Ulu Grosbard

Ulu Grosbard

출생 : 1929-01-09, Antwerp, Belgium

사망 : 2012-03-18

약력

Ulu Grosbard (born 9 January 1929) is a Belgian-born, naturalized American theatre and film director and film producer. Born in Antwerp, Grosbard emigrated to Havana with his family in 1942. In 1948, they moved to the United States, where he earned Bachelor of Arts and Master of Arts degrees from the University of Chicago. He studied then at the Yale School of Drama for one year before joining the United States Army, and he became a naturalized citizen in 1954. Grosbard gravitated towards theatre when he relocated to New York City in the early 1960s. After directing The Days and Nights of BeeBee Fenstermaker off-Broadway, he earned his first Broadway credit with The Subject Was Roses, for which he was nominated for the Tony Award for Best Direction of a Play in 1964. That same year he won the Obie Award for Best Direction and the Drama Desk Award for Outstanding Director of a Play for an off-Broadway revival of the Arthur Miller play A View from the Bridge, for which Dustin Hoffman served as stage manager and assistant director. Grosbard's additional Broadway credits include Miller's The Price; David Mamet's American Buffalo, which earned him Tony and Drama Desk Award nominations; Woody Allen's The Floating Light Bulb; and a revival of Paddy Chayefsky's The Tenth Man. In Hollywood, Grosbard worked as an assistant director on Splendor in the Grass, West Side Story, The Hustler, The Miracle Worker, and The Pawnbroker  before helming the screen adaptation of The Subject Was Roses on his own. Additional screen credits include Who Is Harry Kellerman and Why Is He Saying Those Terrible Things About Me? and Straight Time, both with Dustin Hoffman; True Confessions and Falling in Love, both with Robert De Niro; Georgia for which he won the Grand Prix des Amériques at the Montréal World Film Festival; and The Deep End of the Ocean. Grosbard has been married to actress Rose Gregorio since 1965. Description above from the Wikipedia article Ulu Grosbard, licensed under CC-BY-SA, full list of contributors on Wikipedia.

