S. S. Rajamouli

S. S. Rajamouli

출생 : 1973-10-10, Raichur, Karnataka, India

약력

S. S. Rajamouli (born Koduri Srisaila Sri Rajamouli) is an Indian film director and screenwriter, known for his works mainly in Telugu cinema. He is known for directing blockbuster films such as Vikramarkudu (2006), Magadheera (2009), Eega (2012) and Baahubali: The Beginning (2015). His other notable works include the sports drama film Sye, the social problem film Vikramarkudu, which was screened at the International Film Festival of India in the mainstream section. The melodrama films Maryada Ramanna, Vikramarkudu and Chhatrapati were remade in various Indian languages, with successful reviews. He has garnered the Star World India, "Entertainer of The Year" in 2012. He has garnered several awards including two National Film Awards, three Filmfare Awards, one state Nandi Awards, and one IIFA Utsavam Awards. In 2015, The first part of the epic historical fiction, Baahubali: The Beginning became the highest grossing Indian film within India,] and became the 2nd highest grossing Indian film globally. It became the first South Indian film to gross over ₹650 crore (US$97 million) worldwide and the first non-Hindi film to gross over ₹100 crore (US$15 million) in the dubbed Hindi version. It is also the highest grossing Telugu film of all time. In 2016, He was honored with the Padma Shri, India's fourth highest civilian honor for his contributions towards the field of Art. Rajamouli's films are often characterized by their epic grandeur, larger-than-life characters, stylized action sequences, and unbridled heroism with historical and mythological references. His films are noted for their integration of CGI with practical effects. With his Baahubali films, he has pioneered the pan-Indian film movement, wherein a film is simultaneously released in multiple Indian languages across the country, and made in a way that appeals to the audience cutting across the linguistic and cultural barriers. He is also credited for expanding the market of Telugu cinema and South Indian cinema into North India and international markets.

프로필 사진

S. S. Rajamouli
S. S. Rajamouli
S. S. Rajamouli
S. S. Rajamouli
S. S. Rajamouli

참여 작품

Brahmāstra Part One: Shiva
Presenter
The story of Shiva – a young man on the brink of an epic love, with a girl named Isha. But their world is turned upside down when Shiva learns that he has a mysterious connection to the Brahmāstra... and a great power within him that he doesn’t understand just yet - the power of Fire.
케이.지.에프 : 챕터 2
Thanks
The blood-soaked land of Kolar Gold Fields (KGF) has a new overlord now - Rocky, whose name strikes fear in the heart of his foes. His allies look up to Rocky as their Savior, the government sees him as a threat to law and order; enemies are clamoring for revenge and conspiring for his downfall. Bloodier battles and darker days await as Rocky continues on his quest for unchallenged supremacy.
RRR: 라이즈 로어 리볼트
Self
위험한 임무에 나선 용맹한 전사. 영국을 위해 일하는 냉혹한 경찰과 맞대결을 펼친다. 독립 이전의 인도를 배경으로 한 대서사극.
RRR: 라이즈 로어 리볼트
Screenplay
위험한 임무에 나선 용맹한 전사. 영국을 위해 일하는 냉혹한 경찰과 맞대결을 펼친다. 독립 이전의 인도를 배경으로 한 대서사극.
RRR: 라이즈 로어 리볼트
Director
위험한 임무에 나선 용맹한 전사. 영국을 위해 일하는 냉혹한 경찰과 맞대결을 펼친다. 독립 이전의 인도를 배경으로 한 대서사극.
케이.지.에프 : 전설의 시작
Thanks
K.G.F. 지역의 가난한 미혼모에게서 태어난 소년 ‘록키’는 힘과 부를 갖기 위해 황금의 도시 봄베이로 떠나고, 시간이 지나 누구나 두려워하는 막강한 존재로 자라 악명을 떨치게 된다. 봄베이의 금 밀수 세력은 ‘록키’에게 거절할 수 없는 조건과 함께 라이벌 조직의 후계자인 ‘가루다’의 암살을 제안한다. ‘록키’는 ‘가루다’의 요새에서 착취당하는 수천명의 노예를 발견하고 참을 수 없는 분노를 느끼게 되는데...
바후발리 2: 더 컨클루전
Screenplay
선왕 바후발리와 데바세나와의 사랑 그리고 그의 죽음과 마히쉬마티 제국의 몰락에 대한 이야기가 스크린으로 펼쳐진다. 그리고 자신의 출생의 비밀을 알게 된 시부두는 과연 발랄라데바의 폭정으로부터 백성을 구할 수 있을 것인가.
