José Cerro

참여 작품

프론트 라인
Cura
1936년 7월 19일. 바르셀로나 근처의 한 마을. 혁명군에게 점거 당한 수녀원에서 탈출하여 피신처를 찾아온다. 그녀가 도착한 곳은 한 창녀촌. 이곳에서 그녀는 혁명군들에게 저항하는 레지스탕스들을 만나 그들에게 합류한다. 파이로가 이끄는 이 레지스탕스들은 먼저 창녀들을 해방시키고, 혁명군들에게 빼앗긴 자유와 정의를 찾으려 한다. 비굴하게 사는 것보다 차라리 죽음을 택한 이 6명의 여성 레지스탕스들은 지옥 같은 전쟁터를 뚫고 나아가며, 이 와중에 마리아는 한 남자를 통해 사랑을 체험하고 더 없는 전우애를 느끼게 된다.
패션 투르카
Padre Alonso
꿈많은 처녀 시절을 마감하고 사랑하는 남자의 품에 안긴 데시(Desideria Olivan: 아나 벨렌 분)는 남부러울 것이 없었다. 그러나 아이를 무척 좋아하는 데시 부부에게는 아이가 없다. 결혼 생활은 점점 생기를 잃어 간다. 친구들 부부와 가족 단위로 관광갔던 터어키의 이스탄불에서 데시는 여행 가이드인 터어키인 야만(Yaman: 조지 코라페이스 분)을 보는 순간 강렬하게 이끌려 거의 순식간에 그의 품에 안겼고, 그 순간 전혀 경험해 보지 못했던 환희를 맛보게 된다. 스페인으로 돌아온 후 데시는 임신한 사실을 남편에게 알리지만 자신이 불임이라는 사실을 이미 알고 있는 남편은 그녀의 부정을 힐난한다. 위태롭던 두 사람의 가정은 태아로 있던 아기가 죽자 정상으로 돌아갈 것 같았다. 하지만 데시는 남편을 떠날 결심을 하고 터어키로 향한다. 한동안은 야만의 품에서 관능적인 쾌락에 젖어 모든 걸잊지만 차츰 정열이 식어 가면서 데시는 야만이 줄타기 같은 삶을 살고 있다는 사실과 함께 지독한 바람둥이라는 걸 알게 된다. 결국 데시는 야만을 총으로 쏘고 정처 없이 길을 떠난다.
El amante bilingüe
Gran Gilbert (as Pepe Cerro)
Joan Mares obsession for the lovely and luscious Norma Valenti takes epic proportions because he cannot let go of her. After he is injured by some skin heads, he uses his scars to pursue his life as a street musician. He devices a plan to get to Norma and she never catches on to his deceit, except she realizes that as Juan Faneca his performance in bed is exactly what she had experienced with Joan Mares because she concludes they were taught sex by the same prostitute.
I Get Off at the Next Stop, What About You?
A divorcing couple remembers the best years of their lives.
아만테스
Minuta
군에서 막 제대한 파코(Paco: 조지 샌즈 분)는 고향으로 돌아가지 않고 마드리드에서 살기로 결심한다. 도시에서의 생활이 훨씬 편리하고 좋을 것이라고 생각한데다 애인 트리니(Trini: 마리벨 베두 분)가 마드리드에서 일하면서 파코와의 결혼을 기다리고 있기 때문. 그녀는 파코가 군에 있을때 상관의 집 하녀로 일하고 있다가 알게 된 사이로, 그녀는 파코가 아무리 그녀와의 잠자리를 원해도 결혼 전까지는 순결을 지키려 한다. 젊고 매력적인 미망인 루이사(Luisa: 빅토리아 아브릴 분)의 집에 하숙을 정한 파코는 그녀의 유혹에 넘어가 성의 신비와 환상을 경험하게 되면서 그녀와의 육체적 쾌락에 몰두하게 된다. 이러한 둘의 관계를 짐작하게 된 트리니는 마님의 충고대로 지금까지 지켜온 순결을 버림으로써 파코의 애정을 되찾으려 하지만 불행히도 파코는 루이사와의 욕정에서 헤어나지 못하는 상태. 더구나 루이사는 파코를 이용, 트리니의 돈과 목숨마저 빼앗으려 한다. 두여자 사이에서 번민하던 파코는 일단은 트리니와 결혼하기로 결심하고 트리니와 그녀의 고향으로 향한다.