프로필 사진

Ulu Grosbard

참여 작품

The Hustler: The Inside Story
Himself
A brief overview of The Hustler's making and the players involved.
사랑이 지나간 자리
Director
단란하고 행복한 가정을 가진 사진작가 베스는 오랜만에 친구들을 만날 생각으로 들떠있다. 하지만 아이들은 엄마를 떨어지기 싫어하고 어쩔 수 없이 베스는 아이들과 함께 동창회에 참석하게 된다. 그러나 모처럼 만난 친구들과 즐거운 한때를 보내는 베스 앞에 뜻밖의 사고가 닥치는데. 잠시 자리를 비운 사이 둘째 아들인 벤이 행방불명이 된 것이다. 아이를 찾는 방송을 내보내고, 미아찾기 운동도 해보지만 벤은 나타나지 않고 베스는 점점 히스테릭하고 예민해져만 가는데. 이런 아내가 애처로운 남편 팻은 그녀와 함께 벤의 체취가 묻어있는 집을 떠나 이사를 결정한다. 이사를 한 후에도 벤을 잊지 못하는 베스는 다른 가족이나 아이들의 사진을 촬영하는 일로 자신의 슬픔을 달래보지만 아들 벤에 대한 그리움은 쉽게 사라지지 않는다. 그렇게 9년의 세월이 흘러 모두들 체념할 때 즈음 어느 날 잔디 깎기 아르바이트를 구하는 동네 소년이 베스의 집 초인종을 누른다. 베스는 자신의 잃어버린 아이와 너무나 닮은 이 소년의 모습에 들떠, 아이 몰래 카메라의 셔터를 눌러대고 벤을 처음 잃어버렸을 때 만나 이젠 친구가 되어버린 경찰 캔디 앞에 아이의 사진을 보여주게 된다. 캔디는 컴퓨터를 이용해 벤의 9년 후의 모습을 만들어내고 컴퓨터 속의 벤의 모습은 바로 잔디 깍기 아르바이트 소년의 모습과 일치한다. 아이를 찾았다는 안도감으로 감정이 복받쳐오르는 베스. 경찰의 불시 검문으로 바로 그 아이가 벤이 맞으며 아이를 유괴한 것은 동창회때 만났던 자신의 친구의 짓이었다는 것을 알게 된다. 베스와 가족 앞에 이젠 훌쩍 큰 모습으로 나타나 이름조차 낯설게 샘이 되어버린 벤. 그러나 9년 동안이나 떨어져있던 벤과 베스 그리고 가족간의 사이는 좀처럼 좁혀지지 않고 베스는 벤을 찾았다는 기쁨보다 마음을 열지 못하는 벤 때문에 더욱 괴로워한다.
Cinema Cinema
Himself
This is a film about the making of Salaam Cinema by Mohsen Makhmalbaf in Tehran and it’s eventual screening in Cannes Film Festival. Viewers are introduced to the personal and professional sides of Makhmalbaf and also to the uncontrollable passion for the cinema, held by the Iranian youth.
조지아
Producer
조지아는 어린 시절부터 언니 조지아와 함께 음악에 대한 열정을 공유해 왔다. 천부적인 재능을 타고난 조지아는 컨트리 포크 가수로 성공해 고향집에서 자상한 남편과 두 아이들과 행복한 가정을 꾸리고 있는 반면, 새디는 알콜중독자가 되어 싸구려 술집 무대에서 노래를 부르며 근근히 살아간다. 어느날 조지아의 대형 콘서트장에서 언니의 배려로 무대에 오른 새디는 정상적인 리듬을 무시하고 절규하듯 노래를 불러 관객들에게 외면당하고, 조지아와 다투게 된다. 남편과도 이별한 채 모든 것에 실패하고 심각한 마약중독증세에 시달리는 새디는 조지아를 찾아간다.
조지아
Director
조지아는 어린 시절부터 언니 조지아와 함께 음악에 대한 열정을 공유해 왔다. 천부적인 재능을 타고난 조지아는 컨트리 포크 가수로 성공해 고향집에서 자상한 남편과 두 아이들과 행복한 가정을 꾸리고 있는 반면, 새디는 알콜중독자가 되어 싸구려 술집 무대에서 노래를 부르며 근근히 살아간다. 어느날 조지아의 대형 콘서트장에서 언니의 배려로 무대에 오른 새디는 정상적인 리듬을 무시하고 절규하듯 노래를 불러 관객들에게 외면당하고, 조지아와 다투게 된다. 남편과도 이별한 채 모든 것에 실패하고 심각한 마약중독증세에 시달리는 새디는 조지아를 찾아간다.
폴링 인 러브
Director
뉴욕 교외의 웨스트 체스타의 이른 아침, 맨하탄으로 가는 기차는 통근자들로 만원이다. 이 사람들 틈에 섞인 몰리와 프랭크. 디자이너인 몰리는 일을 잠시 쉬며 병으로 누워 있는 아버지를 간호하기 위해 병원으로 가고, 건축기사인 프랭크는 직장으로 출근하는 길이다. 몰리는 성공에만 집착하는 의사 남편과의 애정없는 생활에 지쳐 있고, 프랭크는 아내와 두 아이를 매우 아끼는 가정적인 남자이다. 크리스마스를 앞둔 어느날 두 사람은 각자 가족에게 줄 선물들을 사갖고 나오던 중 부딪쳐 서로의 선물이 뒤섞인다. 이를 모른 채 두 사람은 헤어진다. 크리스마스날 아침 선물이 뒤바뀐 것을 알게 되고, 며칠 후 기차 안에서 다시 만난다. 두 사람은 항상 같은 기차를 타기로 하고 가끔 만나서 즐거운 시간을 갖는다. 그러다가 서로에게 깊이 빠져든다. 어느날 몰리는 프랭크의 가족들이 프랭크를 마중나온 모습을 보고 괴로워하는데 그날 저녁 아버지가 돌아가셨다는 소식을 듣는다. 이후 몰리는 맨하탄에 갈 일이 없어지고, 프랭크는 몰리를 열심히 찾는다. 두 사람은 각자 아내와 남편에게 자신들이 새로이 발견한 사랑에 대해 고백하는데...
