One lazy afternoon in the outskirts of the city, two women's worlds colide when they turn a casual chit-chat into a battlefield, unable to prevent the inevitable: a domestic tragedy.
Based on the director's play of the same name, performed by the same actresses.
Ester
Clara and Alejandro move into a new house. A few days later, he goes on a work trip and she is left alone, surrounded by moving boxes. That chaos makes her accept a series of random invitations that will take her away from the hermetic world she lives in.
Diana
아르헨티나의 폐쇄적 부촌에서 벌어지는 상황을 보여주는 이 작품은 가정부로 일하는 벨렌의 시선을 통해 다가간다. 벨렌은 나체 클럽을 발견하게 되고, 그 모습을 통해 중산층 가족의 위기와 부조리함이 펼쳐진다. 대부분의 배우가 영화 내내 나체로 연기해야 하는 상황이었고, 실제 나체주의자들이 함께 촬영을 하여 현실과 영화의 경계를 넘나드는 과정도 흥미롭다. 이 작품은 아르헨티나 사회에 대한 우화이기도 하다. 곳곳에 경비시설을 갖춘 부촌과 나체주의자 클럽을 교차하면서 두 그룹 간의 간극을 통해 인간 사회 군상에 대한 질문을 던진다. 중산층의 삼엄함과 나체주의자들의 자유로움은 마치 동전의 양면처럼 한 사회를 구성하는 서로의 이면이다. 그 긴장감을 통해 루카스 발렌타 리너 감독은 집단을 이루고 있는 이데올로기의 허구성과 위선을 폭로해 간다.
Eight years after the first installment, Ailén, Fernando, and Nina, meet again in the BAFICI competition. From that reunion, they decide to resume their unfinished project: Tandil/Tromso. They bring along two new collaborators: Martín and Nancy.
Martin goes on vacation to the beach with his girlfriend. Everything seems normal, until his mother arrives. Lightning strikes and there is a car to disappear.
Mother
La Paz is the story of Liso, a young man who emerges from a psychiatric institution and tries to re-adapt to daily life in the universe of his middle class family and neighborhood. Though everything seems difficult, under the surface and very subtly things start to change for him.