Bobby Bedi

참여 작품

Crescent Night
Producer
After 15 years in prison, for committing a murder to save his father’s honour, Modan returns to his village in Punjab. In his absence, the village’s power structure has shifted towards a landowner, to the detriment of his family. Worse still: his brother is the landowner’s lapdog.
쓰디쓴 밤
Producer
히말라야의 작은 카페에서 일하는 키산은 빠르게 변화하는 세상을 바라보 면서 고민에 빠진다. 그는 지금처럼 히말라야의 작은 마을에서 느리지만 예 측 가능한 삶을 살 것인지, 도시로 나아가 새로운 삶을 시작해야 할 것인지 선택의 기로에 놓인다.
Chintu Ji
Producer
Mangal Pandey - The Rising
Producer
The film begins in 1857, when India was ruled by the British East India Company. Mangal Pandey is a sepoy, a soldier of Indian origin, in the army of the East India Company. Pandey is fighting in the Anglo-Afghan Wars and saves the life of his British commanding officer, William Gordon. Gordon is indebted to Pandey and a strong friendship develops between them, transcending both rank and race.
American Daylight
Producer
A young Indian woman works as an operator for a US bank that outsourced its call center to India. The bank's young local manager becomes interested in her and offers her to help him game the system and make some real money.
Andaaz
Young Raj Malhotra (Akshay Kumar) lives with his elder brother, Rohit; his sister-in-law Kiran, and a niece. After an accident fractures his leg, he is unable to walk for some time. Due to psychological reasons, he cannot walk even after the fracture heals. When the Malhotras move to Dehra Dun, Raj befriends young Kajal (Dutta), as both share a common passion for airplanes. Kajal encourages Raj to walk, and succeeds. Years later the two continue to be fast friends, and everyone expects them to marry soon. Then Raj is recruited by the Indian Air Force and goes for training for a year and a half. After his training gets over, he rushes to Kajal to propose to her, only to find out that she has given her heart to a multimillionaire, Karan Singhania (Verma), who owns several airplanes and choppers. Raj congratulates Kajal and Karan, but does not reveal his true feelings.
Maqbool
Producer
The Scottish tragedy 'Macbeth' set in the contemporary underworld of India's commercial capital; two corrupt, fortune telling policemen take the roles of the weird sisters, and "Duncan" is Abbaji, the head of a crime family.
Saathiya
Producer
A couple elopes to get married and set up home hoping that just love will do the trick - but that's just the beginning of their story.
불
Producer
라다는 남편이 경영하는 레스토랑의 여주인. 아쇼크는 증조모인 비지와 남동생 자틴을 데리고 사는 가장이다. 그 둘 사이에는 아이가 없는데다가 정신적 가치를 중요시하는 남편 때문에 성생활 또한 거의 이루어지지 않는다. 한편, 자틴의 어린 신부 시타는 시댁에서 그들과 함께 살게 된다. 그녀는 형님을 돕고 어머니를 보살피는 새로운 생활에 잘 적응한다. 그러나 곧 케케묵은 전통이 가족들에게 별다른 구속력이 없음을 발견한다. 그로 인해 상처를 받는 시타는 15년이란 길고 삭막한 결혼 생활을 삐걱대며 살아온 라다와 서로를 위로하며 생활해 나간다. 그 둘은 서로에게 정신적 위로 뿐만아니라 육체적 관계까지도 받아들이며 서로를 사랑하게 된다. 그러나 그들은 서로의 사랑이 현실적으로 너무나 힘들다는 것을 알고 있으면서도 서로에게 큰 힘이 되고 있음을 느낀다. 둘의 관계를 알게 된 아쇼크. 라다는 그에게 결별을 선언한다. 그리고 자신의 생각과 남편의 부당함을 당당히 말한다. 그러나 아쇼크는 그런 라다의 행동에 격분하고, 화가 난 그에 의해 라다의 옷에 불이 붙게 되고.
밴디트 퀸
Producer
열한살의 어린 나이에 폴란 데비(Phoolan Devi: 시마 비스와스 분)는 가난한 부모에 의해 자전거 한 대와 암소 한 마리의 대가를 받고 맏며느리로 팔려 간다. 그러나 무지한 남편이 아직 어린 그녀를 학대하고, 강간하자 그녀는 다시 집으로 도망오게 된다. 그녀의 아버지는 폴란이 걷게 될 힘든 삶을 예감한다. 그후 폴란은 마을 청년들이 호감을 느낄만큼 아름다운 처녀로 성장하고, 촌장의 아들은 의도적으로 폴란에게 접근하다 실패한다. 자존심이 상한 촌장의 아들은 음모를 꾸며 결국은 그녀를 마을 밖으로 추방한다. 마을 주변을 배회하던 폴란은 또다른 촌장 아들의 음모로 경찰에 잡혀가고, 경찰에게 강간과 학대를 당하게 된다. 경찰에서 풀려난 후 경찰과 결탁된 갱단의 대장에게 잡혀 무리들속에 포함되지만 갱단의 대장은 그녀를 상습적으로 강간하고, 이를 보다 못한 도적 비크람은 대장을 사살하고 무리의 대장으로 올라선다. 폴란을 사랑하는 비크람은 그녀에게 총쏘는 법과 산을 오르는 훈련을 시키고, 폴란은 자신을 인격적으로 대우해주는 비크람에게 사랑의 감정을 느낀다. 인습의 굴레에서 해방돼 갱단의 대장과 함께 무리를 이끌며 행복한 나날을 보내던 폴란, 그러나 그 행복은 경찰에 잡혀갔던 원래의 대장 비스람이 풀려나면서 산산히 부서지게 된다. 마을의 부자들과 경찰과 손잡고 있는 대장 비스람은 비크람을 몰래 총살하고, 그녀를 납치, 폭행, 윤간한 후 발가벗긴 채 온 마을을 끌고 다닌다. 그 후 경찰과 비스람의 손을 피해 인도 북부 마디아 프라데쉬의 광야로 숨어 자신의 갱단을 형성한 폴란은 의적으로 그 이름을 전국적으로 날리게 되는데...
Electric Moon
Producer
Set in an expensive tourist lodge in the forests of central India run by former royalty, Raja Ran Bikram Singh, 'Bubbles', the film is a satirical parody on Westerners visiting India, in search for their stereotypical notions of the country, replete with images of former Indian royalty, and relics of the British Raj. In turn the film was a commentary on social pretense and ecology.