Kaouther Ben Hania

Kaouther Ben Hania

출생 : 1977-08-27, Sidi Bouzid, Tunisia

약력

Kaouther Ben Hania is a Tunisian film director. Beauty and the Dogs, her best-known film, was selected as the Tunisian entry for the Best Foreign Language Film at the 91st Academy Awards. Her 2020 film The Man Who Sold His Skin was nominated for the Best International Feature Film at the 93rd Academy Awards. Kaouther Ben Hania was born in Sidi Bouzid. She studied at the Ecole des Arts et du Cinéma (EDAC) in Tunisia, then studied at La Fémis and the Sorbonne in Paris.

프로필 사진

Kaouther Ben Hania

참여 작품

I and the Stupid Boy
Writer
Nora is a striking young girl in new love. We see her dancing around her bedroom, lip-synching, testing outfits, in between sending heart emojis, and more, to the special boy. All dressed up, she takes a short cut through an abandoned building, on the way for her hot date. Kevin pulls up in the background on his scooter. He's Nora's recent ex, jilted and jealous. Kevin grabs Nora's phone, and what ensues is a now universal 21st century story of male-female power, sexuality and shame with a biting, feminist twist.
I and the Stupid Boy
Director
Nora is a striking young girl in new love. We see her dancing around her bedroom, lip-synching, testing outfits, in between sending heart emojis, and more, to the special boy. All dressed up, she takes a short cut through an abandoned building, on the way for her hot date. Kevin pulls up in the background on his scooter. He's Nora's recent ex, jilted and jealous. Kevin grabs Nora's phone, and what ensues is a now universal 21st century story of male-female power, sexuality and shame with a biting, feminist twist.
피부를 판 남자
Writer
자유, 돈, 명예를 원한 '샘'은 악마 같은 예술가 '제프리'가 던진 계약서에 서명한다. 계약은 바로 그의 피부에 타투를 새겨 '살아있는 예술품'으로 평생 전시되는 것! 퍼스트 클래스 항공권과 5성급 호텔, 그리고 톱스타급의 인기까지! 타투 하나로 180도 바뀐 인생을 즐기던 '샘'은 얼마 지나지 않아 자신이 '제프리'에게 팔아 넘긴 건 단순히 피부만이 아니라는 것을 깨닫는데…
피부를 판 남자
Director
자유, 돈, 명예를 원한 '샘'은 악마 같은 예술가 '제프리'가 던진 계약서에 서명한다. 계약은 바로 그의 피부에 타투를 새겨 '살아있는 예술품'으로 평생 전시되는 것! 퍼스트 클래스 항공권과 5성급 호텔, 그리고 톱스타급의 인기까지! 타투 하나로 180도 바뀐 인생을 즐기던 '샘'은 얼마 지나지 않아 자신이 '제프리'에게 팔아 넘긴 건 단순히 피부만이 아니라는 것을 깨닫는데…
Sheikh's Watermelons
Screenplay
In exchange for a few watermelons he loves so much, an Imam organises emergency funerals. His ex-jihadist assistant suspects a conspiracy... A cutting and witty story.
Sheikh's Watermelons
Director
In exchange for a few watermelons he loves so much, an Imam organises emergency funerals. His ex-jihadist assistant suspects a conspiracy... A cutting and witty story.
미녀와 개자식들
Writer
튀니지의 젊은 여성인 마리암은 어느 학생 파티에서 유수프를 알게 되고, 그에게 어딘가 의문스러운 점이 있음에도 결국엔 그를 따라 나서기로 한다. 그리고 바로 그날 밤, 자신의 권리와 존엄을 되찾기 위한 그녀의 지난한 투쟁이 시작된다. 가해자의 편에 서 있는 정의를 구현하는 것이 과연 가능한 일일까?
미녀와 개자식들
Director
튀니지의 젊은 여성인 마리암은 어느 학생 파티에서 유수프를 알게 되고, 그에게 어딘가 의문스러운 점이 있음에도 결국엔 그를 따라 나서기로 한다. 그리고 바로 그날 밤, 자신의 권리와 존엄을 되찾기 위한 그녀의 지난한 투쟁이 시작된다. 가해자의 편에 서 있는 정의를 구현하는 것이 과연 가능한 일일까?
Zaineb Hates the Snow
Director
When her mother remarries and her newly blended family moves to Canada, a 9-year-old Tunisia girl's life takes a profound turn as she struggles to find her place and maintain her Muslim identity in a new land.
튀니지의 샬라
Writer
오토바이에 탄 한 남자가 손에 면도날을 들고 튀니스의 거리를 배회하며 여성의 엉덩이를 벤다. 사람들은 그를 “샬라(Challat),” 즉, 타인을 해치는 사람이라는 뜻의 “슬래셔(Slasher)”라 부르고, 그의 이름만 들어도 매혹과 공포를 동시에 느낀다. 그는 외로운 범죄자인가? 도시의 전설인가? 아니면 정치단체나 종교광신도의 산물인가? 그 일이 있고 난지 10년, ‘아랍의 봄’의 여파 속에서, 어느 젊고 고집 센 여성감독이 샬라의 정체와 진실을 파헤치기 시작한다.
튀니지의 샬라
Director
오토바이에 탄 한 남자가 손에 면도날을 들고 튀니스의 거리를 배회하며 여성의 엉덩이를 벤다. 사람들은 그를 “샬라(Challat),” 즉, 타인을 해치는 사람이라는 뜻의 “슬래셔(Slasher)”라 부르고, 그의 이름만 들어도 매혹과 공포를 동시에 느낀다. 그는 외로운 범죄자인가? 도시의 전설인가? 아니면 정치단체나 종교광신도의 산물인가? 그 일이 있고 난지 10년, ‘아랍의 봄’의 여파 속에서, 어느 젊고 고집 센 여성감독이 샬라의 정체와 진실을 파헤치기 시작한다.
Wooden Hand
Screenplay
Amira, 5 years old, doesn’t like school. In order to avoid going there she finds an unstoppable idea that goes beyond her expectations…
Wooden Hand
Director
Amira, 5 years old, doesn’t like school. In order to avoid going there she finds an unstoppable idea that goes beyond her expectations…
Les Imams vont à l’école
Director
Olfa’s Daughters
Director
Inspired by the larger-than-life character of a mother who lost two teenage daughters to radicalization, after they ran away to Libya to join ISIS with their boyfriends. Recreating Olfa’s real-life story in scenes, intercut with interviews.