Hélène Arnal

참여 작품

Gwen, or the Book of Sand
Editor
Gwen is a young girl adopted by a nomad tribe in a desert post-apocalyptic world. When Gwen's friend is kidnapped, she and an old woman called Roseline embark on a trip to bring him back.
욜
Editor
세이트 알리(타리크 아칸 분), 메메트 살리(하릴 에르군 분), 유서프(툰케이 액카 분) 그리고 메브르트(멜브라트 셀릭 분) 이들 모두는 터키의 서북 지역에 있는 이무랄리 섬의 감옥을 떠나 그들의 집을 향해 길고도 험한 여행길에 오른다. 유서프는 신분증을 잃어 버려 도중 체포되고 메크르트는 그리워했던 약혼자와 다시 만나게 되지만 불행히도 속박과 금지로 가득찬 가부장적 관습의 사슬에 얽매이게 된다. 메메트 살리는 아내와 아들이 머무르고 있는 처가에 가기 위해 여행을 한다. 처남과 은행을 털 때 자신의 비겁함 때문에 처남이 총에 맞고 죽은 것에 대한 죄의식과 자책감에 사로잡혀 아내와 처가 식구들의 신뢰를 되찾으려 하지만 필사적인 반대에 부딪친다. 오메르(Omer: 네크메틴 코바노그루 분)는 시리아 구경지역에 접한 인접한 고향으로 돌아가지만 터키 군대와 지방 자유투사들간의 끊임 없는 전투로 인해 폐허가 되어버린 그의 집을 발견하게 되는데...
판타스틱 플래닛
Post Production Supervisor
고도의 문명을 지닌 거인 드러그족은 옴족을 길들여 벌레처럼 취급한다. 드러그족의 선진 문명을 습득한 주인공 옴족이 탈출하여 다른 옴족들에게 문명이라는 것을 전해 줌으로서 지능이 생긴 옴족들이 드러그의 망상을 분쇄한다. 드러그족의 몸은 청색이고, 눈은 붉게 설정되어 있으며 황량한 배경과 괴이한 동식물이 있고 그들이 사용하는 문자도 나온다.
판타스틱 플래닛
Editor
고도의 문명을 지닌 거인 드러그족은 옴족을 길들여 벌레처럼 취급한다. 드러그족의 선진 문명을 습득한 주인공 옴족이 탈출하여 다른 옴족들에게 문명이라는 것을 전해 줌으로서 지능이 생긴 옴족들이 드러그의 망상을 분쇄한다. 드러그족의 몸은 청색이고, 눈은 붉게 설정되어 있으며 황량한 배경과 괴이한 동식물이 있고 그들이 사용하는 문자도 나온다.
December
Editor
During the Algerian war of independence, one of the FLN's leaders was arrested by the army, which uses the most violent methods to make the prisoners talk. The use of torture poses a case of conscience to a French officer. A play between the field against the field, between the tortured and his torturer, behind a stifling closed door.
Moon and Midnight
Editor
A woman marries into a family of insane psychopaths in this bizarre French horror film with strong sadomasochistic overtones.
Private Beach
Editor
A moralist and surrealist fable in which a group of aristocrats have sole access to a private beach in the midst of Paris, where they enact strange games and stylized gestures.
Calaveras
Editor
The Outlaws
Editor
Partly influenced by the Western genre, the film tells the story of a small group of mountainous bandits (escapees of the prison) who fight, in their own way, against the absurdity of the colonialist powers' presence.
Le Temps des assassins
Editor