Georg Nonnenmacher

참여 작품

Diamante
Director
A mockumentary about the most improbable of things: a German player who became a legend of Brazilian football.
The Olive Tree
Gaffer
Alma’s family has been producing quality olive oil in the Baix Maestrat area of Spain’s Castellón for generations. Yet changing pressures in the industry have made their traditional practices economically untenable, and the family is now in the mass-production poultry business. Alma’s grandfather has not spoken in years. Sadness envelopes him, and he no longer wants to eat. His sons—Alma’s father and uncle—are impatient with him, but Alma understands her grandfather. She realizes he has been grieving for a thousand-year-old olive tree that the family has uprooted and sold to pay some debts. (A sadly common reality in Castellón at present.) Unable to bear the idea that her grandfather could die without seeing this terrible wrong corrected, Alma undertakes a quixotic mission to locate the tree and return it to the family orchard, so that her grandfather may have peace in his final days.
Spielverderber
Director
Being a referee is not exactly a path to popularity and when the whole stadium's chanting, "Maim the ref!" then it can be very lonely out there on the pitch. Georg Nonnenmacher and Henning Drechsler take a look at life as a referee, how they do the job, the skills and qualifications needed, how they cope with the insults, hidden fouls, difficult and sometimes wrong decisions, the threats (death and otherwise) and, above all, the question: why am I doing this to myself?
Ghetto
Gaffer
In 1942, in Vilna, the Nazi annihilate 55,000 Jews and squeeze the 15,000 survivors in a seven blocks ghetto. The twenty-two year old sadistic commander Kittel is assigned to administrate the ghetto in the capital of Lithuania, becoming the master of life or death. When he finds the gorgeous Hayyah sneaking with one kilo of beam stolen from the German army, he sentences her to death; but when he is informed that she was a former successful singer, he decides to activate the old theater and promote shows in the ghetto. The Jew Chief of Police Gens uses the theater and a sewing factory to save as much lives as he can; in his ambiguous position, he kills Jews to save lives of others.
크립
Gaffer
아름다운 외모와 위트, 당당함을 뽐내며 파티를 즐기던 ‘케이트’(프랭카 포텐테 분). 추파를 던지는 남자들에게도 도도하기만 했던 그녀는 파티장을 나왔지만 택시가 잡히지 않아 지하철을 타기로 한다. 늦은 밤의 한산한 지하철 역에 들어선 ‘케이트’는 파티장에서의 술기운 때문에 깜빡 잠이 드는데... 문득 소스라쳐 깨어보니 모든 문은 잠기고 텅 빈 역엔 그녀 홀로 남겨져 있다. 여긴… 내가 알던 그런 지하철이 아니야! 모든 출입구는 벌써 굳게 잠겨있다. 그러나 다행히 플랫폼으로 지하철이 들어오고 그녀는 그녀는 안도하며 지하철에 뛰어 오른다. 아무도 없는 지하철 안. 왠지 모를 초조함과 불안감을 달래고 있는 순간 갑자기 차가 멈추어 버린다. 설상가상 불이 꺼지고 그녀를 쫓아 파티장부터 따라온 한 남자는 그녀를 강간하려 한다. 온 힘을 다해 저항하던 ‘케이트’. 갑자기 어둠 속의 무언가가 남자를 끌고 가고 처절한 비명소리만 들려 온다. ‘케이트’는 지상으로 나가가 위해 닫혀진 지하철에서 만난 이들과 캄캄한 터널 속을 미친 듯이 달리는데… 밖으로, 밖으로 나가야 해! 길고 어두운 터널을 지나 다음 역의 플랫폼에 도착한 케이트. 출구를 찾다 경비대의 비상통화기를 찾아내지만 막상 경비원은 그녀의 말을 믿지 않는다. 순간 스피커를 통해 들려오는 또 한번의 끔찍한 비명소리.이건 단순한 강도가 아니다. 무언가가 무자비한 살육을 시작했다! 지하철은 터널의 가장 깊은 곳에서 멈춰서고, 늘 지나치기만 하던 터널 안에는 상상도 못할 공간이 존재하고, 그곳에선 잔인한 놀이가 벌어진다. 극도의 공포로 바뀌어 버린 달콤한 귀가에의 예상… 그녀는 살아 남을 수 있을까?