바후발리 2: 더 컨클루전
Director
선왕 바후발리와 데바세나와의 사랑 그리고 그의 죽음과 마히쉬마티 제국의 몰락에 대한 이야기가 스크린으로 펼쳐진다. 그리고 자신의 출생의 비밀을 알게 된 시부두는 과연 발랄라데바의 폭정으로부터 백성을 구할 수 있을 것인가.
Majnu
himself, on the set of Baahubali: The Conclusion
The film is about the romantic life of an assistant director Aditya (Nani) and his relationships with 2 women (Anu Emmanuel and Priya Shri) while he attempts to write a romantic comedy story.
Bollywood and Beyond: A Century of Indian Cinema
Himself
Indian cinema has the largest audience of any art form on the planet. With a population of over a billion, India has recently enjoyed an economic boom and its movie stars are treated like deities. Today their fame stretches across the diaspora, in what has become a truly global industry. As Indian cinema celebrates its centenary, Sanjeev Bhaskar travels across the subcontinent to get under the skin of the Indian movie business as never before. From young hopefuls in the slums of Mumbai to superstars like Kareena Kapoor and Aamir Khan, he meets the stars of the silver screen and the people behind the scenes - legendary producers, directors, musicians and choreographers - exploring the stories behind some of the greatest films ever made.
바후발리: 더 비기닝
Screenplay
폭포 아래로 기적처럼 살아 떠밀려 온 갓난 아기. 그 곳에 사는 한 여인은 아이의 목숨을 구하고 정성을 다해 키우지만 아이는 자랄수록 자신이 발견 된 폭포 위 절벽 너머의 세상에 대한 집착을 멈추지 않는다. 결국 성인이 된 아이는 폭포 너머에서 범상치 않은 부름의 기운을 느끼고 수 백 번의 시행착오 끝에 절벽을 올라 그 곳에서 운명적 여인 ‘아반티카’를 만난다. 반란군의 전사이자 25년간 포로로 잡혀 있는 ‘데바세나’ 공주를 구하는 것이 임무인 ‘아반티카’와 사랑에 빠지고만 그는, 과거 왕국의 후계자였던 아버지에 얽힌 엄청난 비밀과 자신이 왕국을 구할 전설 속 전사 ‘바후발리’라는 진실을 알고 큰 혼란에 빠진다. ‘아반티카’와 함께 공주를 구하기 위해 복수의 반격을 시작한 전사 ‘바후발리’... 과연 그의 운명은?
바후발리: 더 비기닝
Spirit Seller (uncredited)
폭포 아래로 기적처럼 살아 떠밀려 온 갓난 아기. 그 곳에 사는 한 여인은 아이의 목숨을 구하고 정성을 다해 키우지만 아이는 자랄수록 자신이 발견 된 폭포 위 절벽 너머의 세상에 대한 집착을 멈추지 않는다. 결국 성인이 된 아이는 폭포 너머에서 범상치 않은 부름의 기운을 느끼고 수 백 번의 시행착오 끝에 절벽을 올라 그 곳에서 운명적 여인 ‘아반티카’를 만난다. 반란군의 전사이자 25년간 포로로 잡혀 있는 ‘데바세나’ 공주를 구하는 것이 임무인 ‘아반티카’와 사랑에 빠지고만 그는, 과거 왕국의 후계자였던 아버지에 얽힌 엄청난 비밀과 자신이 왕국을 구할 전설 속 전사 ‘바후발리’라는 진실을 알고 큰 혼란에 빠진다. ‘아반티카’와 함께 공주를 구하기 위해 복수의 반격을 시작한 전사 ‘바후발리’... 과연 그의 운명은?
바후발리: 더 비기닝
Director
폭포 아래로 기적처럼 살아 떠밀려 온 갓난 아기. 그 곳에 사는 한 여인은 아이의 목숨을 구하고 정성을 다해 키우지만 아이는 자랄수록 자신이 발견 된 폭포 위 절벽 너머의 세상에 대한 집착을 멈추지 않는다. 결국 성인이 된 아이는 폭포 너머에서 범상치 않은 부름의 기운을 느끼고 수 백 번의 시행착오 끝에 절벽을 올라 그 곳에서 운명적 여인 ‘아반티카’를 만난다. 반란군의 전사이자 25년간 포로로 잡혀 있는 ‘데바세나’ 공주를 구하는 것이 임무인 ‘아반티카’와 사랑에 빠지고만 그는, 과거 왕국의 후계자였던 아버지에 얽힌 엄청난 비밀과 자신이 왕국을 구할 전설 속 전사 ‘바후발리’라는 진실을 알고 큰 혼란에 빠진다. ‘아반티카’와 함께 공주를 구하기 위해 복수의 반격을 시작한 전사 ‘바후발리’... 과연 그의 운명은?
