Burhan Qurbani

출생 : 1980-11-15, Erkelenz, Germany

참여 작품

베를린 알렉산더 광장
Writer
말리에서 온 불법 이민자 프란시스는 베를린에서 정직한 삶을 살려고 하지만 마약상 하인홀드와의 만남은 그를 불행의 소용돌이로 이끈다. 영화는 모든 것을 빼앗겨버린 사람에 관한 오디세이다. 나라, 사랑, 그리고 심지어 몸까지도.
베를린 알렉산더 광장
Director
말리에서 온 불법 이민자 프란시스는 베를린에서 정직한 삶을 살려고 하지만 마약상 하인홀드와의 만남은 그를 불행의 소용돌이로 이끈다. 영화는 모든 것을 빼앗겨버린 사람에 관한 오디세이다. 나라, 사랑, 그리고 심지어 몸까지도.
6Minutes66
Himself
15 directors explore the question of whether the cinema is dying out as a location, an art form, and language.
우리는 젊다. 우리는 강하다.
Writer
1992년 독일 로스톡에서 대규모 폭동이 일어난다. 난민 문제로 외국인 혐오증이 자라고, 특히 내일이 없는 청소년들의 분노가 극에 달했던 그 시절. 뜻하지 않게 역사의 중심에 섰던, 인종도 출신도 각기 다른 그들의 이야기가 시작된다.
우리는 젊다. 우리는 강하다.
Director
1992년 독일 로스톡에서 대규모 폭동이 일어난다. 난민 문제로 외국인 혐오증이 자라고, 특히 내일이 없는 청소년들의 분노가 극에 달했던 그 시절. 뜻하지 않게 역사의 중심에 섰던, 인종도 출신도 각기 다른 그들의 이야기가 시작된다.
Move
Philipp II.
Eleven moving dates, eight friends: Philipp, Wiebke, Jessica, Maria, Swantje, Michael, Thomas, Dina – all in their twenties and mutually lonesome. And always searching: For a new city, a new job, an own apartment, a new, or even an old love. The search is never-ending, and so they repeatedly find themselves at a ritual gathering: someone moving. Boxes are shifted from one side of Berlin to the other, or the length and breadth of Germany, from one abode to the next as one life is exchanged for another. In 3 ZIMMER/KÜCHE/BAD, director Dietrich Brüggemann portrays existences in which relationships, social networks and backdrops are in a constant state of flux; where best friends are the only, and therefore the most valuable constant. Humorous sketches of the self-conception of a generation for whom moving has become the symbol of a life on the go.
20 × Brandenburg
Director
Faith
Screenplay
The fates of three German-born Muslims in Berlin collide as they struggle to find their place between faith and modern life in contemporary western society, caught at a crossroads where alluring liberated lifestyles conflict with deeply-rooted traditions.
Faith
Director
The fates of three German-born Muslims in Berlin collide as they struggle to find their place between faith and modern life in contemporary western society, caught at a crossroads where alluring liberated lifestyles conflict with deeply-rooted traditions.