Lizzie Borden

Lizzie Borden

출생 : 1958-02-03, Detroit, Michigan, USA

약력

Lizzie Borden is an American filmmaker, and is best known for the 1983 film Born in Flames. Borden's career as a feminist filmmaker began when she majored in art at Wellesley College in Massachusetts before moving to New York. She moved away from the more mainstream writing and art criticism and decided to become a painter. However, after attending a retrospective of the films of Jean-Luc Godard, she was inspired to experiment with cinema and favored a "naive" approach to film production.

프로필 사진

Lizzie Borden

참여 작품

Seeing is Believing: Women Direct
Self
“We are the stories we tell ourselves.” Seeing is Believing: Women Direct is a documentary series about directors, leaders… who happen to be women.Audiences will hear directly from women who are on the front lines of the field: from major award winners to NYU students, festival darlings to frustrated auteurs. They will discover the pathways to successful creativity as well as how these filmmakers drive through obstacles creative, cultural, and professional. The film ultimately will act as a toolbox for any filmmaker as well as “peer to peer mentorship” for any person who is looking for creative or professional guidance as they move toward their own dreams of being a visual storyteller.
Blank City
Herself
In the years before Ronald Reagan took office, Manhattan was in ruins. But true art has never come from comfort, and it was precisely those dire circumstances that inspired artists like Jim Jarmusch, Lizzy Borden, and Amos Poe to produce some of their best works. Taking their cues from punk rock and new wave music, these young maverick filmmakers confronted viewers with a stark reality that stood in powerful contrast to the escapist product being churned out by Hollywood.
Erotique
Director
Four women filmmakers examine sexuality in this anthology. Segment 1 is entitled "Let's Talk About Sex" and is the story of an aspiring actress whose day job is as a phone-sex operator. Tiring of listening to callers' fantasies, she finds a caller who is willing to listen to hers. Segment 2 is called "Taboo Palor" and tells the story of two lesbians, who, for variety, pick up a man for sex. He ends up getting more than he bargained for. Segment 3 is "Wonton Soup." Here an Australian-Chinese man tries to rekindle his affair with a Chinese woman by returning to their roots: both in the kitchen and in the bedroom.
러브 써클
Director
프랑스 남부의 디스코 클럽에서 DJ로 일하는 미국인 잭은 며칠 동안의 휴식을 갖기 위해 파리로 온다. 댄스홀에서 만난 매력적인 프랑스 여인 수지. 그녀의 아파트라는 곳에서 뜨거운 하룻밤을 보낸 잭은 다음날 아침에서야 모든 사실을 알게 된다. 그녀의 아파트는 온데간데 없고 자신이 가구점의 한 침대에 누워있음을 깨달은 순간 탁자에 놓인 담배만 챙겨 황급히 그곳을 빠져나온다. 빈털터리가 되어 휴가를 망친 그는 허탈한 기분으로 집에 돌아온다. 문앞에서 낯선 이웃여인 브리짓과 마주치게 된 잭은 커피한잔 나누자는 그녀의 제의를 받아들인다. 정숙하고 우아한 여인의 모습은 사라지고 남자에 굶주린 야수처럼 그녀는 맹돌격 해온다. 잭의 담배는 브리짓의 손을 거쳐 꼬리에 꼬리를 물고 이사람 저사람으로 옮겨다닌다.
Inside Out
Writer
Softcore anthology film containing stories: "Brush Strokes"; "Shrink Rap"; "Doubletalk"; "The Leda"; "My Secret Moments"; "Life Is For The Taking"; "The Diaries"; "Love The One You're With"; and "My Better Half".
Inside Out
Director
Softcore anthology film containing stories: "Brush Strokes"; "Shrink Rap"; "Doubletalk"; "The Leda"; "My Secret Moments"; "Life Is For The Taking"; "The Diaries"; "Love The One You're With"; and "My Better Half".
