Julian Beck

Julian Beck

출생 : 1925-05-31, New York City, New York, USA

사망 : 1985-09-14

프로필 사진

Julian Beck

참여 작품

폴터가이스트 2
Kane
스티브-다이앤 부부는 큐에스타 버드(Cuesta Verde)라는 마을에서 어린 남매를 데리고 단란하게 살고 있다. 그런데 살던 집이 원인도 모르게 무너져 내리는 사고가 발생하고 가족이 모두 다이앤의 어머니 집으로 이사를 간다. 다이앤의 어머니는 어려서부터 이상한 영력을 가지고 있어 자기도 모르게 운명을 꿰뚫어보는 힘이 있다. 이런 영력은 다이앤에게도 유전됐다. 다이앤은 그 신통력이 두려워 짐짓 부인한다. 스티븐의 집이 무너져 없어진 괴변을 본 마을의 인디언 무당은 주술로 집터 밑에 오래 전에 죽은 시신들이 많다는 것을 알게되는데...
나인 하프 위크
Dinner Guest
젊고 낭만적인 이혼녀 엘리자베스(Elizabeth : 킴 베이싱어 분)는 화랑에서 근무하던 어느 날 귀공자 타입의 부유한 주식 중개인 존(John : 미키 루크 분)을 우연히 만나게 된다. 그를 만난 순간부터 최면에 걸린듯한 착각을 느끼는 엘리자베스는 시간이 흐를수록 존의 요구가 정도를 벗어나게 되자 자신의 사랑을 돌이켜 확인해 볼 수 있는 시간을 가지려 한다. 그는 사랑을 마치 게임의 일부분 정도로만 생각하는 듯했다. 엘리자베스에게 눈을 가린 채 사랑의 행위를 하게 하고 기묘한 방법으로 그녀를 성의 노예로 전락시키려 했다. 엘리자베스는 존에 대한 강한 회의와 실망을 느끼게 돼 50을 세기전에 되돌아 올 것이라는 확신을 가진 존을 뒤로 하고 왜곡된 사랑의 게임에서 벗어나 수 많은 인파 속으로 걸어 나간다.
All Star Video
Self
A compilation of avant-garde artwork and talent of the mid to late 20th century hosted by Ryuichi Sakamoto.
커튼 클럽
Sol Weinstein
맨하탄 북반부, 하렘의 한복판에 카튼 클럽이 세계 제일급의 클럽이라는 명성을 누리면서 1923년에 문을 연다. 클럽 오디션에서 클럽의 운영자 더치를 도와준 딕시와 샌드맨은 쉽게 합격, 무대를 누빈다. 더치는 딕시와 친한 베라를 정부로 삼은 것 이외에는 딕시에게 잘해 준다. 그후, 딕시는 헐리우드에 진출, 스타가 되고 한편, 탭 댄스에 재질이 있는 샌드맨은 백인 여가수 릴라를 사랑하지만, 흑인이란 이유로 설움을 받는다. 하지만 결국에 재능을 인정받아 흑인은 절대불가라는 카튼 클럽의 전통을 깨고 무대에 서게 된다. 딕시의 동생 빈센트가 더치의 부하 프렌치를 납치, 돈을 갈취한 사건과 베라를 학대하는 것을 본 딕시는 더치와 정면으로 맞선다. 일대 접전을 벌인 후 딕시는 서부로 돌아가는데, 릴라도 마침내 그의 한결같은 사랑에 감동한다.
Signals Through the Flames
Himself
Signals Through the Flames is at once a history and a celebration of the Living Theatre. Founded in the late 1940s by husband-and-wife performers Julian Beck and Judith Malina, the Living Theatre was for many years the predominent American outlet for the avant-garde movement. There were occasional self-imposed exiles to Europe in the 1950s and 1960s, but the group returned full-force during the Aquarius Age to entertain a new generation of theatregoers.
The Queen of Sheba Meets the Atom Man
“New York plays itself, as Taylor Mead and Winifred Bryan regale in pas de deux among the trashcans and the towers. The Studiedly Goofy and the Monumentally Grand are joined in masterly pas de don’t [...] The awed couple do battle with the status quo and teach the world to dance on the head of a bin. Rice detects real dignity in Bryan and amazing grace in Mead as they essay solitary promenades through the parks, subways and streets of a wintery New York landscape. Photographed and directed by Ron Rice, edited and scored by Taylor Mead.” –Edward Leffingwell
Notes for Jerome
Self
During the summer of 1966 Jonas Mekas spent two months in Cassis, as a guest of Jerome Hill. Mekas visited him briefly again in 1967, with P. Adams Sitney. The footage of this film comes from those two visits. Later, after Jerome died, Mekas visited his Cassis home in 1974. Footage of that visit constitutes the epilogue of the film. Other people appear in the film, all friends of Jerome.
Visa de censure n° X
(archive footage) (uncredited)
Shot in 1967 but not released until 1975, actor Pierre Clémenti’s acid-infused experimental whirlwind of colour and music featuring a who’s who of the French 60s underground.
