Hajime Izu
출생 : 1917-07-06, Tokyo, Tokyo, Japan
사망 : 2005-01-01
약력
Hajime Izu was born on July 6, 1918 in Japan. He was an actor and writer, known for Onna (1964), Jinzô ningen Kikaidâ (1972) and Nora inu (1949). He died in 2005.
spaghetti director
198X년, 젊은 시나리오 작가 시무라 료헤이는 최근 슬럼프에 빠졌다. 그러면 기회가 생긴다. 그는 일본의 클레오파트라로 알려진 전설적인 미녀 류조지 아키코의 컴백 영화의 대본을 써달라는 요청을 받는다. 료헤이는 바로 아키코를 만났지만, 그의 눈을 믿을 수가 없었다. 아키코는 이미 노파임에도 불구하고 젊고 잘 생겼다. 료헤이는 자신의 시나리오 작업을 하기 위해 아키코의 집으로 이사했다. 저택에서 아키코와 함께 사는 영화감독 미즈모리는 료헤이에게 "아키코와 자지 마라"고 경고한다. 사실, 료헤이는 놀라운 이유로 그 일에 선택되었다...
A middle-aged journalist looking to make her big break. After working the same beat on the "women's page", Yumiko gets promoted to editorials.
School Principal
60년대 일본의 작은 마을, 바이올린을 연습하던 고등학생 다케요시는 우연히 라디오에서 나오는 록음악을 듣고 홀린 듯 그 매력에 빠진다. 다케요시는 소심한 친구들을 어렵게 설득해 록밴드를 결성하고, 이들은 지금까지 겪지 못한 새롭고 낯선 경험을 한다.
Doctor Kenzo Igarashi
Jiban goes into action to save Yoko and several captured children from Doctor Giba's plot of creating the ultimate lifeform.
Fictionalized account of 20-year-old Noriko Tsuji, a real-life victim of a severe birth defect which afflicted 8,000 Japanese, children whose mothers took the sedative thalidomide during pregnancy. Tsuji has stunted flipper-like arms amputated at the behest of a father who deserted her soon after her birth. Nonetheless, the resourceful Noriko uses her feet to accomplish most of the tasks others would do with their hands.
유명한 코스케 긴이치 시리즈에 대한 오바야시의 견해는 부분적으로 이누가미 가족으로 가장 잘 알려진 이치카와 콘의 수많은 영화 각색 덕분에 인기를 얻었다. Kindichi Koske는 일본에서 가장 유명한 탐정이다. 긴키치는 누가 귀중한 조각상을 참수하고 그것의 머리를 가지고 달아났는지 알아내기 위해 새로운 사건을 얻는다.
Dr. Komyoji
Professor Gill has created a machine that lets him restore destroyed robots. This machine is used to recreate all of the destructroids that had been destroyed by Kikaider. Kikaider is forced to destroy them all once again, and a new Destructoid Multi-Colored Sand Lizard.
Dr. Daidōji
Professor Daidōji has developed a gravity machine called the GX Device. Unfortunately, Shocker wants it; so they attack the professor and destroy his laboratory, but come home empty-handed. Shocker's agents find out that the plans for the GX Device are with Daidōji's daughter, who is celebrating her birthday. Now the Kamen Riders, along with FBI agent Kazuya Taki, must protect Daidōji's daughter and prevent Shocker from obtaining the plans.
The last fight put up by remaining forces and a special volunteer nursing corps in 1944-5.
Prince Oousu
The legend of the birth of Shintoism. In Fourth Century Japan, the Emperor's son Ouso expects to succeed his father on the throne, but Otomo, the Emperor's vassal, prefers Ouso's stepbrother, and conspires to have Ouso die on a dangerous mission he has contrived. But Ouso prevails in the mission and returns to his father's castle under a new name, Prince Yamato Takeru. Otomo plots to have the Prince sent into even greater danger, but Otomo is unaware that the gods have favored the Prince and the outcome is far from what any of them expected.
Aiko, a bar hostess, falls for the son of a company president who also keeps a mistress, and whose family disapproves of his relationship with the bar hostess.
Historical drama about a sleepy-eyed ronin.
Miwa
료타로와 후미코 부부는 요즘 부쩍 다투는 일이 많아졌다. 아내가 읽지도 않은 신문의 요리란을 먼저 자르는 것이나, 남편이 혼자 주말에 외출하는 것 등 서로에게 서운함을 느끼는 일이 계속 벌어지는 것이다. 그런데 옆집에 젊은 부부인 넨키치와 히나코가 이사 오면서 자신들의 관계를 돌아볼 기회가 생긴다.
Portmanteau film about young lovers.
Staff Officer (uncredited)
Admiral Isoroku Yamamoto, a brilliant tactician, is a loyal subject of the emperor, despite his grave misgivings about leading Japan's navy into war with the United States. He opposes the attack on Pearl Harbor, but, overruled, he leads his forces to the best of his ability.
Shinsaburo
Hirohisa Matsuyama
결혼한 지 십 년이 지난 미호코와 나카가와 부부는 서로에게 무뚝뚝한 사이다. 그런데 최근 나카가와는 밝고 쾌활한 성격을 가진 비서 후사코와 많은 시간을 보낸다. 그런데 후사코가 고향에서 나카가와에게 보낸 엽서를 미호코가 먼저 발견하고 남편을 의심하기 시작하면서 일이 커진다. , 에 이은 ‘아내 이야기 3부작’ 중 마지막 작품.
