Lai Weijie

참여 작품

The Gospel of the Beast
Co-Producer
A teenage boy who, while searching for his father and accidentally killing his best friend, gets his life turned upside down and learns the destructive realities about life, death, and beasthood.
사랑과 복수
Co-Producer
죽음도 두렵지 않은 건달 아조에게는 누구에게도 말하고 싶지 않은 비밀이 있다. 발기부전은 그가 품은 컴플렉스이자 세상을 향한 분노와 폭력의 원천이다. 아조는 청부업을 하다 적으로 만나게 된 터프한 여인 이떵에게 강렬한 사랑의 감정을 느낀다. 이떵 역시 어린시절의 트라우마에 시달리는 아조에게 끌리며 둘은 일사천리로 결혼까지 하게 된다. 하지만 두 사람 각자를 따라다니는 과거의 망령은 이들의 앞날에 먹구름을 드리운다. (제26회 부산국제영화제)
맛
Producer
나이지리아에서 머나먼 베트남으로 와서 축구선수로 뛰던 바슬리는 부상 이후 팀에서 방출되어 버린다. 하지만 돈을 부쳐줘야 하는 아내와 아들에게는 이런 사실을 터놓고 말할 수가 없다. 좁은 미용실에서 숙식을 해결하며 생계를 이어가던 그는 같은 대도시의 하층 노동민들과 가까워진다. 하루 종일 벌룬을 만들지만 한 번도 타 본 적 없는 친구를 비롯하여 온갖 잡일과 장시간 노동에 지친 그들은 오래된 집에 모여 함께 살기로 결정한다. 가장 자연스러운 모습으로 몸을 씻고, 손질한 음식을 함께 먹고, 잠자리를 같이 한다. 처음에는 그들만의 천국을 얻은 듯 했지만, 질투와 작은 균열들은 결국 서로의 관계와 보금자리 자체를 위협한다. (제26회 부산국제영화제)
Singapore Cinema: Between Takes
Himself
From Crazy Rich Asians (2018) to 12 Storeys (1997) to Sumpah Pontianak (The Curse of Pontianak) (1957), Singapore’s film industry is a diverse one and its evolution is nothing short of colourful. Recollecting Singapore’s famed studios in the 1950s to uncovering new waves of filmmakers in 90s and into today’s digital revolution, Singapore Cinema: Between Takes provides an insight into the rich history, and culture of Singapore films and its industry through candid reflections of filmmakers and content creators.
뽀빠이
Producer
불행한 결혼 생활과 무기력한 직장 생활에 지쳐가던 건축가 타나는 방콕 도심에서 어린 시절 잃어버렸던 코끼리를 우연히 만나게 된다. 타나와 코끼리는 어린 시절 함께 뛰놀던 시골농장을 찾기 위해 태국 전역을 도는 여정에 나선다. [출처] 2020 아세안 영화제
Distance
Producer
Three stories which each focus on one of three types of relationships: family, friendship, and love. The first story is about conflicted manager on a business trip who is intrigued by an elderly worker and investigates his life. The second story is about a young father who receives a letter that brings him to a foreign land, where old emotions come unburied. The last story is about a visiting professor from overseas who sets a student's heart fluttering, while having to deal with his own.
Dahdi
Producer
An elderly widow finds an unexpected visitor, a young asylum-seeking girl, in her home during dinner. Inspired by a 2012 event, whereby 40 Burmese Rohingya asylum seekers arrived in the port of Singapore.
Delilah, Before
Cinematography
A young Singaporean woman, haunted by a dark past and teenage pregnancy, has to regain her mother's trust in her rehabilitation as she reassumes custody of her young child.
Delilah, Before
Camera Operator
A young Singaporean woman, haunted by a dark past and teenage pregnancy, has to regain her mother's trust in her rehabilitation as she reassumes custody of her young child.