Andala Rakshasi
Producer
Gautham, a wealthy man, falls for a woman named Mithuna only to learn that she loves another man. However, a sudden chain of events changes their lives forever.
나는 파리다
Narrator
인도의 스필버그를 꿈꾸는 S.S 라자몰리의 기발한 상상력이 돋보이는 로맨틱 판타지 영화. 사랑과 복수의 이야기를 시종일관 유머러스하게 풀어나간다. 젊은 청년 나니는 이웃집에 사는 빈두와 사랑에 빠지고 점차 가까워지지만 이들의 사이를 시기한 사업가 수딥이 나니를 죽이고, 빈두를 자신의 여자로 만들려고 한다. 하지만, 파리로 환생한 나니는 빈두를 보호하고 수딥에게 복수를 한다. 기본적으로 CG에 크게 의존할 수 밖에 없는 영화지만, CG의 수준은 크게 문제가 되지 않는다. 파리로 환생하여 복수를 한다는 이야기 자체가 우리의 상식을 초월해 버렸기 때문이다. 는 인도의 전형적인 ‘맛살라영화’의 틀에서 한치도 벗어나지 않지만, 그럼에도 이 작품이 새롭게 보이는 이유는 역시 상상력의 힘 때문이다. 이 작품은 인도 남부의 안드라플데시 주를 중심으로 하는 텔레구어 영화이다. 인도영화의 저변이 얼마나 광범위한 지 알 수 있는 대목이기도 하다. (김지석/2013년 제18회 부산국제영화제)
나는 파리다
Screenplay
인도의 스필버그를 꿈꾸는 S.S 라자몰리의 기발한 상상력이 돋보이는 로맨틱 판타지 영화. 사랑과 복수의 이야기를 시종일관 유머러스하게 풀어나간다. 젊은 청년 나니는 이웃집에 사는 빈두와 사랑에 빠지고 점차 가까워지지만 이들의 사이를 시기한 사업가 수딥이 나니를 죽이고, 빈두를 자신의 여자로 만들려고 한다. 하지만, 파리로 환생한 나니는 빈두를 보호하고 수딥에게 복수를 한다. 기본적으로 CG에 크게 의존할 수 밖에 없는 영화지만, CG의 수준은 크게 문제가 되지 않는다. 파리로 환생하여 복수를 한다는 이야기 자체가 우리의 상식을 초월해 버렸기 때문이다. 는 인도의 전형적인 ‘맛살라영화’의 틀에서 한치도 벗어나지 않지만, 그럼에도 이 작품이 새롭게 보이는 이유는 역시 상상력의 힘 때문이다. 이 작품은 인도 남부의 안드라플데시 주를 중심으로 하는 텔레구어 영화이다. 인도영화의 저변이 얼마나 광범위한 지 알 수 있는 대목이기도 하다. (김지석/2013년 제18회 부산국제영화제)
나는 파리다
Director
인도의 스필버그를 꿈꾸는 S.S 라자몰리의 기발한 상상력이 돋보이는 로맨틱 판타지 영화. 사랑과 복수의 이야기를 시종일관 유머러스하게 풀어나간다. 젊은 청년 나니는 이웃집에 사는 빈두와 사랑에 빠지고 점차 가까워지지만 이들의 사이를 시기한 사업가 수딥이 나니를 죽이고, 빈두를 자신의 여자로 만들려고 한다. 하지만, 파리로 환생한 나니는 빈두를 보호하고 수딥에게 복수를 한다. 기본적으로 CG에 크게 의존할 수 밖에 없는 영화지만, CG의 수준은 크게 문제가 되지 않는다. 파리로 환생하여 복수를 한다는 이야기 자체가 우리의 상식을 초월해 버렸기 때문이다. 는 인도의 전형적인 ‘맛살라영화’의 틀에서 한치도 벗어나지 않지만, 그럼에도 이 작품이 새롭게 보이는 이유는 역시 상상력의 힘 때문이다. 이 작품은 인도 남부의 안드라플데시 주를 중심으로 하는 텔레구어 영화이다. 인도영화의 저변이 얼마나 광범위한 지 알 수 있는 대목이기도 하다. (김지석/2013년 제18회 부산국제영화제)
Rajanna
Stunt Coordinator
The film is set in the Nelakondapalli village of khammam district in Nizam Princely State of Hyderabad of the late 1940s. The feudal society is under the vice-like grip of an aristocratic family and its head, a Dorasani (Shwetha Menon). Mallamma (Baby Annie) is the darling of the village, who is living in perpetual humiliation. They seek solace in her songs. Brought up by Sambayya, an old man, she develops a mysterious attachment to a basil tree which is regarded as holy by the entire village.