The Things of Love
In 1940's Madrid. Juan plays piano for Pepita and her on-stage partner Mario. Although Mario really wants to steal Juan for himself, Juan is not interested and Mario resorts to a string of lovers as consolation. When he loves (and leaves) a young nobleman, the young man wants revenge.
If They Tell You I Fell
Justiniano
In the post Spanish civil war years, Catalan kids would sit in circles among the ruins and tell stories, known as "aventis" (the film's original title in Catalan, its original language). These tales mix war stories, local gossip, comic book characters, fantasy and real events. The "aventis" told in this film are told in flashback. In the mid 80s, 45 or so years after the age of the "aventis," a doctor and a nurse-nun (who grew up together, and now are co-workers in a hospital) identify the corpse of one of the main characters of the "aventis" of their childhood and adolescence. Besides the interesting flashbacks - a chronical of the Civil War in a "typical" Barcelona microcosm itself, the discovery of this body (belonging to someone long presumed dead) leads to other surprises and unresolved doubts, several decades later
Little Spanish Soldier
Padre de Chus
A young man, son and grandson of soldiers, refuses to perform military service, causing a commotion in the whole family. Finally, social, environmental and family pressures, will force the young to make a decision that will have unforeseeable consequences.
El Lute II: Tomorrow I'll Be Free
This is the story of a man fighting with all his might for his life and his freedom. Eleuterio (”El Lute”) embarks upon an action-packed future, fuelled by the notions of freedom and dreams of living just as his countrymen, ever-growing in his mind. Nothing and no-one can stop him. After escaping the Puerto de Santa María prison, the reunion with his family is just the beginning of what will become an endless escape.
La diputada
Comandante Losantos
Lute: Forge On or Die
El padre de Chelo
In Spain of the 1960s, a poor family of quinquis - a nomadic ethnic group with a tradition as old as that of the gypsises of Spain but with even more obscure origins - have a nomadic life marked by poverty. The son, Eleuterio Sánchez Rodriguez, nicknamed "El Lute", steals some chickens and is condemned to six months in jail. El Lute moves to the slum outskirts of Madrid with his common law wife, Chelo, starting an itinerant life as a peddler of pots and pans and living in a quinqui shantytown. He gradually embarks upon as life of petty criminality, eventually participating in the theft of a jewelry store during which a bystander is killed.
El crimen del capitán Sánchez
Rodrigo García Jalón
Madrid, Spring 1913. During a visit to the casino, a beautiful 20 year-old woman catches the eye of a 50 year-old rich widower. But the gamble he is about to commit is far greater than he suspects.
Cuando Almanzor perdió el tambor
Murder in the Central Committee
Esparza Julvé
The plot follows a private detective, an ex communist and former CIA agent, who travels from Barcelona to Madrid to discover the identity of the assassin of the leader of the Spanish Communist party who was stabbed during a blackout while presiding over a meeting of the party's central committee. The film is a thriller with ironic political overtones.
El alcalde y la política
Family Portrait
Cecilio Rubes, a businessman engaged in the manufacture of baths and toilets, tries to remain neutral in the imminent Spanish civil war. But the attitude of Cécil, his only child, a spoiled boy who grows without respect their parents, will forced him to face the cruel reality of the facts. Jumping back and forth in time, we are shown his present and his past through his wife Adela and Paulina, the mistress of father and son.
Usted tiene ojos de mujer fatal
Madrid, Spain, early thirties. The charming playboy Sergio Hernán is an unscrupulous womanizer who over the years has seduced and abandoned hundreds of women with the complicity of Oshidori, his cynical butler. However, his brief encounter with Elena Fortún, blonde, posh and a bit cheesy, unexpectedly leaves an indelible mark on his soul.
Las salvajes en Puente San Gil
The film explains the vicissitudes of a group of revue stars who arrive into a small provincial village in the dark Spain of the sixties, called Puente San Gil. There the women are received with aggressiveness and contempt by the ultraconservative bourgeoisie, to the point of becoming denounced and imprisoned because of the scandal caused by the sensual content of their variety show. But they refuse to remain silent and sing their protest as a song. —jsanchez