Cristiana Tullio-Altan

참여 작품

Glauber, Claro
Self (archive footage)
A deep dive into Glauber Rocha's years exiled in Italy in the 70s. Through a collection of interviews and archives, the movie shows the making of his film Claro (1975) and his relation with European auteurs in their filmic and political views.
The Islands' Message
Editor
The journey of an intellectual Creole. Before returning from Lisbon to Luanda, he stops in the Cape Verde islands in search of his ethnic and cultural roots.
Claro
Editor
In the words of the director, a movie about 'the colonizers in the view of the colonized', the movie presents a series of disconnected happenings throughout Europe and Brazil emphasizing the perception of human life as trance-like experiences and thus offering a view of the human history as a connection of symbolic behavior.
셀린느와 줄리 배타러 가다
Assistant Editor
내성적인 성격의 도서관 사서 줄리는 공원 벤치에서 마술에 대한 책을 읽고 있다. 나이트 클럽의 마술사 셀린느는 그녀의 곁을 지나가다가 여러 가지 물건을 떨어뜨린다. 줄리는 그것들을 되돌려 주려고 쫓아가지만 셀린느는 줄리가 자신을 추격한다고 생각해 계속 달아난다. 이 사건을 계기로 줄리와 셀린느는 친한 친구 사이로 발전한다.
Forbidden to Know
Assistant Editor
When the police find Simone seated near her husband's corpse it is predictable that she is charged with the murder. Jean-Pierre Laubray is appointed counsel for the defence. He begins an inquiry into the case and he finds out that the murdered man had killed a barman in a robbery the night before. He finds out as well he was a leg-man of Cristiani's for his election campaign. He tries to contact Juliette, Cristiani's daughter, and he discovers that Bruno, Juliette's brother, also died that same night in a car accident...
만사형통
누벨바그 영화의 시나리오 작가인 쟈크(이브 몽탕)와 미국 방송국의 특파원인 수잔(제인 폰다)을 통해 프랑스 지식인들의 사상적 혼란을 반영한 작품. 두 사람의 러브 스토리를 통해 노동계급과 지식인 계급, 그리고 당시 영화의 상업성에 대해 논한다. 혁명에서의 지식인의 기능, 매체에서의 스타의 기능, 신문 및 잡지의 스틸 사진의 기호학 등을 엿볼 수 있다.
이탈리아 투쟁
Paola Taviani
자기 내부에 축적된 모든 이데올로기를 해부하고자 하는 한 젊은 여성 혁명가의 시도를 담고 있는 영화. 그녀의 일상생활로부터 취해진 이미지들이 네 개의 섹션으로 나뉘어 반복되고, 각각의 이미지들은 루이 알튀세르의 글에 기초한 분석적인 사운드트랙과 결합된다.
동풍
La jeune bourgeoise
고랭과 고다르의 본격적인 공동작업이 시작된 작품. 서부영화의 장르적 관습을 모델로 하여 전통적인 부르주아 영화의 테크닉과 내용을 조직적으로 해체하면서 그 뒤에 숨어 있는 억압적인 이데올로기를 노출시키는 영화. 이미지와 사운드의 관계에 대한 정치적 질문이 몽타주의 전통적 개념을 전복시키는 형식 실험과 동일하게 진행된다.