Maryada Ramanna
Writer
Ramu returns to his hometown to sell a piece of land he owns and falls in love with a young woman only to find out that her parents want him dead.
Maryada Ramanna
Director
Ramu returns to his hometown to sell a piece of land he owns and falls in love with a young woman only to find out that her parents want him dead.
마가디라
Screenplay
공주와 무사의 이루어지지 못한 사랑, 공주와 무사 그리고 원수까지 현재 세상에 다시 환생하여 얽힌 인연이 반복되게 됩니다. 사랑을 다 이루지 못한 채 절벽에서 함께 죽음을 맞이하게 됩니다. 몇 백년이 지난 현재에 환생한 주인공 어느날 우연히 택시에서 내민손이 한 여자와 닿게 되고 말 그대로 전기가 통합니다. 남자는 손이 닿았던 그 느낌 만으로 그 여자와 운명이 닿아 있다는 것을 직감하고 뒤를 돌아 보았으나 그가 본 것은 그녀의 뒷모습 뿐이었고, 바로 택시에 뛰어 내려 그곳으로 가 보았으나 그가 봤던 옷을 입고 있는 여자를 찾을 수가 없었습니다. 너무나 간절히 그녀를 보고 싶어 하는 그 하지만 거기엔 그녀가 없었던 것이 아니라 그 사이 옷하나를 더 걸쳐 못알아 본 그녀가 있었고 그녀는 자신을 이유 없이 찾는 그를 보고 이상하게 생각하다가, 너무나 간절히 자신을 찾는 그를 골탕먹이면서 이야기가 시작됩니다.
마가디라
Writer
공주와 무사의 이루어지지 못한 사랑, 공주와 무사 그리고 원수까지 현재 세상에 다시 환생하여 얽힌 인연이 반복되게 됩니다. 사랑을 다 이루지 못한 채 절벽에서 함께 죽음을 맞이하게 됩니다. 몇 백년이 지난 현재에 환생한 주인공 어느날 우연히 택시에서 내민손이 한 여자와 닿게 되고 말 그대로 전기가 통합니다. 남자는 손이 닿았던 그 느낌 만으로 그 여자와 운명이 닿아 있다는 것을 직감하고 뒤를 돌아 보았으나 그가 본 것은 그녀의 뒷모습 뿐이었고, 바로 택시에 뛰어 내려 그곳으로 가 보았으나 그가 봤던 옷을 입고 있는 여자를 찾을 수가 없었습니다. 너무나 간절히 그녀를 보고 싶어 하는 그 하지만 거기엔 그녀가 없었던 것이 아니라 그 사이 옷하나를 더 걸쳐 못알아 본 그녀가 있었고 그녀는 자신을 이유 없이 찾는 그를 보고 이상하게 생각하다가, 너무나 간절히 자신을 찾는 그를 골탕먹이면서 이야기가 시작됩니다.
마가디라
Director
공주와 무사의 이루어지지 못한 사랑, 공주와 무사 그리고 원수까지 현재 세상에 다시 환생하여 얽힌 인연이 반복되게 됩니다. 사랑을 다 이루지 못한 채 절벽에서 함께 죽음을 맞이하게 됩니다. 몇 백년이 지난 현재에 환생한 주인공 어느날 우연히 택시에서 내민손이 한 여자와 닿게 되고 말 그대로 전기가 통합니다. 남자는 손이 닿았던 그 느낌 만으로 그 여자와 운명이 닿아 있다는 것을 직감하고 뒤를 돌아 보았으나 그가 본 것은 그녀의 뒷모습 뿐이었고, 바로 택시에 뛰어 내려 그곳으로 가 보았으나 그가 봤던 옷을 입고 있는 여자를 찾을 수가 없었습니다. 너무나 간절히 그녀를 보고 싶어 하는 그 하지만 거기엔 그녀가 없었던 것이 아니라 그 사이 옷하나를 더 걸쳐 못알아 본 그녀가 있었고 그녀는 자신을 이유 없이 찾는 그를 보고 이상하게 생각하다가, 너무나 간절히 자신을 찾는 그를 골탕먹이면서 이야기가 시작됩니다.
