Patrizio Rispo

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Patrizio Rispo

참여 작품

Napoli Eden
Self
All that you will see has really happened . Napoli Eden is an inspirational cinematic odyssey that highlights environmental protection through the theme of transforming recycled aluminum into works of art. Napoli Eden conveys a vision of redemption, social inclusion and the ethical and cultural rebirth for the city of Naples, Italy through the eyes of artist and filmmaker Annaluara di Luggo.
Forbidden School
Mixing dramatizations and real-life interviews, this film tells the story of four Jewish children who endured the brutal anti-Semitism of fascist Italy.
사랑과 총알을 그대에게
Stationer
나폴리를 배경으로 한 뮤지컬 갱스터 코미디. ‘수산물의 왕’ 돈 빈첸조의 장례식이 거행되던 중 관 속의 시체가 자신은 돈 빈첸조가 아니라고 노래하며 영화는 5일 전으로 거슬러 올라간다. 암살 위협은 받은 돈 빈첸조와 그의 아내 돈나 마리아가 가짜 장례식을 꾸미기로 한 가운데, 이들을 위해 일하는 킬러 치로는 한 여자를 죽이라는 임무를 받는다. 2017 베니스국제영화제 경쟁부문 상영.
The Grotto
Luciano Bove
Carlo and Melissa stay at a seaside villa but everything changes when Melissa discovers an ancient book of demons and the ghost of a 10 year old boy that's been dead for 40 years. She becomes possessed and it's up to Carlo, with the help of Anna De Luca, a professor on demonology, to stop the ritual that will bring about the rebirth of a 400 year old demon.
Luigi and Vincenzo
Vincenzo
Today, a special day for Luigi and Vincenzo, years of a love story in clandestine, for shame, fear, thinking do not have rights, no marriage, no family, neither walking hand in hand.... But this day, the same of the Napoli gay pride day, something changes.... Written by Giuseppe Bucci
웰컴, 미스터 프레지던트!
General Cavallo
이탈리아의 좌절한 정치인들이 차기 대통령으로 역사 속 한 인물을 지명하자, 이 인물과 이름이 같은 정직하고 겸손한 어떤 남자가 갑자기 이탈리아 대통령이 되어버린다.
A Children's Story
Rosario is 11 years old, he lives in the suburbs with his grandmother, a sick woman who spends time watching TV. He is the leader of a small group who spends his days between games rooms, small crimes and dangerous challenges.
스웹트 어웨이
Burly Captain
천방지축 아줌마 엠버. 돈 많고, 능력 좋은 남편도 있지만, 모든 것이 불만스럽다. 남편 무시하기가 취미인 이 아줌마, 끝내는 여름 휴가를 가서도 불평 불만이다. 지중해 크루즈 여행이 된 여름휴가. 모든 사람을 하인 다루듯 하더니만 끝내는 선원인 주세페와는 세상에 둘도 없는 앙숙이 되어버린다.엠버는 고집을 부려 동굴탐사를 하겠다고 하고, 선원의 막내인 주세페는 하는 수 없이 그녀를 데리고 작은 고무보트를 내려 동굴이 있는 섬으로 향한다.하지만 천벌인지, 배가 난파되어 무인도에 덜렁 남겨진 엠버와 주세페. 호화로운 생활을 하던 엠버와는 달리 주세페는 금새 새로운 생활에 적응을 하게 되고, 아무것도 할 줄 아는게 없는 엠버는 주세페의 뒤를 졸졸 쫓아 다녀야 하는 상황이 되어버렸는데… 역전된 둘의 입장. 주세페, 마음 속으로 팡파레를 울린다.아무도 없는 무인도에 떨궈진 남과 여 사이에 흐르는 아리송한 분위기가...
Caramelle
narratore
A woman is longing to make love to her husband once again, but he is always working or tired. At her wit's end she consults a medium, who has a couple of solutions for her problem. The first two solutions fail, but maybe the sweets will help?
Package, Double Package and Counterpackage
funzionario d'una ditta
Death of a Neapolitan Mathematician
Stefanini
Naples, 1959. Pure Mathematics professor Renato Caccioppoli, Bakunin's grandson, is a tortured soul. Recently discharged from the psychiatric hospital, left by his wife, and increasingly disillusioned with academia and the Communist Party, he lives his last days with painful detachment.
L'ultima scena
아임 스타팅 프롬 쓰리
Patrizio
Gaetano, giovane napoletano, decide di lasciare casa, lavoro ed amici, per cercare altri momenti di vita e conoscere altre persone. Arriva a Firenze, a casa della zia. In un ambulatorio, dove capita per caso, conosce Marta e se ne innammora. Dopo una serie di divertenti situazioni (un vecchio amico dalla parlantina inarrestabile arriva da Napoli; la matura zia ed il suo attempato amante; un giovane prete Americano che vuole coinvolgerlo per forza nelle sue visite evangeliche; l'incontro con Riccardino, un giovane frustrato da una madre oppressiva; il padre che aspetta il miracolo della ricrescita di una mano amputata; etc.) Gaetano decide di restare a Firenze e di fare da padre al figlio che Marta aspetta, anche se la ragazza non vuole rivelare con esattezza il nome del padre.
The Kingdom of Naples
Cahiers du cinéma critic Serge Daney asks whether The Kingdom of Naples is "leftist fiction, kitschy melodrama, photo-roman, a decadent chronicle of a city, opera in a minor key, or simply the first realistic narrative film by Schroeter?" It is all of these and more: an epic chronicle of proletarian family life in Naples from 1943 to 1972 that brilliantly captures the wretched poverty, overwrought passions, and political, religious and economic upheavals of Sicily across two generations. Schroeter assimilates neorealist aesthetics and class sympathies with the tempestuous excesses of popular melodrama, borrowing freely from Rossellini, Pasolini, Visconti, Brecht, and Rossini. (Facets)