Masami Inomoto

참여 작품

희극 애처 이야기
Cinematography
작가 겸 영화감독인 "아다치 신" 자신의 이야기를 바탕으로 무명 시나리오 작가생활 10년 동안의 불행한 아내와의 결혼 생활 이야기
Kampai! Sake Sisters
Director of Photography
Sake is a traditional alcoholic beverage from Japan and is otherwise known as rice wine. Women were prohibited from entering the many large and small sake breweries dotting Japan for centuries. However, times have changed and women are present on the sake scene today. In several cases, they are integral to the Japanese brewery business. The documentary depicts women who are not only enthusiasts, but also leaving their marks on the evolution of this Japanese mainstay.
Infinite Foundation
Editor
A lonely high school girl grows into a mature individual through the many encounters she goes through while believing she has no friends. Accompanied by the beautiful soundtrack Mirai E by singer-songwriter Kosame Nishiyama, this film will leave you with a somewhat nostalgic feeling.
Infinite Foundation
Cinematography
A lonely high school girl grows into a mature individual through the many encounters she goes through while believing she has no friends. Accompanied by the beautiful soundtrack Mirai E by singer-songwriter Kosame Nishiyama, this film will leave you with a somewhat nostalgic feeling.
Infinite Foundation
Screenplay
A lonely high school girl grows into a mature individual through the many encounters she goes through while believing she has no friends. Accompanied by the beautiful soundtrack Mirai E by singer-songwriter Kosame Nishiyama, this film will leave you with a somewhat nostalgic feeling.
Obon Brothers
Director of Photography
A failed director is trying to get his next movie off the ground, while dealing with his cranky brother and his estranged wife.
Battle of Demons 3
Director of Photography
When she’s jilted by her demon fiancé, a would-be bride swears revenge against her kidnappers with the help of another Oni who wants to kill the chief of the demons.
하나오니 사랑의 시작
Director of Photography
영원불멸의 마력을 지닌 신비한 존재 ‘오니’의 신부가 될 운명을 거부하는 비운의 소녀 모에기, 그리고 그를 영원의 신부로 맞이하고자 하는 ‘오니’ 레이지의 아름다운 러브 판타지.
Battle of Demons
Director of Photography
On her 16th birthday, Asagiri Kanna, a shy and bullied girl is abducted and taken to attend a new school. There she finds out she has been promised to marry the demon king, Kaki Kitou. Neither of them seem to be happy about it.
라이즈 업
Cinematography
One year ago, Rui (Rio Yamashita) lost her eyesight after a hit & run accident. She's still traumatized by the accident and has yet to undergo rehab treatment. She then meets a young man named Wataru (Kento Hayashi) who is fascinated by paragliding. Rui slowly comes out her shell and finds a way to rise up again with the help of Wataru. Unfortunately, reality can sometimes be cruel. Can Rui and Wataru face each other again after facing this cruel truth?