Ryosuke Tanabe
Young Setsuko Fujino begins a new job at Tokyo Chemical Company. She likes her boss, Ippei Hitachi, and enjoys serving him tea, despite the fact that her fellow workers think the women employees should not have to act in such a servile manner. When the women go on strike over the issue, Setsuko finds herself caught in the middle. When the heir to the company, Ryosuke Tanabe, proposes marriage to Setsuko, she is honored, but realizes that her real affection is for Hitachi.
Kazuo Machida
Office worker comedy by Nobuo Nakagawa
Gon
Directorial debut by Umetsugu Inoue, the famous director of Musicals
Once an average and seemingly ordinary Tokyo girl, she suddenly finds herself as a TV star owing to her discovery by a casting company, which noticed photographs that her cousin had sent. When another actress falls ill she is given the role instead. Her first film is a success propelling the young actress to popularity, her own fans, money and a house. While everything looks dandy from the outside not all is well within the family however.
Kakuzo Ono
When a group of young geologists declares a mountainside marked for residential development unstable, they are met with scorn on two fronts. On one end, they must contend with the local villagers who balk at the prospect of relocation; on the other, they face the ambitions of the headstrong lumber baron, whose actions will only further destabilize the land. Their pleas for reason ignored, the scientists can do little but observe as nature runs its inevitable course.
Mr. Inu
Melodrama by Kon Ichikawa
Ito
A young lord joins gang of Robin-esque robbers.
Directed by Senkichi Taniguchi
A romantic melodrama about the shifting relationship between Ryosuke and Miki as their precarious employment and social circumstances shift around them.
Ryosuke
A romantic melodrama about the shifting relationship between Ryosuke and Miki as their precarious employment and social circumstances shift around them.
This film is strongly anti-war film. The film is based on the collection of writings by Japanese student soldiers who died during World War II. The film is located to Burma. It shows the everyday problems of soldiers in contrast of their ideas and the cynicism of their commanders. Soldiers are also victims of military bullying by their commanders.
Oda
Mikami, a Japanese soldier, is captured by Chinese forces. Although able to escape, he is treated with contempt by his peers. After falling in love with a prostitute named Harumi, she convinces him to desert the army and live with her. Directed by Senkichi Taniguchi with a screenplay by Taniguchi and Akira Kurosawa and assistant direction by Ishiro Honda. Kurosawa's final credit as a screenwriter was removed from initial release due to various rewrites.
Criminal Identification Officer
무더운 여름날, 만원 버스에 오른 초보형사 무라카미(미후네 도시로)는 소매치기에게 권총을 도둑맞는다. 고참 형사 사토(시무라 다카시)의 조언에 따라 사라진 권총의 단서를 추적하는 무라카미. 버스에서 그에게 달라 붙어 있던 중년 여인은 알고 보니 일급 소매치기였다. 무라카미가 그녀를 미행하는 동안 도심 한 복판에서는 총기 강도사건이 일어난다.
거장 구로사와 감독의 초기 수작으로 일본 전후 사회의 매우 리얼한 풍경 묘사는 물론 범죄 수사과정을 하나부터 열까지 꼼꼼하게 좇아가는 치밀함을 느낄 수 있는 정통 형사물이다. 각본가 기쿠시마 류조가 경시청 취재 중 듣게 된 경관 권총 분실 사건을 소재로 만든 영화. 끈적하게 땀이 배일 것 같은 후덥지근한 여름의 분위기와 종전 후 서서히 부흥되어 가고 있는 도쿄의 실상이 매우 리얼하게 담겨 있다. ‘메그레 경감’ 시리즈로 유명한 추리소설가 조르주 시므농의 팬이기도 했던 구로사와는 긴박감 넘치는 추리영화의 틀을 빌려, 전후의 피폐한 현실과 가치관의 혼란을 탁월하게 묘사해 냈다. 모리사키 아즈마에 의해 1973년 리메이크되었으며, 아오야마 신지의 (1997) 역시 직접적인 영향을 받았다. , , 등 많은 미국영화에서 이 작품에 오마주를 바친 장면들을 발견할 수 있으며, 특히 조지 루카스의 에서 오비완 케노비가 라이트 세이버를 떨어뜨린 아나킨을 힐책하는 장면은 사토가 무라카미를 질책하는 장면을 그대로 인용한 것이다.
Gen-Chan
Continuation of The Blue Mountains: Part I. Released a week later.
Gen-Chan
동북 지방에 있는 어느 작은 도시의 점포에서 일하는 고등학생인 금곡육조(金谷六助)와 계란을 파는 여학생인 신자(新子)는 친한 친구가 된다. 또한 신자 앞으로 보내진 육조의 러브레터는 학생들 간에 물의를 일으킨다. 여선생 시마자키 유키코는 연애 문제에 있어서 의외로 낡은 사고 방식을 가지고 있는 학생들에게 두 학생간의 일을 알기 쉽게 설명한다. 그러나 그것은 오히려 다른 학생들의 반감을 살 뿐이었고, 교직원 간에서도 문제가 되어 일은 점차 커지게 된다. 그러나 본인인 신자와 육조는 아랑곳하지 않고 교제를 계속해 나간다. 하지만 둘의 일은 드디어 신문지상에까지 거론되어져 세간의 큰 화제가 되기에 이르는데...
Tetsuo Mizushima
Sumako, a country girl, becomes a great actress with the help of Hogetsu,a scholar who brought some of European realism to the Japan's stage. The relationship leads to the end of his marriage and the breakup of his Arts Society. This is another version of Kenji Mizoguchi's film "The Love of Sumako the Actress" ("Joyû Sumako no koi"), from the same year. Both tells the story of the famous actress Sumako Mitsui (1886-1919), considered the first great modern theater actress in Japan. Mizoguchi himself is said to have preferred Kinugasa's version.