Edoardo Albinati

Edoardo Albinati

출생 : 1956-10-11, Rome, Italy

프로필 사진

Edoardo Albinati

참여 작품

가톨릭 스쿨
Novel
1975년, 로마의 어느 가톨릭 명문 남고에 재학 중인 세 학생. 이들이 저지른 끔찍한 범죄로 학교와 도시가 충격에 휩싸인다.
Assholes: A Theory
Himself
Some people grapple with the moral challenges of treating human beings decently. Others are just… assholes. Inspired by Aaron James’ New York Times bestseller of the same name, this documentary investigates the breeding grounds of contemporary ‘asshole culture’ — and locates signs of civility in an otherwise rude and nasty universe. Venturing into predominantly male domain, this film moves from Ivy League frat clubs to the bratty princedoms of Silicon Valley and the bear pits of international finance. Why do assholes thrive in certain environments? What explains their perverse appeal? And how do they keep getting elected?
달콤한 꿈
Screenplay
어머니의 수수께끼 같은 죽음으로 목가적이던 유년기가 산산조각 난 지 근 30년, 마시모는 부모님의 아파트를 처분하려 한다. 과거의 정신적 충격에서 헤어나지 못하는 그를 동정한 의사 엘리사는 그가 마음을 열고 유년기의 상처를 직면하도록 돕는다. 거장의 시네필적 감성이 충만한 영화.
테일 오브 테일즈
Story
욕망에 휩싸인 세 여인이 있다. 영화의 시작을 여는 건 아기를 갖기 위해 영혼이라도 팔겠다는 왕비(샐마 헤이엑) 이야기다. 왕비는 풍문에 따라 처녀가 요리한 바다괴물의 심장을 먹고 아들을 얻는다. 아이는 같은 날 태어난 처녀의 아이에게 집착에 관심을 보이며 성장한다. 두 번째는 왕의 사랑을 얻기 위해 젊음을 탐하는 노파와 그 동생의 이야기다. 도라는 우연한 계기로 젊음을 얻는다. 이를 시기한 동생 이마는 도라의 말만 믿고 피부를 깎아내 젊음을 되찾으려 한다. 마지막은 거인에게 잡혀간 공주(비비 케이브)의 이야기다. 공주는 벼룩에 정신이 팔린 아버지를 원망하며 호시탐탐 탈출할 기회만 노린다.
테일 오브 테일즈
Screenplay
욕망에 휩싸인 세 여인이 있다. 영화의 시작을 여는 건 아기를 갖기 위해 영혼이라도 팔겠다는 왕비(샐마 헤이엑) 이야기다. 왕비는 풍문에 따라 처녀가 요리한 바다괴물의 심장을 먹고 아들을 얻는다. 아이는 같은 날 태어난 처녀의 아이에게 집착에 관심을 보이며 성장한다. 두 번째는 왕의 사랑을 얻기 위해 젊음을 탐하는 노파와 그 동생의 이야기다. 도라는 우연한 계기로 젊음을 얻는다. 이를 시기한 동생 이마는 도라의 말만 믿고 피부를 깎아내 젊음을 되찾으려 한다. 마지막은 거인에게 잡혀간 공주(비비 케이브)의 이야기다. 공주는 벼룩에 정신이 팔린 아버지를 원망하며 호시탐탐 탈출할 기회만 노린다.
La lunga ombra
Placed in a small seaside area north of Rome, of late popular with the intelligentsia and artists, La Lunga Ombra provides a portrait of 3 professional women under the hidden duress of post 9-11 Italy, and more broadly, Europe.
Uno a me, uno a te e uno a Raffaele
Writer
An American independent director comes to Italy to shoot a film. But inconveniences and obstacles stand in the way at every step. These are the years in which “Tangentopoli” rages and the golden rule of officials and collaborators is “one (bribe) to you, one to me, one to Raffaele”.