Luísa Sequeira

참여 작품

What Words Can Do
Director
In 1972, Maria Isabel Barreno, Maria Teresa Horta and Maria Velho da Costa published the book As Novas Cartas Portuguesas [New Portuguese Letters], addressing topics forbidden and censored during the Estado Novo regime such as the colonial war, adultery, rape and abortion. The book was immediately banned and the writers were prosecuted for crimes against morality. The legal proceedings caused waves of protest around the world, giving rise to an international network of solidarity. In the film, the “three Marias” tell their story, before and after one the first major feminist struggles in Portugal.
What Words Can Do
Producer
In 1972, Maria Isabel Barreno, Maria Teresa Horta and Maria Velho da Costa published the book As Novas Cartas Portuguesas [New Portuguese Letters], addressing topics forbidden and censored during the Estado Novo regime such as the colonial war, adultery, rape and abortion. The book was immediately banned and the writers were prosecuted for crimes against morality. The legal proceedings caused waves of protest around the world, giving rise to an international network of solidarity. In the film, the “three Marias” tell their story, before and after one the first major feminist struggles in Portugal.
바르바라 비르지니아는 누구인가?
Self
리스본에서 태어난 바르바라 비르지니아(1923. 11. 15 ~ 2015. 3. 7)는 포르투갈의 여성 감독 중 처음으로 유성 장편영화를 연출한 감독이다. 1946년에 이미 칸영화제에 초청받을 정도로 활발하게 활동했지만, 이상하게도 그녀의 이름은 긴 시간 동안 영화사에서 거의 찾아보기 힘들었다. 루이사 세케이라 감독은 바르바라 비르지니아의 숨은 이야기를 찾아 포르투갈과 브라질의 수많은 자료들을 조사하고 엮는다. 한 인물의 극적인 이야기와 포르투갈의 영화사와 근현대사까지 만날 수 있는 흥미로운 다큐멘터리
바르바라 비르지니아는 누구인가?
Director
리스본에서 태어난 바르바라 비르지니아(1923. 11. 15 ~ 2015. 3. 7)는 포르투갈의 여성 감독 중 처음으로 유성 장편영화를 연출한 감독이다. 1946년에 이미 칸영화제에 초청받을 정도로 활발하게 활동했지만, 이상하게도 그녀의 이름은 긴 시간 동안 영화사에서 거의 찾아보기 힘들었다. 루이사 세케이라 감독은 바르바라 비르지니아의 숨은 이야기를 찾아 포르투갈과 브라질의 수많은 자료들을 조사하고 엮는다. 한 인물의 극적인 이야기와 포르투갈의 영화사와 근현대사까지 만날 수 있는 흥미로운 다큐멘터리
Os Cravos e a Rocha
Producer
On April 25, 1974 the iconoclastic Brazilian filmmaker Glauber Rocha was in Portugal. There, he joined the collective collective film "As Armas e o Povo". With his foreign and peculiar look, he broke the rules of conventional filmmaking.
Os Cravos e a Rocha
Editor
On April 25, 1974 the iconoclastic Brazilian filmmaker Glauber Rocha was in Portugal. There, he joined the collective collective film "As Armas e o Povo". With his foreign and peculiar look, he broke the rules of conventional filmmaking.
Os Cravos e a Rocha
Director
On April 25, 1974 the iconoclastic Brazilian filmmaker Glauber Rocha was in Portugal. There, he joined the collective collective film "As Armas e o Povo". With his foreign and peculiar look, he broke the rules of conventional filmmaking.
Motel Sama
Director