Wigmaker
엄브렐라가 개발한 치명적인 T-바이러스가 전 세계에 퍼지고, 바이러스에 감염된 언데드들이 세상을 뒤덮는다. 인류의 유일한 희망인 ‘앨리스’ 는 폐허가 된 도시를 떠돌던 중 엄브렐라가 T-바이러스를 해독할 백신 개발에 성공했다는 것을 알게 된다. 그녀는 백신을 손에 넣기 위해 모든 사건의 시발점이자 엄브렐라의 본거지인 ‘라쿤 시티’로 돌아가 모든 것을 끝낼 마지막 전쟁을 시작하는데.
Prosthetic Makeup Artist
엄브렐라가 개발한 치명적인 T-바이러스가 전 세계에 퍼지고, 바이러스에 감염된 언데드들이 세상을 뒤덮는다. 인류의 유일한 희망인 ‘앨리스’ 는 폐허가 된 도시를 떠돌던 중 엄브렐라가 T-바이러스를 해독할 백신 개발에 성공했다는 것을 알게 된다. 그녀는 백신을 손에 넣기 위해 모든 사건의 시발점이자 엄브렐라의 본거지인 ‘라쿤 시티’로 돌아가 모든 것을 끝낼 마지막 전쟁을 시작하는데.
Animatronic and Prosthetic Effects
참혹한 살인사건이 연쇄적으로 일어난다. 특수대는 신종 약물이 사건과 연결된 걸 밝혀낸다. 거친 범죄도시의 갱단은 무차별 공격으로 저항한다. 배후에 과거 국가의 인종 청소 프로젝트와 관련 있는데…
Prosthetic Makeup Artist
Director Alfred Hitchcock is revered as one of the greatest creative minds in the history of cinema. Known for his psychological thrillers, Hitchcock’s leading ladies were cool, beautiful and preferably blonde. One such actress was Tippi Hedren, an unknown fashion model given her big break when Hitchcock’s wife saw her on a TV commercial. Brought to Universal Studios, Hedren was shocked when the director, at the peak of his career, quickly cast her to star in his next feature, 1963’s The Birds. Little did Hedren know that as ambitious and terrifying as the production would be to shoot, the most daunting aspect of the film ended up coming from behind the camera.