Self
For over half a century, the filmmaker Edgar Reitz, one of the signatories of the Oberhausen Manifesto and a pioneer of epic film narration, has explored, as a practitioner and theoretician, the rules and limits of cinema, which he always seeks to break and extend in new ways. One example of his tireless search and research are the Geschichten vom Kübelkind, which he co-directed with Ula Stöckl in 1969/70, 22 absurdly funny, subversive and anarchistic short films of different lengths, which consciously oppose all conventions, with incredible success. The films remain unrivalled in their Dadaistic inventiveness.
Nachrichtensprecherin
1938년 취리히. 독일인 빌키는 술집에서 일하고 있다. 빌키는 스위스인 음악가 로베르트 멘델스존을 사랑하게 된다. 아들이 독일인과 관계하는 것을 반대한 로베르토의 아버지는 빌키가 스위스로 돌아오지 못하도록 할 수 있었다. 빌키는 일에서는 운이 좋았다. 그녀가 전에 취입했던 음반이 인기를 얻게 되며 스타가 된다. 그 와중에 빌키는 나찌의 비밀경찰과 엮이지만 결국에는 전쟁에서 살아 남는다. 하지만 로베르토는 결혼해서 행복하게 살고 있다.
Notary
마리아는 부푼 꿈을 안고 헤르만과 결혼하지만 남편 헤르만은 곧 전쟁터에서 행방불명되고 만다. 남편의 친구인 빌에게 남편의 사망 소식을 전해듣고 허전해진 그녀는 빌과 깊은 관계로 발전한다. 그러던 어느 날, 죽었다던 헤르만이 살아 돌아온다. 헤르만은 마리아와 빌의 정사 장면을 목격하고 흥분과 분노에 휩싸여 마리아를 고발하는데...
Das Kübelkind
The Dumpster Kid is an artistic creation: in every story society forces her to learn something. But she, fully grown from the moment of her birth, unquestionably learns more than is called for. This extra knowledge, which is not wanted by society, regularly brings her into danger. Dumpster Kid dies in each story, and across each genre. Her stories are set in a whole range of different time periods. What is a Dumpster Kid?
Anne
1967년 여름, 프랑스인 안은 뮌헨에 사는 친구이자 저널리스트인 카타리나를 방문한다. 둘은 카페에서 혹은 파티에서 사람들과 만나 가부장제 사회에서 여성이 해방될 수 있는지 대해 이야기를 나눈다.