고백
Director
제2차 세계 대전이 끝나고 얼마 지나지 않은 1948년 LA. 형사인 톰(로버트 듀발 분)은 매춘부의 서비스를 받다 심장마비로 사망한 것처럼 보이는 신부의 사건을 맡게된다. 톰의 형인 데스(로버트 드니로 분)도 조사를 받게 되는데, 그는 젊은 카톨릭 사제로 교회의 증축을 위해 부정직한 건축업자인 잭 암스테르담( 찰스 더닝 분)에게서 팔리지 않은 짜투리 땅을 기부받으려고 한다. 그는 신부이지만 모든 사람에게 인색하며 모금 활동에 재주도 있다. 한편 톰 역시 좋지 않은 과거를 가지고 있는데, 잭 암스테르담이 토지 개발업자로 이름을 날리기 전 그의 수금원 생활을 했었다. 톰의 일은 암스테르담의 몫을 받아오는 일이었지만 암스테르담은 그의 얼굴을 직접 대면해 본 적이 없어 그를 알아보지 못한다. 수사가 진행되면서 톰과 데스는 윤리적인 딜레마에 빠져들게 되는데, 데스는 모든 문제를 교회의 계급조직에 미루며 "교회의 이익을 위해서는" 어쩔 수 없었다고 하고, 결국 이를 해결해야 하는 것은 톰의 몫으로 남겨진다.
출옥자
Director
성실하게 살아보려고 노력하는 출옥자에 대한 사회의 냉대와 질시는 그를 다시 악의 구렁텅이로 빠져들게 한다. 형기를 마치고 나와 주위의 손가락질과 비웃음소고에서 취직자리를 계속 거절당하는 막스.
후 이즈 해리 켈러먼 앤 와이 이즈 히 세잉 도즈 테러블 씽스 어바웃 미?
Producer
A hit pop songwriter, who cannot love himself or others, spends his days with various women flying his plane, and dropping in to the world around him.
후 이즈 해리 켈러먼 앤 와이 이즈 히 세잉 도즈 테러블 씽스 어바웃 미?
Director
A hit pop songwriter, who cannot love himself or others, spends his days with various women flying his plane, and dropping in to the world around him.
The Subject Was Roses
Director
When Timmy Cleary, comes home from soldiering, he's greeted by the open but strained arms of his two parents, John and Nettie. Once considered sickly and weak, he has now distinguished himself in the service and is ready to begin a new life. His parents, however, are still trapped in the bygone days of early and unresolved marital strife and begin emotionally deteriorating through several drama packed encounters. Now mature, the young Tim Cleary finally understands the family dynamics that has played all throughout his boyhood. By the simple act of bringing his mother roses on behalf of his father, Tim realizes he may have destroyed his family, but is helpless to obtain resolution which must come from both his parents.
Pat Neal Is Back
Himself
This short focuses on Patricia Neal's return to motion pictures three years after she suffered a near-fatal stroke. We see her and the cast and crew at work in New York City on the feature film The Subject Was Roses (1968).
미라클 워커
Assistant Director
시청각 장애인 헬렌 켈러와 도전 정신을 심어준 설리반 선생의 이야기다. 이 영화는 아서 펜이 패티 듀크와 앤 밴크로프트와 함께 만든 '헬렌 켈러' 이야기의 최종판. 이미 브로드웨이와 텔레비전 시리즈로 대성공을 거둔 작품이다. 언제 들어도 깊은 울림을 주는 휴먼 스토리에 권위와 편견에 도전하는 헬렌과 설리반의 강한 성격이 가미돼 자칫 늘어질 수 있는 스토리를 놓치지 않는다.