Shogo Ueno

출생 : 1960-09-24,

참여 작품

뮤지코필리아
Cinematography
Based on webcomic “Musicophilia” by Akira Saso published in 2011, this is a film about Saku Urushibara, a young man with a special ability to understand sounds in nature. His father is a prominent composer, and his younger half-brother is a genius music composer. Due to the success achieved by his father and half-brother, Saku Urushibara has an inferiority complex. He tries to stay away from music because of this, but he ends up enrolling at the University of Arts in Kyoto where his special ability helps him find his own voice in the world of contemporary classical music.
아득한 산너머에서 부르는 소리
Director of Photography
2018년 봄의 홋카이도 나카시 베츠. 남편을 잃은 치에코(토키와 타카코)는 죽은 남편이 반대했던 완전 방목 낙농을 주변의 만류에도 지지 않고 계속하고 있다. 지난해 치에코 집안은 대폭적인 적자로 전락, 올해는 흑자로의 전환이 필사의 과제가되고 있다. 그러나 치에코을 둘러싼 환경은 벼랑 상태이다. 같이 일하는 시아버지의 지병이 악화 돼 모든 것이 치에코의 어깨를 무겁게 짓누르고있기 때문이다. 그러던 어느날, 폭풍우 치는 밤에 자전거 고장으로 집안의 목장에 하룻밤 숙소를 구하러 온 남자(아베 히로시)가 치에코 앞에 갑자기 나타났다. 그리고 이어지는 그의 말 "여기서 일하게 해주십시오!" 그들의 운명은 어떻게 될것인가?
프린서플 ~사랑하는 나는 히로인입니까?~
Cinematography
부모님의 이혼으로 도쿄에서 엄마와 함께 살아가던 스미토모 시마(쿠로시마 유이나)는 사소한 다툼으로 따돌림을 당하게 되고, 이로 인해 아빠가 사는 삿포로로 이사를 가게 되고, 이웃집에 사는 사쿠라이 와오(다카스키 마히로)와 와오를 끔찍이 아끼는 타테바야시 겐(코타키 노조무)을 만나게 됩니다 하지만, 일명 '공공재'로 통하는 교내 인기남 와오와 겐과 친해지기는 만만치 않고...처음으로 사귄 친구인 쿠니시게 하루카(카와에이 리나) 까지 겐을 좋아한다며 시마를 괴롭히고, 얽히고설킨 학생들의 짝사랑에 대한 감정을 시간이 지남에 따라 점점 풀어나가는데...
세 가지 사랑 이야기
Director of Photography
A depressed widower, a bored housewife, and a gay lawyer all intersect in this triptych of love lost.
Sunrise Sunset
Director of Photography
Film in the second group of works from the hands-on filmmaking academy Cinema Impact, produced by director Yamamoto Masashi with the participation of 13 up-and-coming directors. An ensemble comedy that adapts a theatre piece performed in 1997 by director Hashiguchi Ryosuke, whose renowned films include All Around Us and Hush!. An aspiring filmmaker visits a film production company the day before a shoot is scheduled to begin. The tangle of participants includes a stylist, a producer angling to raise cash, and an assistant director scrambling to fulfil crazy demands.
Sweetheart Chocolate
Cinematography
The movie features a tragic love story involving three main characters and spanning two decades. Lin plays an exchange student from Shanghai named Yue Lin. Ikeuchi plays a ski patrol member she meets in Yubari, Hokkaido.
시그널 : 월요일의 루카
Director of Photography
University student Keisuke returns to his hometown during his summer holiday and takes a part-time job at a run-down movie theater. However, his boss Ruka, a projectionist who lives on the premises, has not set foot outside in three years, and always falls into a deep depression on Mondays. Keisuke feels himself becoming attracted to the mysterious Ruka, but...
Snow Flake
Director of Photography
A college student in Hakodate, Japan lost her best friend 10 years ago. Since the tragic loss the girl hasn't talked. One day, the girl is asked to write a comment about a "forget-me-not" on a website. She writes about letting go of the past and to focus on the present day. Soon after however a man resembling her childhood friend appears in her life.
