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은 1960년대 말 독일 적군파(RAF)를 탄생시킨 정치적 급진주의의 연대기를 다루고 있다. 독일의 혁명 테러리스트 그룹인 독일 적군파는 좌파 시사잡지인 ‘콩크레트’(Konkret)의 기자였던 울리케 마인호프와 그의 학생운동 후배인 안드레아스 바더를 중심으로 구드룬 엔슬린, 독일 필름&TV 아카데미의 학생인 홀거 마인츠와 변호사인 호르스트 말러에 의해 결성되었다. 영화는 68혁명의 시기부터 적군파가 비극을 맞이하게 되는 1977년 가을까지의 아카이브 푸티지로만 재구성 되었다. 특히 고다르, 파스빈더, 안토니오니를 포함한 당시 시네아스트들의 푸티지와 독일 필름&TV 아카데미 작품들은 이 비극적 연대기를 감동적인 울림으로 전한다. (2015년 7회 DMZ국제다큐영화제)
Sound
An educational film about an aspect of political economy. The concepts of use value, barter value and labor as a commodity are the subjects; they are intended to introduce the process of understanding the theory of value of work and the law of values, alienation and fetish.
Producer
Sound
Editor
Western for the SDS portrays the development of the left as a learning process among women who sharpen their awareness in the movement but continue to have no say. The controversy surrounding the film is shown in the DFFB weekly newsreel Requiem for a Company. The Western was confiscated by the administration, and eighteen students who sided with Straschek were expelled from the academy. The film was considered lost until its rediscovery in 2018.
Writer
Scenes from Berlin: Kids playing football, a man tries to light a fire in his stove, a film team sets up a shot in a park, students discuss politics.
Director
Scenes from Berlin: Kids playing football, a man tries to light a fire in his stove, a film team sets up a shot in a park, students discuss politics.
Writer
An arab immigrant, living in Berlin.
Director
An arab immigrant, living in Berlin.