Nitipong Thinthupthai

참여 작품

Quattro Hong Kong 2
Four short tales set in contemporary Hong Kong.
엉클 분미
(voice)
극심한 신장 질환을 앓고 있는 엉클 분미는 자신의 마지막 나날들을 시골에서 사랑하는 사람들과 함께 보내기로 한다. 불현듯 죽은 아내의 유령이 분미를 돌보기 위해 나타나고, 오래 전에 실종된 아들이 사람이 아닌 모습으로 집에 돌아온다. 자신이 앓는 병의 이유에 대해 생각하던 분미는 가족들과 함께 정글을 지나 언덕 위의 신비로운 동굴(분미가 처음 생을 시작했던 곳)로 향해 여정을 떠난다.
엉클 분미
Property Master
극심한 신장 질환을 앓고 있는 엉클 분미는 자신의 마지막 나날들을 시골에서 사랑하는 사람들과 함께 보내기로 한다. 불현듯 죽은 아내의 유령이 분미를 돌보기 위해 나타나고, 오래 전에 실종된 아들이 사람이 아닌 모습으로 집에 돌아온다. 자신이 앓는 병의 이유에 대해 생각하던 분미는 가족들과 함께 정글을 지나 언덕 위의 신비로운 동굴(분미가 처음 생을 시작했던 곳)로 향해 여정을 떠난다.
엉클 분미께 보내는 편지
Assistant Art Director
카메라가 천천히 폐허가 된 마을의 집들을 훑어 간다. 그중 한 집에서 젊은 병사들이 땅을 파고 있다. 그들이 뭔가를 파내고 있는지 묻고 있는지는 분명치 않다. 세 청년의 목소리가 들린다. 그들은 분미라는 이름의 남자에게 보내진 편지를 반복해서 읽고 암송한다. 그들은 주민들이 집을 버리고 떠난 나부아라는 작은 마을에 대해 이야기한다. 세찬 바람이 벌레 떼를 집안으로 몰고 온다. 저녁이 다가와 하늘이 어두워지고, 벌레는 흩어지고, 사람들은 침묵한다.
Mobile Men
Property Master
A joyful shot recorded by Weerasethakul himself and two young men who become acquainted by filming each other in the back of a moving pickup truck. Though seemingly playful, the short film is a subtle portrait of migrant workers in the north of Thailand.
Mobile Men
A joyful shot recorded by Weerasethakul himself and two young men who become acquainted by filming each other in the back of a moving pickup truck. Though seemingly playful, the short film is a subtle portrait of migrant workers in the north of Thailand.
Vampire
Producer
A film crew go in search of Nok Phii - a rare bird which feeds on the blood of other creatures.
Vampire
A film crew go in search of Nok Phii - a rare bird which feeds on the blood of other creatures.
Emerald
Property Master
Morakot is a derelict and defunct hotel in the heart of Bangkok that opened its doors in the 1980's: a time when Thailand shifted gears into accelerated economic industrialization and a time when Cambodians poured into Thai refugee camps after the invasion of Vietnamese forces. It was a hosting time. Later, when the East Asian financial crisis struck in 1997, these reveries collapsed. Like Kamanita, the unchanged Morakot is a star burdened with (or fueled by) memories. Apichatpong collaborated with his three regular actors, who recounted their dreams, hometown life, bad moments, and love poems, to re-supply the hotel with new memories.
Emerald
Morakot is a derelict and defunct hotel in the heart of Bangkok that opened its doors in the 1980's: a time when Thailand shifted gears into accelerated economic industrialization and a time when Cambodians poured into Thai refugee camps after the invasion of Vietnamese forces. It was a hosting time. Later, when the East Asian financial crisis struck in 1997, these reveries collapsed. Like Kamanita, the unchanged Morakot is a star burdened with (or fueled by) memories. Apichatpong collaborated with his three regular actors, who recounted their dreams, hometown life, bad moments, and love poems, to re-supply the hotel with new memories.
징후와 세기
Koh
이것은 '흐름'에 관한 영화이다. 외형적으로는 사랑 이야기인듯 하지만, 일반적인 영화의 관습적 형식이나, 완결된 구조 모두가 관심 밖이다. 토아는 여의사 테이를 짝사랑하고, 테이는 나초 화원의 눔에게 호감을 가지고 있다. 그러나, 이들 사이의 대화는 어떤 결말을 향해 달려가거나, 극적인 긴장감을 불러 일으키지 않으며, 감정의 흐름을 따라가기 위한 형식일 뿐이다. 대화를 주고받는 리듬, 그리고 공간 속을 천천히 움직이는 카메라의 움직임을 통해 흐름이 만들어진다. 이 흐름에 동참하면 관객은 색다른 즐거움을 맛볼 수 있다. 아피찻퐁 위라세타쿤 감독은 이 영화를 자신의 부모에게 헌정했다.
Worldly Desires
Property Master
One of three films commissioned by the Jeonju International Film Festival in 2005. A couple escaped their family to look for a spiritual tree in the jungle. There is a song at night, a song that spoke about an innocent idea of love and a quest for happiness. Worldly Desires is an experimental project where I invited a filmmaker friend, Pimpaka Towira, to shoot the love story by day and the song by night. The story, Deep Red Bloody Night, was written by my assistant who wanted to reprise a forbidden love story in a more romantic time in the past. I picked a pop song, Will I be Lucky? to convey a sense of guiltless freedom one feels when being hit by love. The video is a little simulation of manners, dedicated to the memories of filmmaking in the jungle during the year 2001-2005. -Apichatpong Weerasethakul