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St. Petersburg, mid 19th century: the indolent, middle-aged Oblomov lives in a flat with his older servant, Zakhar. He sleeps much of the day, dreaming of his childhood on his parents' estate. His boyhood companion, Stoltz, now an energetic and successful businessman, adds Oblomov to his circle whenever he's in the city, and Oblomov's life changes when Stoltz introduces him to Olga, lovely and cultured. When Stoltz leaves for several months, Oblomov takes a country house near Olga's, and she determines to change him: to turn him into a man of society, action, and culture. Soon, Olga and Oblomov are in love; but where, in the triangle, does that leave Stoltz?
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Based on the play of the same name by Aleksandr Volodin "Five Evenings".
The end of the 1950s. Aleksandr Petrovich Ilyin travels to the city where he lived before the war. Visiting the telephone operator Zoya, he sees a familiar house through the window and decides to go there for only fifteen minutes. So Aleksandr gets into a communal apartment, where the love of his youth Tamara Vasilyevna lives. They met twenty years ago and fell in love, but the war separated them. Now Ilyin and Tamara Vasilyevna met again, and love broke out with renewed vigor...
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At the dilapidated country estate of Anna Petrovna Voinitseva, a group of feckless Russian aristocrats whiles away a summer afternoon. Unbeknownst to their respective spouses, local schoolteacher Platonov and the wife of Anna's stepson, Sophia, are former lovers whose meeting revives both passion and regret. Thrilled to see each other, they are nevertheless haunted by the loss of their youthful ideals.
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In the center of the film is a powerful, peculiar, talented Russian man, the largest timber merchant Yegor Bulychyov. He is experiencing a tragic discord with himself, with the world that surrounds him, with great social injustice, to which his whole life has been given. The idea of the film is to determine the purpose and meaning of the existence of the human person, consider its polysyllabic and versatile connections with the world.
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A sad story about a series of tragic events which happened in Greece during the seventies.
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1918년, 소련 혁명군인 적군과 정부군인 백군의 참혹한 대립을 그린 작품. 일만 여명의 헝가리 의용군들이 소비에트 적군에 합류해 혁명의 전쟁을 시작한다. 하지만 백군의 공격을 받고 전멸당할 위기에 처한 이들. 살아 남은 이스타반은 인근의 병원으로 탈출해 도움을 요청하지만, 남은 적군들도 대평원의 전투에서 모두 장렬히 전사한다. 뒤늦게 도착한 지원군의 병사 라즐로는 칼을 들어 그들의 죽음에 경의를 표한다. 10월 혁명 50주년을 기념하기 위해 제작된 영화로, 한치의 화면도 낭비하지 않는 구성과 영상미는 지금 봐도 매우 탁월하다.
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타타르 제국의 침략을 받은 15세기 러시아의 수도사 안드레이, 다닐, 키릴은 일을 찾아 수도원을 떠나는데, 떠돌아다니던 그들은 전쟁과 약탈, 강간과 살인 등 참혹한 현실과 만난다. 그들은 마침내 성상화의 대가 테오판을 만나게 되고, 테오판은 우직한 안드레이를 제자로 선택한다. 그러나 안드레이는 수도원 밖의 현실, 용서와 구원에 대한 내적 갈등으로 더 이상 벽화를 그릴 수가 없다. 격정의 15세기 미술계의 아이콘이었던 안드레이 루블로프의 삶을 그린 영화.
‘삼위일체’로 유명한 15세기의 성상화가 안드레이 루블료프의 인생과 고뇌를 그린 타르코프스키의 두 번째 장편으로, 9개의 에피소드가 연결된 프레스코 구조를 지닌다. 역사의 기록에만 몰두하며 순수 예술가로 남을 것인지 아니면 정치와 시류의 흐름을 쫓아 갈 것인지를 두고 고민하는 종교화가의 안드레이 루블로프의 고뇌를 통해 예술의 본질 탐구와 동시에 당시의 사회상을 꼬집은 수작으로, 침략 전쟁, 기아, 질병에 고통받는 러시아 민중의 삶을 배경으로 '예술이란 무엇이며, 무엇을 해야 하는가?'를 묻고 있는 이 영화는 안드레이 타르콥스키의 작품 중 가장 '역사'에 가깝게 다가서고 있다. 여러 개의 에피소드들이 느슨하게 연결되어 있는 '프레스코' 구조를 지니고 있으며, 마치 거대한 프레스코 벽화를 보는 듯한 웅장한 느낌을 준다. 안드레이 타르코프스키는 의 감독 콘찰로프스키와 사석에서 대화하던 중에 신비의 베일에 싸여있던 15세기의 성상 화가 루블레프에 매력을 느껴 영화화할 것을 결심했다고 전한다. 공개 당시 당국의 정책을 비판했다는 이유로 상영이 금지되기도 했다.
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Based on the novel of Vasiliy Aksyonov "A Ticket to the Stars".
School is over, final exams are behind — and Dimka was the first to think of waving away from home. The convictions of his elder brother Viktor about a serious attitude to the future life only more “warmed up” the four friends, and for the first time they went to Tallinn for the first time without the bored care of adults...