시간을 달리는 소녀
Director of Photography
지금, 시간을 뛰어넘어 널 만나러 갈게! 엄마의 첫사랑을 찾아 1972년으로 타임리프! 하려고 했으나… 1974년에 불시착한 아카리의 특별한 청춘로맨스가 시작된다! 대학 입학을 앞둔 고교 3학년생 요시야마 아카리는 엄마 카즈코와 단둘이 자매처럼 살고 있다. 어느 날 카즈코는 옛 친구에게서 오래된 사진 한 장을 건네 받고 추억에 잠기지만 갑작스런 교통사고로 혼수상태에 빠진다. 그런 엄마를 대신해 첫사랑 후카마치 카즈오를 찾아 1972년으로 타임리프!... 하려고 했으나 실수로 1974년에 불시착한 아카리. 그곳에서 영화감독을 꿈꾸는 대학생 료타의 도움으로 여고생인 엄마와 어릴 때 헤어진 아빠도 만나게 되는데… 핸드폰도 이메일도 없는 1970년대 21세기 여고생이 벌이는 한바탕 소동 그리고 꿈과 사랑으로 설레는 청춘의 이야기. 과연 아카리는 엄마의 첫사랑을 찾고 미래로 돌아올 수 있을까.
확실히 전해
Director of Photography
《확실히 전해》 는 2009년 8월 22일에 개봉된 일본 영화이다. 감독은 소노 시온이며, EXILE AKIRA의 첫 주연 영화이다
108
Cinematography
At a high school in the city of Yokohoma the baseball team trains to go to the top. There are struggles, hardships and successes and not all of it is due the star pitcher or batter and those in the centre of attention. There are rewards to being the great, but it is a long way to the top and they know it.
나를 둘러싼 것들
Director of Photography
무엇이든 똑 부러지는 아내 쇼코와 조금은 우유부단하게 살아가는 남편 카나오. 우리주변에서 쉽게 볼 수 있는 이 부부에게 첫 아이의 유산이라는 시련이 닥쳐온다. 쇼코는 우울증에 걸리고 그런 쇼코를 카나오는 따뜻하게 지켜준다. 당장은 극복하지 못할 것 같았던 이들 부부의 아픔은 10년이라는 시간을 거치면서 조금씩 주변의 사소한 것들을 통해 이해되고 치유된다. 그 10년 동안 일본사회는 잔혹한 테러와 유아살인사건, 지하철 독극물 사건 등 충격적인 사건사고를 겪고, 카나오는 법정화가로서 이 사건들의 재판을 조용히 지켜보며 마음을 그리듯 세상을 그려낸다. 범죄와 테러로 얼룩진 무시무시한 소용돌이 같던 90년대가 지나가고 부부를 둘러싼 친구들과 가족, 그리고 직장 동료들은 사람들 사이에서 생겨나는 소소한 행복과 하루하루 서서히 자라나는 희망을 통해 상처와 고통을 조금씩 이겨낸다. 사진이 허락되지 않는 법정에서 초상화나 스케치를 그리는 화가 가나오는 법정에서 각종 극악 범죄와 추문을 접한다. 그는 90년대 일본적 가치관의 하락을 어떤 판단도 없이 지켜볼 뿐이다. 한편, 가나오와 그의 아내가 첫 아이를 잃어버린 슬픔을 견뎌낼 때 그들의 삶에도 서서히 잊고 있던 사랑이 자라난
Heaven Can Wait. Maybe...
Cinematography
Kaoru, Hiroki and Takeshi are childhood friends. Adults now, they have gone their separate ways, but still live close to each other in central Tokyo. Hiroki works for a newspaper company, and Takeshi has followed in his father's footsteps to work at the Tsukiji fish market. Both men love Kaoru, but Hiroki is too shy to express it. Finally, Takeshi proposes to her, and she accepts. On the day of their engagement party, Takeshi crashes his car and becomes comatose. After three years, Takeshi comes out of his coma - but with no memory of his engagement.