이번 일요일에
Director of Photography
짝사랑 선배가 사라지자, 정체 모를 아저씨가 나타났다!? 속 깊은 소녀와 좀 이상한 아저씨의 아주 특별한 주말이 시작된다!! 오직 짝사랑하는 선배와 함께하고 싶어서 엄마의 만류에도 불구하고 일본유학을 감행한 순정파 소녀 소라(윤하). 일본에 도착하자마자 짝사랑 선배 현준(양진우)의 자취방을 찾지만 그는 집안사정으로 학교를 자퇴하고 이미 귀국한 상태다. 오 마이 갓! 청천벽력 같은 소식에 좌절할 시간도 없이 소라에겐 낯선 일본생활과 학교공부의 적응이 무엇보다 중요한 미션. 그러던 중 첫 영상수업에서 ‘흥미의 행방’이라는 주제의 과제를 부여 받고, 도저히 대상을 찾을 수 없어 애만 태우는데… 앗! 바로 저 아저씨다! 언제부턴가 자신의 주변에서 청소부, 피자배달부, 신문배달원으로 동에 번쩍 서에 번쩍 무시로 출몰하는 의문투성이의 남자 마츠모토(이치카와 소메고로)가 소라의 흥미진진 레이더망에 딱 걸리고 마는데…
나오코
Cinematography
천식으로 섬에 요양을 갔던 12살의 나오코는 눈이 부실만큼 달리는 모습이 아름다운 소년 유스케를 만난다. 그러나 그 만남은 곧 슬픈 사건으로 바뀌었으니, 바다에 빠진 나오코를 구하려다 유스케의 아버지가 목숨을 잃게 된 것이다.사건 이 후, 유스케를 잊지 못하고 육상부에 가입한 나오코는 한 육상대회에서 천재 마라토너로 성장한 그와 재회하게 된다. 그러나 둘 사이에 쌓여 있는 아픈 기억은 그들의 시간을 6년 전 그날에서 멈춰 놓았고, 유스케의 마음 역시 굳게 닫혀있다. 그럼에도 그를 떠나지 못하고 주변을 맴돌던 나오코는 역전 마라톤을 준비하는 유스케의 매니저로 지명되어 함께 합숙훈련을 떠나게 된다.바다에서 불어오는 상쾌한 바람을 타고, 멈춰있던 두 사람의 시간도 다시 움직일 수 있을까!
도쿄!
Director of Photography
서울, 뉴욕, 프랑스에서 활약중인 3명의 감독들이 각자의 시선에서 바라본 도쿄를 그리고 있는 옴니버스 무비. 미셸 공드리가 연출한 1부 아키라와 히로코는 의자가 되어 버린 여자라는 동화적인 소재를 다루고 있다. 주변으로부터 소외감을 느끼는 주인공 히로코가 자신의 존재가치를 깨닫게 되는 과정을 그린다. 2부 레오 까락스의 광인은 하수도에 사는 괴물이 도쿄 시내에 신출귀몰하면서 펼쳐지는 이야기. 3부 봉준호 감독의 흔들리는 도쿄는 히키코모리의 사랑을 다룬다. 11년 동안 히키코모리 생활을 하고 있는 남자는 매주 토요일이면 시켜먹는 피자배달 소녀를 사랑하게 되고, 어느 날 사라진 소녀를 찾아 결국 외출을 감행한다.
사이드카의 개
Cinematography
네기시 키치타로 감독의 "사이드카의 개"를 보고 난 느낌은 바로 그것이다. 한 소녀의 성장기를 추억하는 이 영화에는 내러티브의 어떤 굴곡 없이 평탄한 진행을 보여준다. 그럼에도 불구하고 영화는 결코 지루하거나 따분하지 않다. 그냥 잔잔하게 펼쳐지는 한 소녀의 여름방학 기간 중 에피소드를 바라본다는 것. 이 행위 만으로도 관객은 어렴풋한 회상의 이미지들을 떠올리게 될 것이기 때문이다. 어느날 갑자기 집을 떠나버린 엄마. 그녀를 대신해 두 남매를 보살피는 젊은 여인. 순박하게만 보이는 아버지. 그리고 마침내 되돌아온 엄마. 영화는 이러한 일련의 사건들을 고통 없이 그려낸다. 네기시 키치타로 감독은 자신의 영화들에서 언제나 물어왔던 것을 이번 신작을 통해 다시 한번 반복한다. 그것은 바로‘가족’이란 사회적 조직의 근원이다. 이러한 조직 속에서 성장하는 유년은 어떤 의미일까? 그 혹은 그녀가 성인이 되었을 때 가족 인자의 존재와 부재를 바라본다면 어떤 결론이 도출될까? 는 바로 이러한 문제에 대한 네기시 키치타로 식의 접근인 것이다. 감독은 이번 영화에서도 자신의 의문에 대한 답을 쉬이 내리지 않고, 누가 타도 상관없는 바이크의 사이드카 좌석에 관객을 살포시 앉히며 스스로의 결론을 도출하도록 만든다.
