José Varela

참여 작품

Heat Wave
Juillet
A couple decides to spend the summer with their children and parents in a rented house in the middle of nowhere. Everything goes well until the temperature starts rising dramatically and the mother has a truly horrifying accident.
To er mundo e... ¡mejo!
Episode 2 of the stories of jokes in the street.
Corridas de alegría
Miguel, who escaped from prison two months before finishing his sentence, thinks only of revenge and finding his beloved Diana.
El sexo ataca (1ª jornada)
Faire la déménageuse
Director
Directed by José Varela
동풍
La guide
고랭과 고다르의 본격적인 공동작업이 시작된 작품. 서부영화의 장르적 관습을 모델로 하여 전통적인 부르주아 영화의 테크닉과 내용을 조직적으로 해체하면서 그 뒤에 숨어 있는 억압적인 이데올로기를 노출시키는 영화. 이미지와 사운드의 관계에 대한 정치적 질문이 몽타주의 전통적 개념을 전복시키는 형식 실험과 동일하게 진행된다.
Money-Money
Director
Raoul, himble employee, and his wife Marlène, have luxurious tastes and use purchase on credit, bad cheque… It won’t last.
Les gauloises bleues
Le juriste
The harsh life of a troubled young man provides the basis of this grim French tragedy that begins when the fellow stops into a shop to buy a pack of the title cigarettes. There he meets a pretty shop girl with whom he falls in love and eventually marries. It was a foolish choice, for the two cannot get along and constantly fight. Things get worse when the husband resumes his criminal activities and gets caught. The two are about to divorce when the woman gets pregnant. The time comes for their baby to be born and while sitting in the waiting room, the husband reflects upon his past activities, which are revealed via flashback.
Mamaia
Director
The morning of her wedding day, Nana visits a hairdresser's shop in Mamaia, a popular Romanian resort on the Black Sea shore. Bumping into a band of joyous rock-and-roll musicians, she's having a good time. But what with her fiancé?
내가 본 파리
Assistant Production Coordinator
누벨바그 시대의 주요 감독들이 파리의 여섯 구역을 무대로 만든 옴니버스 영화. 장 두셰는 카페 플로르를 무대로 젊은이들의 얘기를 다루고, 장 루슈의 ‘북역’은 롱 테이크의 실험적 사용으로 주목받았으며, 장 다니엘 폴레는 집창촌으로 소문난 생 드니 가의 싸구려 호텔에서 일어나는 일을 그린다. 보행자들이 걷기 불편한 에투알 광장에서 장 마르크가 겪는 불행을 보여주는 에릭 로메르와 몽파르나스와 르발루아에 사는 두 남자 사이에서 고민하는 한 여인의 이야기를 그린 고다르, 부모의 다툼을 더 이상 참을 수 없어 하는 16구의 고등학생을 주인공으로 삼은 클로드 샤브롤의 작품도 볼 만 하다.
사자 자리
(uncredited)
자신의 행운을 믿는 피에르는 최근 부유한 친척이 사망했다는 소식을 듣는다. 막대한 유산을 받을 것이라 기대한 피에르는 친구들과 호화로운 파티를 벌이며 미래를 기대한다. 그러나 몇 주의 시간이 흐른 후 피에르가 갑자기 모습을 감추자 친구들은 피에르에게 무슨 일이 생긴 건 아닌지 걱정하기 시작한다. 에릭 로메르의 장편 데뷔작으로 1959년에 완성했지만 개봉을 못 해 1962년에야 공개될 수 있었다.
The Eighth Day
Alain
Françoise, a thirty-year-old single typist lives only for her Sunday release. On this day, she attends a horse race under pretext of perfecting her taste for elegance and refinement. Georges, a neighbor widower, begins to court her.
Provisional Liberty
Jean-Paul is a Frenchman who yearns to live in communist Czechoslovakia. His wish is granted when, mistaken as a masseur of a French boating team, he manages to elude the democratic authorities long enough to scamper over the Czech border.
오페라 무페 거리
바르다가 실제로 자신의 첫째 딸을 임신하고 있을 때 만들어진 것으로서 그녀는 파리의 ‘라 무페’ 거리를 매일 방문하여 그때 그때 찍은 자료들을 통해서 영화를 구성해 나간다. ‘연인들’, ‘술취함’, ‘휴일’, ‘노인’, ‘열망’과 같은 단위들로 나누어진 영화는 은유적인 이미지나 부조리한 상징들을 통해서 삶의 과정 자체와 일상적 행위들의 부조리성에 대한 다양한 성찰을 담아 낸다. 그 결과 새 생명의 탄생에 대한 기대감에 차 있던 여성이 자신을 둘러싸고 있는 희망없는 일상과, 삶이 단지 가난함과 나이 들어 감에 불과하다는 사실을 깨닫게 된다. (주유신)