Alejandro García

참여 작품

She Went Missing
Art Direction
When investigative reporter Maya learns that her childhood best friend has gone missing, she decides to cover the story herself. But just as her return to her hometown unearths memories and rekindles past relationships, it also brings a long dormant (and still totally unknown) stalker that she had years ago. As her investigation deepens, the danger strikes closer and closer to home. Will she uncover the truth about her friend’s disappearance? Or will Maya herself wind up being the next tragic news story?
7:19
Production Design
멕시코시티를 강타한 최악의 지진. 갇혀버린 각계각층의 사람들은 구조를 기다리는 동시에 살아남기 위해 사투를 벌인다.
디시에르토
Production Design
멕시코와 미국의 국경지대를 넘어 아들을 만나기 위해 밀입국을 시도하는 '모세'는 살벌한 국경지대를 넘던 중 사냥으로 끼니를 해결하며 분노와 피해의식으로 살아가는 미국인 킬러 '샘'에게 그의 일행들이 무참히 총살 당한다. 숨을 죽이고, 땅바닥을 기어서 처절하게 도망친 끝에 살아남은 '모세'는 자신을 겨냥한 킬러의 총구를 피하기 위해 숨을 곳을 찾는데... 광활한 사막에서 펼쳐지는 치열한 생존 스릴러가 시작된다!
Mexican Gangster
Production Design
Tells the story of the most prominent bank robber in the history of Mexico, his crimes, his different personalities, his career as a charro with a mariachi band, his getaways and the strange relationship he had with the one who finally came to stop him. Based on the true story of Alfredo Ríos Galeana.
Sugar Kisses
Production Design
Nacho, a 13 year old boy, crosses the threshold of adolescence trying to find his place in life in all the wrong places: a dysfunctional family and a social setting that is corrupt and violent. Can the purity of first love survive the darkest aspects of our society?
우린 우리다
Production Design
한 가정의 아버지가 죽고 나자 남은 미망인과 십대의 세 자녀는 가족의 전통을 계승하며 먹을 것을 구하기 위한 피의 사냥을 시작한다. 멕시코 한 가족에게 닥친 저주 같은 '카니발리즘'에 대한 처절한 생존 보고서. 평범한 악의 섬뜩함이 관객을 괴롭힐 것이다. (2011년 12회 전주국제영화제)
Cobrador: In God We Trust
Assistant Art Director
Adaptation and unification in a single story of several stories by the writer Rubem Fonseca, where the theme of violence in contemporary society is explored.
레지던트 이블 3: 인류의 멸망
Assistant Set Decoration
문명이 사라진 라스베가스, 생존자가 있다면 아직 끝나지 않았다!! | 모든 미래가 사라진 라스베가스... 인류의 희망은 단 하나! 세상의 끝... 엄브렐러사의 T-바이러스는 세계 전역으로 확산되어 인간의 살을 탐하는 제3의 인종을 탄생시킨다. 바이러스의 전염은 인류를 멸망의 위기로 몰고 가고, 지구에 대재앙을 불러온다. 모든 것이 사막에 묻힌 가운데, 카를로스(오데드 페르 분)와 클레어(알리 라터 분), 베티(아샨티 분) 등 생존자들은 무장된 차량을 타고 또다른 생존자를 찾는다.
More Than Anything in the World
Art Direction
The relationship between beautiful Emilia (Elizabeth Cervantes) and her imaginative young daughter, Alicia, is tested in this understated Mexican drama. Disoriented after moving to a new apartment and left to herself when her mother starts bringing men home, Alicia takes refuge in dreams that soon become nightmares, especially after she begins to fear that her mom has become possessed by the vampirish man next door. With a keen eye for the rhythms and struggles of contemporary Mexican family life, this film illuminates the secret worlds of lonely children while never straying from its true subject: the uncommon love between a single mother and her child.