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한 가족의 풍경을 들여다보는 일은 동시에 그 사회와 시대를 살펴보는 작업이기도 하다. 은 마르코 벨로키오가 연출했던 작품과 그의 생각을 통해 60~70년대 이탈리아 사회의 풍경을 기억한다. 혁명, 공산주의, 산업화, 카톨릭, 무신론이 혼란스럽게 섞인 풍경 속에서 감독과 출연자들은 복잡한 기분에 사로잡힌다. 2021년 베니스영화제 비경쟁부문 상영.
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1992년 7월 19일, 시칠리의 팔레르모에서 마피아가 폭탄 테러를 일으킨다. 이로 인해 마피아의 눈엣가시였던 치안판사 파올로 볼세리노와 많은 경찰들이 사망했다. 감독은 이 비극적 사건의 25주기를 맞아 그후 시칠리아에 어떤 일들이 있었는지 기록한다. 그리고 이 과정에서 사진 작가인 레티샤 바타글리아, 추모 음악회를 준비하는 음악인들을 만난다.
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This film tells the story of three defeats: Berlusconi’s political and human defeat in his “twilight”, the one of Ciccio Mirra, Berlusconi’s unconditional supporter, deeply rooted in an ancient culture that dies hard, and the director’s artistic defeat in an Italy that recognised itself in this “Berlusconian culture” for a long time, and probably still does.
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The film has three stories. First is about local village idiot Paletta, who can not afford the services of a whore and so steals a locket from a holy shrine belonging to local mafia don. Second shows the story of betrayal of Pitrinu (who's dead now) by his lover Fefe. Final episode is about lowlife Lazarus. He is killed by mob boss Toto, but raised from the dead by a local messiah, who is also known as Toto (and is played by same actor).
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The Italian duo Ciprì & Maresco, known to be cynical deconstructionists, weave a fascinating film around memories of a decadent Sicily. Ruins, memories of ruins - memories are ruins. This thoroughly surrealist piece unfolds like a dream, with no clear direction but the haunting feeling of familiarity and the ready acceptance of otherness as oneness.