Mark Garrett

참여 작품

Ryan McMullan: Debut
Director of Photography
Documentary charting singer-songwriter Ryan McMullan's journey to music stardom. Includes a look at some of the key moments of Ryan's career to date, including his first meeting with Foy Vance in Washington and how he connected with long-term collaborators Hammy and Foy as his management team, his support tour with Ed Sheeran and his growing links to leading Northern Irish band Snow Patrol.
시티즌 K
Director of Photography
The strange case of Mikhail Khodorkovsky — once believed to be the wealthiest man in Russia — who rocketed to prosperity and prominence in the 1990s, served a decade in prison, and became an unlikely martyr for the anti-Putin movement.
Limbo
Director of Photography
Brendan’s mother Eilis reveals a dark secret on her deathbed, one to which Brendan must find the answer – what happened to her lost child?
Girona
Director of Photography
For twenty-seven years Hart has sought sanctuary in the anonymity of the same suite, the Girona, in the same hotel, on the same night of the year – the 26th October. Into his life walks Sophie, a beguiling young woman with the hint of a dark past, could she be the ghost of his long dead wife?
Boogaloo and Graham
Director of Photography
In 1970's Belfast two young boys discover the facts of life aided by the help of their pet chickens.
로드
Director of Photography
Brothers addicted to speed at any price. Documentary following the motorcycle road racing careers, and fate, of the Dunlop family.
The Wipers Times
Director of Photography
When Captain Fred Roberts discovered a printing press in the ruins of Ypres, Belgium in 1916, he decided to publish a satirical magazine called The Wipers Times - "Wipers" being army slang for Ypres. Full of gallows humour, The Wipers Times was poignant, subversive and very funny. Produced literally under enemy fire and defying both authority and gas attacks, the magazine proved a huge success with the troops on the western front. It was, above all, a tribute to the resilience of the human spirit in the face of overwhelming adversity. In his spare time, Roberts also managed to win the Military Cross for gallantry.
The Fit Finlays
Director of Photography
Documentary featuring Ireland’s most famous wrestling family The Fit Finlays. The Finlays from Carrickfergus have kept traditional wrestling in Ireland alive for three generations. They have been central to both the olympic and professional wrestling scenes. This is true wrestling documentary about real wrestlers. Also features legends such as Rasputin the Mad Monk, the Amazing Kung Fu and the sadly missed Orig Williams. Get ready to rumble!!!!
어뮤즈먼트
Director of Photography
'쉘비' '타비샤' '리사'는 어릴적부터 단짝 친구로 지내왔다. 같은 초등학교로 진학하게 되지만, 그들의 주위에는 의문의 싸이코 기질을 가진 친구가 있었고 얼마간의 세월이 흐른 후... 남자친구와 여행중인 '쉘비'는 휴게소에서 고속도로가 막혔다는 트럭운전사의 말에 국도를 택하게 되고, 한적한 국도로 가던 그들은 우연히 여자가 납치된 차량 뒤를 따라가게 되지만... '타비타'는 여행 중인 이모의 조카들을 돌봐주기 위해 이모 집으로 가지만, 베이비시터는 온데 간데 없고 자신이 써야 할 방엔 온통 삐에로 인형으로 가득차 있을 뿐이다. '리사'는 자신의 룸메이트가 연락도 없이 돌아오지 않자, 그녀가 마지막으로 갔었던 공원옆 저택을 둘러보러 갔다가 어딘가 낯익은 괴한에 의해 포박 당하고 마는데...
프리즈 프레임
Director of Photography
Off Camera is Off guard 숀 베일(Sean Veil)은 한 가족을 무참히 살인한 혐의로 기소가 되나 증거불충분으로 풀려난다. 자신을 음해하려는 무리들이 언제 어떤 사건으로 또 다시 누명을 씌울 수 있다고 판단 한 숀은 자신의 몸에 카메라를 부착시켜 10년 동안, 24시간 모든 활동을 카메라에 기록한다 카메라가 꺼지면,,,나도 죽는다 어두운 지하 자신만의 요새 속에서 카메라 기록만이 유일한 자기 생존이 되어버린 숀은 또 따른 범죄의 단서가 될 수 있다는 생각에 온 몸의 털을 밀어버린 채 살아간다. 어느 날 5년 전 발생한 살인사건의 용의자로 경찰이 또 다시 숀을 찾아온다! 하지만 당시의 무죄를 증명 할 비디오테이프는 갑자기 사려져 버린다. 5년 전 당신은 무엇을 하고 있었는가? 유일한 알리바이가 증발 된 상태, 급기야 살인사건의 사체에서는 숀의 모습이 담긴 비디오테이프가 발견된다. 자신을 추궁하는 경찰들,,,그리고 자신의 사건을 뒤쫓고 있는 의문의 여기자,,,숀은 5년 전 자신이 무엇을 하고 있었는지 밝혀내야만 하는데,,,
테크놀러스트
Still Photographer
유전공학자 로제타는 비밀리에 자신의 DNA를 컴퓨터에 다운로드해서 루비, 올리브, 마린이라고 이름 붙인 세 명의 복제인간을 만들어낸다. 로제타를 똑 닮은 이들 사이버-인간은 Y 염색체가 없으면 생명을 유지하기 힘들고, 이 때문에 루비는 밤마다 현실 세계로 외출하여 남자의 정자를 수집한다. 이 과정에서 루비와 성관계를 맺은 남자들은 성 불능이 되고, 사건이 일파만파로 확대되자 FBI에서는 대대적인 수사에 돌입한다. 파시즘적 민족주의와 국가발전주의 안에서 착취되어 온 여성의 몸에 대한 논의는 새로운 것이 아니지만, 최근 몇 년 황우석의 줄기세포 연구와 관계된 일련의 사건들을 지나오면서 이 문제는 남성화된 과학기술 및 의료산업의 문제와 맞물려 더욱 복잡한 화두로 대두되고 있다. 오랜 세월 여성주의 예술가로 여성과 기술에 대한 작업을 해 온 린 허쉬만 리슨의 는 과학기술을 거대 담론의 영역에서 건져낸다. 그리고 단성생식과 사랑으로 이루어진 연대체에 대한 여성의 은밀한 상상을 재현하면서 기술권력을 탈남성화시킨다. 테크노-유토피아의 관점으로 과학기술이 사랑과 소통의 장이 될 수 있다는 감독의 상상은 말랑말랑하지만, 기술이 곧 폭력으로 연결되거나 인간의 정체성을 찾는데 다른 존재를 활용하는 등의 고루한 SF 재현 방식을 피해간다는 점에서 매력적이다. 사이버펑크가 주류 감성이 되어버린 21세기에 인디 감수성을 즐길 수 있는 저예산 SF 블랙코미디이며, 틸다 스윈튼의 1인 4역이 관객을 사로잡는다. (서울국제여성영화제)