Jacques Toulemonde Vidal

참여 작품

길 위의 새들
Screenplay
북부 콜롬비아의 사막 지역인 구히라의 원주민 와유 가족은 전통적인 삶의 방식을 고수하는 동시에 지리적 위치로 인해 항상 외부인과의 긴장관계 속에 놓여 있다. 70년대 히피 문화에 젖은 미국인들이 구히라의 경계 구역에 찾아오면서 마리화나 거래가 시작되고, 이내 와유 가족은 마리화나 거래를 가족 사업으로 확장한다. 부족의 수장인 우르슐라를 필두로 한 마약 사업은 이내 번창하지만, 곧 가족과 이들의 전통은 위기를 맞이하게 된다.
Nuestros muertos
Writer
Elda Neyis Mosquera, aka Karina, was the only guerrilla woman to have led a Front. She was a romantic, idealistic and loving woman. But when she went to court, she was charged with atrocious crimes. However, things could have happened differently. She could have married and had children with Daniel, a fellow guerrilla. But Elda decided to follow the orders of his superiors and killed him because he was an infiltrator. Since then, she struggles to find forgiveness.
Nuestros muertos
Director
Elda Neyis Mosquera, aka Karina, was the only guerrilla woman to have led a Front. She was a romantic, idealistic and loving woman. But when she went to court, she was charged with atrocious crimes. However, things could have happened differently. She could have married and had children with Daniel, a fellow guerrilla. But Elda decided to follow the orders of his superiors and killed him because he was an infiltrator. Since then, she struggles to find forgiveness.
Anna
Writer
Anna is a young woman living in Paris, daily struggling with her emotional frailty. She tries to spend more time with her ten-year-old son, Nathan, but Philippe, her former husband, does not trust her anymore and threatens to take full custody of the child. Having no other choice, she convinces her boyfriend Bruno to help her, and the three of them fly away to Colombia. During this journey, Anna will strive to build a new family, and will face the difficulty of being a mother.
Anna
Director
Anna is a young woman living in Paris, daily struggling with her emotional frailty. She tries to spend more time with her ten-year-old son, Nathan, but Philippe, her former husband, does not trust her anymore and threatens to take full custody of the child. Having no other choice, she convinces her boyfriend Bruno to help her, and the three of them fly away to Colombia. During this journey, Anna will strive to build a new family, and will face the difficulty of being a mother.
뱀의 포옹
Writer
1909년의 콜롬비아의 아마존. 독일 민속학자이자 여행가인 테오도어는 신비한 치유의 힘을 가진 풀 야크루나를 찾기 위해 원주민 무당인 카라마카테와 길을 떠난다. 한편 1940년대 같은 지역에서 미국인 식물학자인 에반스도 야크루나를 찾기 위해 카라마카테를 고용한다. 언어와 관습, 문화가 다른 백인과 원주민의 조우는 몰이해와 갈등, 때로는 폭력으로 이어진다. 2009년 칸영화제 주목할만한시선 부문에서 선보인 이후 발표한 치로 게라의 세 번째 장편 은 실존인물인 테오도어 코흐-그룬베르크와 리차드 에반스 슐츠의 여행기에서 영감을 받았다. 서로 다른 시간의 두 가지 이야기가 병치되는 독특한 서사 구조 안에서 백인 여행가와 원주민 무당의 조우는 언어, 관습, 문화의 차이로 야기되는 끝없는 긴장으로 이어지며, 이는 유럽 식민주의의 폭력적 본성을 드러낸다. 흑백으로 촬영된 아마존의 자연경관은 인간, 자연 그리고 권력의 그물이 한 치의 미화도 없이 드러나는 식민의 맨 얼굴처럼 다가온다.
Bandeira
Screenplay