Stephanie Wang-Breal
출생 : , Youngstown, Ohio, USA
약력
Stephanie Wang-Breal is a film and commercial director who specializes in long and short form documentaries and digital content.
Consulting Producer
14 year-old Janiyah Blackmon wrestles with her new life in New York City as her mom tries to move her family out of the shelter system and into a stable home.
Writer
뉴욕 퀸즈에서는 10년 넘게 특이한 법원이 운영되고 있다. 성매매 여성의 처벌을 다루는 여타 법정과 달리, 일종의 위원회에 가까운 이 시스템은 카운셀링 프로그램을 통해 여성들이 새로운 삶을 개척하도록 돕는 게 목적이다. 카메라는 처벌보다 자율적 교정이 우선인 다소 혁명적인 성격의 법원 안팎을 기록한다. (2018년 제10회 DMZ국제다큐영화제) 리뷰 법정에 선 여성들은 하나같이 소수자들이다. 경제적 이유로 매춘에 나선 가난한 흑인 여성, 밀입국했다 매춘에 개입된 아시아 여성. 입장을 대변해 줄 사람이 없는 그들에게 퀸스의 특별한 법원은 일종의 구원이다. 직접 해결은 못 할지라도 길을 열어주는 데 의미가 있다. 은 미국의 현 정권에서 위협을 받는 ‘인간적 사법 시스템’을 강조한다. 그런데 이 영화의 매력은 주제 너머로 슬며시 눈길을 돌리는 데 있다. 딱한 입장인 여성의 목소리를 듣는 데 그치지 않고, 인자한 미소의 판사 이야기로 넘어간다. 일본인 부모를 둔 그녀의 말을 듣다 문득 화가인 그녀의 어머니가 어떤 사람인지 보여준다. 그런가 하면 법원에서 활동하는 여성이 머리 손질을 받는 장면이 삽입된다. 그녀가 다른 여성과 버스에 앉은 로맨틱한 장면에선 슬며시 미소가 나온다. 영화는 퀸스 법원을 역처럼 그린다. 역장 같은 판사를 중심으로, 사람들은 각기 목적지에 맞춰 도착하고 떠난다. 매춘 여성은 물론, 법원 활동가들도 삶의 경로에 맞춰 다른 곳으로 이전하고 누군가는 세상을 떠나기도 한다. 여성에 관한 사법 시스템을 다루던 영화가 점점 폭을 넓혀 현대 도시 여성의 삶의 행로를 그린다. 이럴 때 다큐멘터리 특유의 마법의 손길을 느끼게 된다. (2018년 제10회 DMZ국제다큐영화제/이용철)
Director
뉴욕 퀸즈에서는 10년 넘게 특이한 법원이 운영되고 있다. 성매매 여성의 처벌을 다루는 여타 법정과 달리, 일종의 위원회에 가까운 이 시스템은 카운셀링 프로그램을 통해 여성들이 새로운 삶을 개척하도록 돕는 게 목적이다. 카메라는 처벌보다 자율적 교정이 우선인 다소 혁명적인 성격의 법원 안팎을 기록한다. (2018년 제10회 DMZ국제다큐영화제) 리뷰 법정에 선 여성들은 하나같이 소수자들이다. 경제적 이유로 매춘에 나선 가난한 흑인 여성, 밀입국했다 매춘에 개입된 아시아 여성. 입장을 대변해 줄 사람이 없는 그들에게 퀸스의 특별한 법원은 일종의 구원이다. 직접 해결은 못 할지라도 길을 열어주는 데 의미가 있다. 은 미국의 현 정권에서 위협을 받는 ‘인간적 사법 시스템’을 강조한다. 그런데 이 영화의 매력은 주제 너머로 슬며시 눈길을 돌리는 데 있다. 딱한 입장인 여성의 목소리를 듣는 데 그치지 않고, 인자한 미소의 판사 이야기로 넘어간다. 일본인 부모를 둔 그녀의 말을 듣다 문득 화가인 그녀의 어머니가 어떤 사람인지 보여준다. 그런가 하면 법원에서 활동하는 여성이 머리 손질을 받는 장면이 삽입된다. 그녀가 다른 여성과 버스에 앉은 로맨틱한 장면에선 슬며시 미소가 나온다. 영화는 퀸스 법원을 역처럼 그린다. 역장 같은 판사를 중심으로, 사람들은 각기 목적지에 맞춰 도착하고 떠난다. 매춘 여성은 물론, 법원 활동가들도 삶의 경로에 맞춰 다른 곳으로 이전하고 누군가는 세상을 떠나기도 한다. 여성에 관한 사법 시스템을 다루던 영화가 점점 폭을 넓혀 현대 도시 여성의 삶의 행로를 그린다. 이럴 때 다큐멘터리 특유의 마법의 손길을 느끼게 된다. (2018년 제10회 DMZ국제다큐영화제/이용철)
Director
Fighting to reunite with their children, 'Tough Love' chronicles the lives of two parents with cases in the United States child welfare system as they attempt to prove to the courts and the system that they deserve a second chance to be a parent and have a family.
Producer
From 2000 to 2008, China was the leading country for U.S. international adoptions. There are now approximately 70,000 Chinese adoptees being raised in the United States. Ninety-five percent of them are girls. Each year, these girls face new questions regarding their adopted lives and surroundings. This is a film about Chinese adopted girls, their American adoptive families and the paradoxical losses and gains inherent in international adoption. The characters and events in this story will challenge our traditional notions of family, culture and race.