Angel
Director of Photography
One day, an angel materializes before Kato's eyes. While the angel seems like an average girl with a passion for gin and lime, she sports a pair of big white wings. Only lonely-hearted people can see her. She may seem ordinary, but this angel touches hearts and transforms lives.
School Wars: Hero
Director of Photography
Set in the mid-1970s, the film is based on the true story of Yoshiharu Yamaguchi, a teacher and former Japanese international rugby union player, who turned-around a failing high school in Kyoto, giving special attention to the rugby team, which included the most disruptive students among its members.
Kirei? The Terror of Beauty
Cinematography
A mentally unstable young woman named Yoshie implores a gifted plastic surgeon (Yukiko Okamoto) to make her beautiful in this disturbing Japanese psychodrama directed by Katsuya Matsumura. Although the operation is successful, Yoshie becomes even more preoccupied with beauty -- and soon draws the doctor into a horrifying world of emotional agony and masochism. The film's supporting cast includes Asuka Kurosawa, Kota Kusano and Miki Asakura.
All Night Long: Initial O
Cinematography
When a young woman witnesses a suicide she is so overwhelmed with sexual excitement that she masturbates, unaware that she is being observed by a strange man. Later he invites her home where she is wined and dined. Soon she wakes up to find herself locked in a cage. Of course their twisted and sadomasochistic relationship will end in a sadistically explicit bloodbath... The version of "All Night Long 5" I have is in Japanese, but the above synopsis is general gist. I'm a big fan of Katsuya Matsumura and I absolutely love the first three "All Night Long" movies."All Night Long R" is also pretty good whilst still being deeply disturbing.Unfortunately "Initial O" is too long and sometimes dull, so I was a little bit disappointed.Still there is plenty of sex and some unsettling sexual torture on display. There is not enough gore,but some scenes (for example throat slashing or castration) are particularly nasty.
Dead End Run
Director of Photography
Three short films with the theme of death and dead ends in common.
Sky, Wind, Fire, Water, Earth
Cinematography
Kawase tries to come to terms with her late father, whom she never knew when growing up, and contemplates getting a tattoo like his.
Human Trash
Director of Photography
A washed-up former punk rocker is frustrated by his work at his grandmother's hot spring. He returns to Tokyo and finds himself entangled in a web of crime.
Firefly
Director of Photography
Emotionally withdrawn strip club dancer Ayako has never recovered from her mother's suicide when she was young. She begins a relationship with patient potter Daiji, but leaves him behind when she quits her job and returns to her home town after a 10 year absence.
Bad Company
Cinematography
It is 1980. Sadatomo is at a secondary school in a small town. His parents barely take any notice of him. The strict teacher Kobayashi has hung up a 'humanity index' in the classroom, divided into the categories 'delinquents', 'scum' and 'people'. In each category he has hung name-cards of pupils. One day Kobayashi finds out that Sadatomo and his friends have stolen some things from a shop for fun. Their fathers are informed and as punishment, the children have to write a 'self-critical' essay of no less than thirty pages. For the first time, Sadatomo is beaten by his father. Shocked, he writes a piece entitled 'I am an onion', in which the teacher thinks he can detect a first sign of humanity. That is the start of a confusing situation in which it gets hard to distinguish lies, truth, justified self-criticism and opportunist wheeler dealing, even for the boys.
마더
Director of Photography
남자(미우라 토모카즈 분)와 여자(와타나베 미키코 분)의 커플이 있다. 두 사람은 결혼하지 않고 서로를 구속하지 않은 채 함께 살고 있다. 남자에게는 헤어진 처와의 사이에 여덟살난 아들이 있었다. 어느날 두 사람의 삶에 이 남자아이가 끼어든다. 아이가 끼어듦으로써 남자와 여자에게 아버지와 어머니의 역할이 주어지고 그때까지 자유로웠던 두 사람의 관계는 흔들리기 시작한다.