Rainbow
Himself
Director Aditya probably made "Rainbow" under the assumption that there would be a golden pot at the end of this one, based of hero Rahul's track record, but sadly that is not the case.
Yamadonga
Writer
Raja, an orphaned thief, dies while helping a gang in kidnapping a wealthy heiress, Mahi, in exchange of money. He then lands in Yamlok and fights with Yama, the god of death, to get his life back.
Yamadonga
Director
Raja, an orphaned thief, dies while helping a gang in kidnapping a wealthy heiress, Mahi, in exchange of money. He then lands in Yamlok and fights with Yama, the god of death, to get his life back.
Vikramarkudu
Screenplay
A thief's life changes after he discovers a little girl who claims he is her father, and what follows is violence after a gang hunting for his lookalike closes in on him.
Vikramarkudu
Director
A thief's life changes after he discovers a little girl who claims he is her father, and what follows is violence after a gang hunting for his lookalike closes in on him.
Chatrapathi
Screenplay
Sivaji and his family are uprooted from their community in Sri Lanka and wind up as bonded labourers in Vishakhapatnam. Like his legendary namesake, he rises up to become the saviour of the oppressed.
Chatrapathi
Director
Sivaji and his family are uprooted from their community in Sri Lanka and wind up as bonded labourers in Vishakhapatnam. Like his legendary namesake, he rises up to become the saviour of the oppressed.
Sye
Voice over and cameo
The story is set in the backdrop of a college that is riven by two groups led by Prithvi and Shashank. Though there is nothing malicious between the groups, they just can't see eye to eye on anything. The only thing common between the two are their abiding passion for rugby. Whenever a problem crops between the two, it is usually settled with a bitter scrum on the rugby field. As it happens, the college land falls into the hands of a local dadha Bikshu Yadav. This is good enough reason for the two groups to forge a common identity and fight for the land. Prithvi and Shashank bury the hatchet and get back the land. This is too much of a bitter pill for the dadha to swallow. And so he dares the students for a rugby match with his own group.
Sye
Screenplay
The story is set in the backdrop of a college that is riven by two groups led by Prithvi and Shashank. Though there is nothing malicious between the groups, they just can't see eye to eye on anything. The only thing common between the two are their abiding passion for rugby. Whenever a problem crops between the two, it is usually settled with a bitter scrum on the rugby field. As it happens, the college land falls into the hands of a local dadha Bikshu Yadav. This is good enough reason for the two groups to forge a common identity and fight for the land. Prithvi and Shashank bury the hatchet and get back the land. This is too much of a bitter pill for the dadha to swallow. And so he dares the students for a rugby match with his own group.
Sye
Director
The story is set in the backdrop of a college that is riven by two groups led by Prithvi and Shashank. Though there is nothing malicious between the groups, they just can't see eye to eye on anything. The only thing common between the two are their abiding passion for rugby. Whenever a problem crops between the two, it is usually settled with a bitter scrum on the rugby field. As it happens, the college land falls into the hands of a local dadha Bikshu Yadav. This is good enough reason for the two groups to forge a common identity and fight for the land. Prithvi and Shashank bury the hatchet and get back the land. This is too much of a bitter pill for the dadha to swallow. And so he dares the students for a rugby match with his own group.
Simhadri
Screenplay
The film revolves around Simhadri who grows up under Ram Bhupal Varma. Simhadri takes care of Indhu, who happens to be the granddaughter of Ram Bhupal Varma. It is then revealed that Simhadri was earlier as a goon called Singamalai in Kerala who gains enmity with Bhai Saab.
Simhadri
Director
The film revolves around Simhadri who grows up under Ram Bhupal Varma. Simhadri takes care of Indhu, who happens to be the granddaughter of Ram Bhupal Varma. It is then revealed that Simhadri was earlier as a goon called Singamalai in Kerala who gains enmity with Bhai Saab.
Student No. 1
Director
Aditya joins law college as per his father's wishes though he wanted to be an engineer. He faces many problems while trying to reform unruly students along with dealing with his terrifying past.
Baahubali 3
Director
SSMB 29
Director
Upcoming movie from S. S. Rajamouli starring Mahesh Babu, touted to be an Indiana Jones-esque globe-trotting action adventure.