다. 피터는 고향으로 돌아가 잘못된 기억을 단서로 그들의 죽음과 관련된 사건의 비밀을 파헤치기 시작하는데…
A Day at the Office in a Zombie Apocalypse
Director of Photography
3 in a series of short Zombie films directed by Matt Devine for Boost Mobile and The Monkeys agency.
Boys On Film 11: We Are Animals
Director of Photography
Boys On Film showcases short works from around the world that challenge genre, initiate discussion and explore issues of sexuality in beautiful ways. Volume 11: We Are Animals contains eight complete films: Dominic Haxton's "We Are Animals" starring Daniel Landroche, Clint Napier, and Drew Droege; "Burger" from director Magnus Mork; Shaz Bennett's "Alaska Is A Drag" starring Martin L. Washington Jr., Spencer Broschard, and Barret Lewis; Carlos Augusto de Oliveira's "Three Summers" starring Morten Kirkskov and Simon Munk; Nicholas Verso's "The Last Time I Saw Richard" starring Toby Wallace, Cody Fern, and Brian Lipson; Eldar Rapaport's "Little Man" starring Daniel Boys, Darren Evans, and Jamie Thompson; Rodrigo Barriuso's "For Dorian" starring Ron Lea and Dylan Harman; and Bryan Horch's "Spooners" starring Walter Replogle and Ben Lerman.
운반책
Director of Photography
1983년, 스포츠에 집착하는 호주는 항해의 욕망을 애국심으로 둔갑시키며 관객들을 흥분시키는 매력적인 요트경주에 푹 빠져있었다. 같은 시절, 멜버른 노동 계층의 게임은 덜 화려하고 훨씬 위험했다. 변변치 않은 직업을 가진 주인공 레이 곁에는 도박중독인 계부와 감옥을 빈번히 드나드는 출옥한 친구가 있다. 제어가 되지 않는 의붓아버지의 도박 빚으로 인해 어머니가 협박을 당하는 지경에 이르자, 그는 콘돔 속에 넣은 1키로의 헤로인을 잔뜩 삼켜 직접 운반책이 되는 아이디어가 꽤 괜찮은 돌파구라고 생각하게 된다. 하지만 제대로 흘러가는 듯이 보이던 레이의 계획은 자연현상으로 인해 운반책이 스스로의 유죄를 입증하길 기다리는 완고한 경찰을 만나게 되면서 꼬여버린다. 이 뜨끈뜨끈한 느와르는 구제 불능한 인생과 범죄에 대한 호주 영화 특유의 매혹을 보여주며, 거북한 웃음을 짓게 만드는 어둡고도 코믹한 구석 또한 갖추고 있다. 자신만의 덜 떨어진 스크린 속 페르소나를 구축한 앵거스 샘슨은 이에 기초한 연기를 보여주며, 토니 마호니는 공동 연출을, 시리즈를 탄생시킨 레이 완넬과는 공동 각본가로 이름을 올리며, 모든 역할을 훌륭하게 소화해내고 있다. (러셀 에드워즈_2014년 제19회 부산국제영화제)
터닝
Director of Photography
Seventeen talented Australian directors from diverse artistic disciplines each create a chapter of the hauntingly beautiful novel by multi award-winning author Tim Winton. The linking and overlapping stories explore the extraordinary turning points in ordinary people’s lives in a stunning portrait of a small coastal community. As characters face second thoughts and regret, relationships irretrievably alter, resolves are made or broken, and lives change direction forever.
캐노피
Director of Photography
2차 세계대전 중 호주 공군 비행 중위인 '짐'은 총에 맞아 나무에 걸린 채 깨어난다. 유일한 방어 수단인 권총을 잃어버렸다는 것을 깨달은 '짐'은 일본 순찰을 피하기 위해 위험한 싱가포르 정글을 헤맨다. 진흙과 늪, 그리고 일본 선전이 가득한 들판을 헤쳐나가던 중 중국 게릴라 전사 '셍'과 마주친다. 그들은 서로의 언어를 말할 수 없음에도 불구하고 함께 정글을 빠져나가기로 결심한다.
The Last Time I Saw Richard
Director of Photography
Jonah is proud to be the loner at the teenage mental health clinic, taking pleasure in making the other patients uncomfortable. But when he is forced to share a room with the newly admitted Richard, the boys become locked in a battle of wills.
Shopping in a Zombie Apocalypse
Director of Photography
Two women discover a different set of shopping hassles during their latest excursion. 1 in a series of short Zombie films directed by Matt Devine for Boost Mobile and The Monkeys agency.
Any Questions for Ben?
Camera Operator
For 27-year-old Ben, life couldn't be better. A well paid job, friends, parties, girls and nothing to tie him down. But when he is invited back to his old school to join several other ex-students including Alex and Jim in talking about their personal achievements, something goes wrong.
Any Questions for Ben?
Director of Photography
For 27-year-old Ben, life couldn't be better. A well paid job, friends, parties, girls and nothing to tie him down. But when he is invited back to his old school to join several other ex-students including Alex and Jim in talking about their personal achievements, something goes wrong.
The Man Who Could Not Dream
Director of Photography
Samuel is 9 years old, he will be remembered as a thief, an arsonist and a murderer.
Pinion
Director of Photography
Suffering from a mysterious affliction, a young boy is taken to a secluded hospital by his fearful parents. Lloyd soon learns that more harm is being done than good.
Mandarin Peel
Director of Photography
Mandarin Peel is a haiku. Through a lens of memory and dreams, two girls explore their friendship and the joy of a juicy mandarin in the dry Australian landscape. An evocative montage, the film evokes tactile experiences and revels in the visceral. It's a musing on childhood, kinship, instincts, violence and forgiveness. The children of Mandarin Peel serve as metaphors for Australia itself, its exploration of identity, forging relationships, inventing history and future.
Untitled Mortal Kombat Sequel
Director of Photography
Untitled sequel to (2021) reboot 'Mortal Kombat'. Plot unknown. Late 2022.