Calling the Shots
Self
Documentary about women in the film industry. Numerous notable actresses and female directors share their thoughts.
워킹 걸스
Editor
A lesbian college graduate, trying to bankroll her own photography business, works as a high-priced New York City escort.
워킹 걸스
Producer
A lesbian college graduate, trying to bankroll her own photography business, works as a high-priced New York City escort.
워킹 걸스
Screenplay
A lesbian college graduate, trying to bankroll her own photography business, works as a high-priced New York City escort.
워킹 걸스
Story
A lesbian college graduate, trying to bankroll her own photography business, works as a high-priced New York City escort.
워킹 걸스
Director
A lesbian college graduate, trying to bankroll her own photography business, works as a high-priced New York City escort.
불꽃 속에 태어나서
Editor
세상에서 가장 평화로웠던 혁명이 끝나고 10년 후 뉴욕. 집권 여당인 사회당은 느릿느릿 진행되는 개혁에 박차를 가하기 위해 사람들에게 굳게 단결할 것을 요구한다. 한편, 여성단체는 이러한 요구에 불만이 많다. 늘어나는 거리폭력과 강간사태를 막기 위해 자경단이 조직되고, "여성의 군대"라는 활동 단체는 여성의 실직에 반대하는 투쟁을 지지하고 나선다. 그 과정에서 여성 문제에 대한 홍보가 필요함을 느낀 여성의 군대는 두 개의 언더그라운드 라디오 방송국에 접근한다. 감시와 체포가 빈번하게 행해지며 극이 클라이 맥스를 향해 갈수록 서로 뭉칠 수 없는 듯 보이던 여성단체들이 공통된 목적을 위해 함께하기 시작한다. (2017년 제19회 서울국제여성영화제)
불꽃 속에 태어나서
Producer
세상에서 가장 평화로웠던 혁명이 끝나고 10년 후 뉴욕. 집권 여당인 사회당은 느릿느릿 진행되는 개혁에 박차를 가하기 위해 사람들에게 굳게 단결할 것을 요구한다. 한편, 여성단체는 이러한 요구에 불만이 많다. 늘어나는 거리폭력과 강간사태를 막기 위해 자경단이 조직되고, "여성의 군대"라는 활동 단체는 여성의 실직에 반대하는 투쟁을 지지하고 나선다. 그 과정에서 여성 문제에 대한 홍보가 필요함을 느낀 여성의 군대는 두 개의 언더그라운드 라디오 방송국에 접근한다. 감시와 체포가 빈번하게 행해지며 극이 클라이 맥스를 향해 갈수록 서로 뭉칠 수 없는 듯 보이던 여성단체들이 공통된 목적을 위해 함께하기 시작한다. (2017년 제19회 서울국제여성영화제)
불꽃 속에 태어나서
Screenplay
세상에서 가장 평화로웠던 혁명이 끝나고 10년 후 뉴욕. 집권 여당인 사회당은 느릿느릿 진행되는 개혁에 박차를 가하기 위해 사람들에게 굳게 단결할 것을 요구한다. 한편, 여성단체는 이러한 요구에 불만이 많다. 늘어나는 거리폭력과 강간사태를 막기 위해 자경단이 조직되고, "여성의 군대"라는 활동 단체는 여성의 실직에 반대하는 투쟁을 지지하고 나선다. 그 과정에서 여성 문제에 대한 홍보가 필요함을 느낀 여성의 군대는 두 개의 언더그라운드 라디오 방송국에 접근한다. 감시와 체포가 빈번하게 행해지며 극이 클라이 맥스를 향해 갈수록 서로 뭉칠 수 없는 듯 보이던 여성단체들이 공통된 목적을 위해 함께하기 시작한다. (2017년 제19회 서울국제여성영화제)
불꽃 속에 태어나서
Director
세상에서 가장 평화로웠던 혁명이 끝나고 10년 후 뉴욕. 집권 여당인 사회당은 느릿느릿 진행되는 개혁에 박차를 가하기 위해 사람들에게 굳게 단결할 것을 요구한다. 한편, 여성단체는 이러한 요구에 불만이 많다. 늘어나는 거리폭력과 강간사태를 막기 위해 자경단이 조직되고, "여성의 군대"라는 활동 단체는 여성의 실직에 반대하는 투쟁을 지지하고 나선다. 그 과정에서 여성 문제에 대한 홍보가 필요함을 느낀 여성의 군대는 두 개의 언더그라운드 라디오 방송국에 접근한다. 감시와 체포가 빈번하게 행해지며 극이 클라이 맥스를 향해 갈수록 서로 뭉칠 수 없는 듯 보이던 여성단체들이 공통된 목적을 위해 함께하기 시작한다. (2017년 제19회 서울국제여성영화제)
Hero
Editor
A group of misfits sets out from Los Angeles for a destination they never arrive at.
Inside Out
Over three silent sequences, the short film shows moments of sustained, internal tension just before an emotional outburst on the part of the protagonists.
Regrouping
Director
In this experimental film, Borden explores the dynamics among the members of a woman’s group. As she interviews people who know them, such as Joan Jonas, the group shoots ‘artistic’ scenes of themselves – but Borden feels they aren’t fully grappling with issues of sexuality and politics. Are they a serious group – or just friends? After showing an early edit of the film to the group, its members, upset, close ranks. Undeterred, Borden incorporates the group’s arguments into another edit, filming larger groups commenting both on the original one and on consciousness-raising groups in general. Uncredited voices include those of Barbara Kruger and Kathryn Bigelow.