지하철을 타고
Director of Photography
한 작은 회사의 영업사원인 츠츠미 신이치는 지하철에서 자신의 중학시절 선생님을 만나게 된다. 오랜만에 재회한 선생님과 여러 이야기를 하다 그는 일 때문에 자리를 떠나려 하지만 선생님이 의미심장한 말을 남기고 떠난다. 신이치는 지하철을 환승하기 위해 이동하지만 그는 20년전으로 타임슬립해 버리고 마는데...
Onna no naka no futatsu no kao
Director of Photography
2004 film
반딧불의 별
Director of Photography
부푼 꿈을 안고 선생님이 된 하지메는 아이들을 다루는 게 서툴러 허둥대기 일쑤다. 어느 날, “반딧불이 날아다니면 참 예쁘겠다”이라는 하지메의 한마디에 아이들이 눈을 빛내며 관심을 보이자 하지메는 아이들과 반딧불을 키워 날려보내기로 약속한다. 하지만 시험과 공부에 전념하기만을 바라는 부모들과 학교의 반대에 반딧불 키우기는 계속 어려움에 부딪히는데… (2005년 한일청소년영화제)
천국의 책방 – 연화
Director of Photography
오케스트라에서 쫓겨난 피아니스트 겐타는 피아노를 칠 의미를 잃은 채 술에 취해 정신을 잃고 쓰러진다. 얼마 후 겐타는 낯설지만 왠지 익숙한 곳에서 눈을 뜬다. 겐타는 책방의 주인 야마키에 의해 단기 아르바이트로 천국에 끌려온 것이다. 천국으로 올라온 사람들로부터 의뢰 받은 책을 읽어 주는 것으로, 죽기 전 장래가 촉망 되는 피아니스트였던 쇼코에게 첫 의뢰를 받는다. 쇼코가 건네준 책장 사이에는 ‘영원’의 미완성 악보가 그려져있는데...
요시노 이발관
Director of Photography
모든 남자들이 바가지머리를 하고 살아가는 작은 시골마을. 바가지 머리에 대단한 자부심을 갖고 살아 가는 이 마을 유일무이한 이발관 주인 요시노 아줌마. 아무런 불만 없이 잘 살아가던 이들에게 일생일대 반란(?)의 바람이 일기 시작한다. 그것은 바로 갈색의 찰랑이는 머리를 하고 당도한 전학생!! 모든 여학생의 관심이 전학생에게 몰리자 촌스러운 바가지머리 때문이라고 생각한 남자 아이들은 자신들의 헤어스타일에 의문을 품고 바가지머리에서 벗어나기 위한 작전에 돌입한다. 아이들의 반란이 태동하면서 전학생에게 더욱 조여오는 바가지 머리의 압박. 더는 피할 곳도 숨을 곳도 없다. 과연 그들의 반란은 성공 할 수 있을까? 그리고 그들이 진정 원하는 것은 무엇일까?
별에 소원을
Cinematography
Working long hours in the emergency room, nurse Kana Aoshima befriends musician and frequent hospital patient Shogo Amami. Shogo's therapy visits for his muteness and blindness happen to frequently coincide with Kana's shift, which enables the nurse to get to know the handsome artist well enough to start falling in love with him. Fate intercedes, however, when Shogo is killed after being hit by a car - a development that utterly crushes Kana's will to live. Shogo's spirit is transported to heaven, where it is given the chance to return to Earth to assist Kana through her grieving and to renew her sense of faith in the world - with the only caveat being he cannot reveal his identity to Kana.
Sorry
Cinematography
Twelve year old Sei has hit puberty and is quickly becoming sexually aware, sometimes not as privately as he'd like; erections in school and other inopportune times plague him. He talks about it with his school friends, Kinta and Nyanko, in between their feuding over the affections of classmate Yumi, but can't figure out what to do about it.
Concent
Director of Photography
In her brother's apartment where he died, Yuki finds a vacuum cleaner with its cord still hooked up to the outlet. She discovers that the circumstances surrounding her brother's supposed suicide are sketchy at best, yet no one has any answers. When she starts having hallucinations involving his ghost, however, she seeks some psychological help, eventually uncovering some things that she may have wished she'd left covered.