Director of Photography
From 2000 to 2008, China was the leading country for U.S. international adoptions. There are now approximately 70,000 Chinese adoptees being raised in the United States. Ninety-five percent of them are girls. Each year, these girls face new questions regarding their adopted lives and surroundings. This is a film about Chinese adopted girls, their American adoptive families and the paradoxical losses and gains inherent in international adoption. The characters and events in this story will challenge our traditional notions of family, culture and race.
Director
From 2000 to 2008, China was the leading country for U.S. international adoptions. There are now approximately 70,000 Chinese adoptees being raised in the United States. Ninety-five percent of them are girls. Each year, these girls face new questions regarding their adopted lives and surroundings. This is a film about Chinese adopted girls, their American adoptive families and the paradoxical losses and gains inherent in international adoption. The characters and events in this story will challenge our traditional notions of family, culture and race.
Filmmaker Stephanie Wang-Breal sets out to cross the generational divide, confronting long-simmering tensions with her Chinese immigrant mother by literally becoming her. Dressing in her mom’s iconic St John Knit power suits and re-creating her 1980s local TV cooking show, Stephanie becomes Beta-Florence, a radical reinterpretation of Asian-American identity.
Director
Filmmaker Stephanie Wang-Breal sets out to cross the generational divide, confronting long-simmering tensions with her Chinese immigrant mother by literally becoming her. Dressing in her mom’s iconic St John Knit power suits and re-creating her 1980s local TV cooking show, Stephanie becomes Beta-Florence, a radical reinterpretation of Asian-American identity.
Director
Generation Impact is a new video series from the Garage by HP about cutting-edge young innovators who are using technology to create a more equitable world. The third film in the series, The Scientist, is about Emily Tianshi, a young woman striving to raise awareness and create solutions for the global water crisis. At age 13, Emily transformed her garage into a science lab to research San Diego’s unique Torrey Pine tree and uncovered how the tree’s unique needle structure enable its survival through years of severe drought in California. Using a $20 microscope, Legos and various household items, she developed a prototype to harvest atmospheric moisture, which has the potential to help produce water in areas of severe drought. Tianshi has applied for a patent on the device she created and is also the founder of Clearwater Innovation, an environmental advocacy program that encourages student innovation to solve environmental problems.