Stéphane Krausz

참여 작품

Heureux comme un chat
Director
Our Marriage Like No Other
Director
Four couples are getting married. They come from very different environments, and follow different customs and rituals. Marion and Jean, Catholics, will celebrate their wedding at the Chartres Cathedral. Natacha and Mike, in their thirties, want to get married according to the Jewish tradition. Sarah and Ousseynou are Muslims. She is of Moroccan origin, he is of Senegalese origin. Both dream of celebrating a wedding worthy of the Thousand and One Nights. Sonia and Stéphane have already been married and each has two children. Unable to remarry religiously in church, they go for a secular wedding in a casino.
Agnès Tells a Sad and Happy Story
Camera Operator
Director Agnès Varda gathers some of her collaborators from JACQUOT DE NANTES to discuss their experiences making the film, as well as show Varda wove her grief over the loss of her husband, Jacques Demy, into other projects.
우리 친구, 지구인
Director of Photography
What on earth would extraterrestrials think if they could observe us? This is the movie they made.
날개 달린 사자
Thanks
파리 벨포르의 사자상을 앞에 두고 펼쳐지는 점술가 조수 클라리스와 카타콤 직원 라자레의 이야기.
The Gleaners and I: Two Years Later
Cinematography
Agnès Varda’s follow-up to her acclaimed documentary THE GLEANERS AND I takes us deeper into the world of those who find purpose and beauty in the refuse of society, revisiting many of the original film’s subjects.
이삭줍는 사람들과 나
Director of Photography
장프랑수아 밀레의 <이삭 줍는 사람들>이라는 그림에서 시작해 추수가 끝난 대지에 남아 있는 농산물이나 과일들을 줍는 사람들, 개펄에서 조개를 줍는 사람들, 도시의 쓰레기통에서 주운 음식들만 먹고 살아가는 사람들, 그리고 버려진 물건들을 모아서 작품을 만드는 재활용 미술가에 이르기까지 다양한 장소에서 다양한 대상들을 수집하는 사람들의 모습들이 보여진다. 쓸모 없어 보이는 파편더미들 속에서 새로운 가치와 진실들이 발견되기도 하고, 무의미한 대상들이 놀라운 예술작품으로 변모하는 과정이 펼쳐진다. 아녜스 바르다는 마치 일기를 쓰듯이 정겹고 주관적인 형식으로 영화를 구성해 간다. 버려진 것들을 주워서 살아갈 수밖에 없는 가난한 촌부나 도시의 홈리스 등에 대한 묘사가 프랑스 사회 내부의 모순들을 간접적으로 드러내고 있다면, 재활용 미술가나 환경운동가와 같은 사람들의 목소리를 통해서는 현대 사회의 과도하고 무분별한 소비성이 비판되기도 한다.
Kisangani Diary
Producer
Along an overgrown rail track south of the Zairean town Kisangani, a UN expedition together with a handful of journalists discover “lost” refugees. They are eighty thousand Hutus from far away Rwanda, the last survivors of three years of hunger and armed persecution that transpired throughout the vast Congo basin. The Hutu-refugees leave the forest, gathering in two gigantic camps. Hundreds of refugees die every day from diseases and malnutrition The Rwandans are promised repatriation with airplanes out of Kisangani. The film traces those refugees into the heart of the rainforest, and the hopeless attempts to help them.. But only four weeks later, the unprotected UN-camps are again attacked by machine-gun fire, deliberately massacred by factions of the rebel army (AFDL) of today’s Democratic Republic Congo. Eighty thousand men, women and children disappear once again back into the jungle. (jedensvet.cz)
The Rock of Acapulco
Director of Photography
Sandrine dreams of becoming a singer in Paris but for the time being she is only a salesgirl at Tati's and lives in a second rate hotel under the careful eye of Ahmed, the night watchman. One day, she meets Gérald, her brother's former boyfriend, who persuades her to move into his apartment. He soon takes control over Sandrine's life, organizing erotic rendezvous for her, taking her to her clients and waiting for her until she is through with her task.
The World of Jacques Demy
Director of Photography
Agnès Varda's documentary portrait of her late husband, Jacques Demy. A companion piece to her Jacquot de Nantes.
시몽 시네마의 101일 밤
Le chef op' (uncredited)
한때 작가이자, 제작자이자 감독이기도 했던 백 살이 다 되어가는 '시네마'씨는 영화의 박물관과도 같은 거대한 성에서 집사의 보살핌을 받으며 살고 있다. 그에게는 이탈리아 친구 마르셀로와 그에게 영화 이야기를 들려줄 수 있는 아름다운 여인이 함께한다. 그녀는 가끔 그를 찾아오는 여러 영화배우들을 보고 큰 만족을 얻는다. ‘시네마’씨에게 이제 나이는 중요하지 않다. 그는 인생의 황금기를 누리고 있기 때문이다. 프랑스와 할리우드의 전설의 배우들을 만날 수 있는 것은 영화의 백미.
The Young Girls Turn 25
Cinematography
Agnes Varda's documentary of the celebrations arising from the 25th anniversary of her husband Jacques Demy's film The Young Girls of Rochefort.