허쉬!
Director of Photography
게이인 나오야는 자기중심적이지만 항상 자기 인생에 무언가가 비었다는 생각을 하고 있다. 그는 어느날 카츠히로를 만나 사랑에 빠지게 된다. 그런데 카츠히로에게 아사코라는 여자가 나타나 그의 아기를 가져 주겠다는 제의를 한다. 게이 커플인 나오야와 카츠히로는 끊임없이 사랑을 갈구하며 사람들에게 상처를 주며 스스로 상처받는 나오코와 함께 불확실한 현실에서 희망을 찾으려 하는데...
Stake Out
Director of Photography
The fourth chapter in the Love Cinema series, is a story of a cloistered and obsessive character who is confining and closed. When many suicides occur in an apartment building the police are by to question a female resident.
The Washing Machine
Director of Photography
Kizaki, who moved to Tokyo from the Kansai region to become a manga artist, is assigned to work at a used electrical appliance store where he works part-time as a store keeper and repairman. One day, a woman comes to the store drenched from the rain. She is Setsuko, the only daughter of the store's president and a returnee. Since then, Setsuko often comes to the store. Kizaki becomes concerned about Setsuko, but Setsuko has something to do with Oshi, a senior who used to work at the store...
One More Time, One More Chance
Director of Photography
A romance that takes place one summer in the countryside between an out-of-job musician, Hanabi (Masayoshi Yamazaki), and a girl, Hibana (Masumi Sanada).
해변의 신밧드
Director of Photography
A coming-of-age story. Shuji, a Japanese teen, is falling in love with his friend Hiroyuki, however, Hiroyuki is attracted to Kasane, the new girl in their class.
Summer Memories: An Abnormal Happy Killer
Director of Photography
OV version of the comic "Summer Memories" based on Naoki Yamamoto. Kawanaka (acted by Takuji Suzuki), who was arrested in another case, started talking about the murder school girls. Detective Kuroda is gradually at the mercy of Kawanaka's madness...
Heisei Irresponsible Family: Tokyo de Luxe
Cinematography
The members of the Ameya family are all scammers. After their election scheme goes bust in their hometown, they move from Shikoku to Tokyo and resume their fraudulent activities. Everything carries on smoothly until the eldest and the fourth sons' modus operandi go awry, the mother's lover runs off with another woman, and disasters strike one after another. This film is a collaboration between Yoichi Sai and Goro Kishitani following "All Under the Moon." The family business of the Ameya family is defrauding people. The matriarch, who keeps getting married and divorced, has five children with different fathers. The Ameya family chases after fortune and leaves a trail of trouble on their path.
Tiebreaker
Cinematography
The first theatrical film by film critic Yoichi Ogino. Yayoi has a lover named Yataro, but she is not sure if its working. Strange things start to happen...
Work on the Grass
Director of Photography
Two young men cut grass in what appears to be a huge countryside park. The younger, more butch one is a pro; he does this every day. The other, slightly nerdy and clumsy with the equipment, is a temp; he wants to be a writer. The day starts badly, but they reach a truce during lunchbreak. And then, in the afternoon, they drift towards - what? Emotional intimacy? Sex? A glimmer of mutual understanding? Shinohara's prizewinning short shows the collision of two personalities, two approaches to life, and yields some moving and curiously melancholy perceptions of the world as young men see it. A minor classic of Japanese indie cinema.
RUNNING HIGH
Director of Photography
A man on his way home from a wedding. When he wakes up drunk, he finds himself in a park in the early morning. As he wanders the city in the early morning, he meets a girl on a mountain bike and is suddenly chased by the police instead of the girl. The camera, which had been following the lazy, fresh morning air, turns around and starts running away with the man. The police chase him relentlessly. As he struggles to outrun his pursuers, he finds himself becoming increasingly elated. As he runs, he finds himself becoming more and more elated, as if it is the start of a journey away from the boredom of everyday life. The camera work is superb, eloquently capturing the man running with all his might.
菩薩の仮想