Cinematography
개인적이고 시적인 이 영화에서 Serge Giguère는 돌아가신 어머니가 그와 그의 15명의 형제 자매들에게 쓴 100통의 편지를 자세히 들여다본다. 그 중에는 어머니가 가족 목공 사업을 운영하는 것을 돕는 동시에 퀘벡 주 시골에서 자신의 아이들을 길르면서 겪은 시행 착오들이 적혀있다. 감독은 가족 사진과 무대 재현과 같이 창의적이고 재미 있는 방법을 통해 이야기를 보다 생생하게 전달한다. 그러던 중 그는, 자신과 형제들에 대한 어머니가 차마 하지 어려웠던 이야기를 처음 듣게 된다. 이 얽힌 이야기들을 통해, 영화는 어머니의 자식에 대한 복잡한 사랑 뿐 아니라 1950년대 노동자 계층으로써의 퀘벡 주를 보여준다
Director
개인적이고 시적인 이 영화에서 Serge Giguère는 돌아가신 어머니가 그와 그의 15명의 형제 자매들에게 쓴 100통의 편지를 자세히 들여다본다. 그 중에는 어머니가 가족 목공 사업을 운영하는 것을 돕는 동시에 퀘벡 주 시골에서 자신의 아이들을 길르면서 겪은 시행 착오들이 적혀있다. 감독은 가족 사진과 무대 재현과 같이 창의적이고 재미 있는 방법을 통해 이야기를 보다 생생하게 전달한다. 그러던 중 그는, 자신과 형제들에 대한 어머니가 차마 하지 어려웠던 이야기를 처음 듣게 된다. 이 얽힌 이야기들을 통해, 영화는 어머니의 자식에 대한 복잡한 사랑 뿐 아니라 1950년대 노동자 계층으로써의 퀘벡 주를 보여준다
Lui-même
개인적이고 시적인 이 영화에서 Serge Giguère는 돌아가신 어머니가 그와 그의 15명의 형제 자매들에게 쓴 100통의 편지를 자세히 들여다본다. 그 중에는 어머니가 가족 목공 사업을 운영하는 것을 돕는 동시에 퀘벡 주 시골에서 자신의 아이들을 길르면서 겪은 시행 착오들이 적혀있다. 감독은 가족 사진과 무대 재현과 같이 창의적이고 재미 있는 방법을 통해 이야기를 보다 생생하게 전달한다. 그러던 중 그는, 자신과 형제들에 대한 어머니가 차마 하지 어려웠던 이야기를 처음 듣게 된다. 이 얽힌 이야기들을 통해, 영화는 어머니의 자식에 대한 복잡한 사랑 뿐 아니라 1950년대 노동자 계층으로써의 퀘벡 주를 보여준다
Writer
Years after first being inspired by a Félix Leclerc song, Martine Chartrand directed the film MACPHERSON. Ten years in the making, it features animated painting on glass and draws on her extensive research on the title character. Filmmaker Serge Giguère was there from the start, carefully and sympathetically chronicling this exceptional creative process.
Director
Years after first being inspired by a Félix Leclerc song, Martine Chartrand directed the film MACPHERSON. Ten years in the making, it features animated painting on glass and draws on her extensive research on the title character. Filmmaker Serge Giguère was there from the start, carefully and sympathetically chronicling this exceptional creative process.
Himself
From cinema-verite; pioneers Albert Maysles and Joan Churchill to maverick movie makers like Errol Morris, Werner Herzog and Nick Broomfield, the world's best documentarians reflect upon the unique power of their genre. Capturing Reality explores the complex creative process that goes into making non-fiction films. Deftly charting the documentarian's journey, it poses the question: can film capture reality?
Writer
Director
Director
Raymond Roy is a 64-year-old idealist, an energetic social activist ready to give everything he has to those living on the edge: the alienated, impoverished and exploited members of society. Raymond is also a priest, doing what he has wanted to do ever since he was a teenager. Filmmaker Serge Giguère paints an intimate portrait of a man who has spent 30 years fighting for an alternative vision of life in his community. The film is a blend of cinema vérité and social history that provides a view of the man and his work from without and within, from the poetry of his personal diary laced with doubts and self-criticism, to the many achievements of the community groups he helped. Filming over several years, Giguère gives us a sense of the changes in values and attitudes of those who run our society, along with the role of the community groups who provide solutions, inspiration and a sense of renewal.
Director of Photography
Director
Cinematography
Les Grands Enfants does not tell a story in the traditional sense. Instead, it offers an honest image of people's dreams of change : people often unemployed, dissatisfied in some way with their work, or caught up in complicated social relationships. The film is set in Montreal.
Director
A working class family leaves St-Henri quarter in Montréal to build a new home in the countryside.
Camera Technician
Feature-length documentary as part of Pierre Perrault's Abitibian Cycle. The filmmaker questions the past and present of Abitibi and draws up, face to face, the promises of colonization in the 1930s and the great disappointment caused by the closing of the land in the 1970s. There are witnesses to the heroic era, including the cultivator Hauris Lalancette, as well as extracts from films by Father Maurice Proulx (1934-1940).
Director
A documentary about the folk country musician Oscar Thiffault, the famous songwriter of Le Rapide blanc.
Director
Guy Nadon is the rhythm incarnate. A jazz drummer who strikes on everything that makes noise. A king of musical improvisation, but also a king of improvisation, sometimes holding words bordering on surrealism.