Rite of Guerrilla Theater
Director
Commissioned work by Julian Beck and members of The Living Theatre (featuring Beck and Judith Malina, co-founders of The Living Theatre, in performance) for broadcast on KQED-TV, San Francisco. The Dilexi Series represents a pioneering effort to present works created by artists specifically for broadcast.
사랑과 분노
Dying Man (segment "Agonia")
다섯 명의 감독이 연출한 다섯 개의 에피소드로 된 옴니버스 영화. EP1. 무관심 [L'indifferenza] : 선량한 사마리아인 우화에 대한 내용 (카를로 리자니) EP2. 임종 [Agonia] : 임종 직전의 사람이 미노르 무화과나무 우화로 선에 대한 의문을 던지는 내용 (베르나르도 베르톨루치) EP3. 종이꽃다발 [La sequenza del fiore di cart] : 현대 세계의 공포에 대한 죄의식을 다룬 내용 (피에르 파올로 파졸리니) EP4. 사랑 [L'Amore] : 혁명, 민주주의에 관한 견해의 차이로 헤어지는 남녀에 대한 내용 (장 뤽 고다르) EP5. 논의하자, 논의하자 [Discutiamo, discutiamo] : 대학생들과 벨로치오 감독 간에 사회주의, 개혁 등에 대한 토론을 다룬 내용 (마르코 벨로치오)
캔디
Hippie (uncredited)
A high school girl encounters a variety of kookie characters and humorous sexual situations while searching for the meaning of life.
Emergency: The Living Theatre
Self
The husband-and-wife acting team of Julian Beck and Judith Malina heads the cast of the "theatre on film" presentation “Emergency”. Screened at the First International Festival of Women’s Films, 1972.
Après la Passion selon Sade
If the Unconscious Revolts
In this film, as in all my previous ones, there is a direct connection between inner urges and cinematic rendering. I tried to visualize my present aspiration to recover, through the various ways taught by one’s experience, the easiness, directness and ripeness proper to children’s relationships and affective life. This film is maybe a track of this path backwards. – A. L.
에디푸스 왕
Tiresia
In pre-war Italy, a young couple have a baby boy. The father, however, is jealous of his son - and the scene moves to antiquity, where the baby is taken into the desert to be killed. He is rescued, given the name Edipo (Oedipus), and brought up by the King and Queen of Corinth as their son. One day an oracle informs Edipo that he is destined to kill his father and marry his mother. Horrified, he flees Corinth and his supposed parents - only to get into a fight and kill an older man on the road...
Les Chemins perdus
Himself
Series of three short 'Pop Films' directed between 1966 - 67 for French television by Philippe Garrel. Includes footage of The Living Theater in rehearsal, interviews with Julian Beck and Judith Malina, Donovan in concert and The Who in the studio recording 'Pictures of Lily'. Re-broadcast on INA in 1984.
Living & Glorious
Self
Leonardi's film about the Living Theatre is less concerned with a straight documentary presentation of the exile theatre group from New York, but rather is concerned with the specific atmospheric factor which is indicated by their name, and which constitutes the highly suggestive effect of their playing. Cutting, for Leonardi, is the most decisive aesthetic device. The result is a wonderfully composed furioso of pictures. The hand-held camera catches rehearsals, conversations without sound, bits of theatre and daily life actions (which, for Living Theatre people, is very often intermixed).