Kisaku Ito
출생 : 1899-08-01, Tokyo, Japan
사망 : 1967-03-31
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Nine maids serve the household of a writer and his wife. The couple treat their maids like daughters and marry them off to eligible men. So, they are forever looking for new maids. As the years go by maid servants become hired help and more bossy and independent, so Chikura and his wife find themselves adjusting their lives to keep up with changing times.
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아코낭인 사건 이라고도 하는 이 사건은 도쿠가와 막부의 제 5대 쇼군 도쿠가와 쓰나요시가 집권하고 있던 1701년 에도성에서 일어났다. 칙사 접대를 담당한 아코성의 성주 아사노 다쿠미노카미가 의전 담당인 기라 고즈케노스케를 칼로 쳤으나 미처 죽이지 못하였지만, 그날로 할복을 하고, 가옥과 성이 몰수된다. 도쿠가와 막부의 조치에 불만을 지닌 아코성 가신인 오이시 구라노스케 이하 낭인 46, 총 47명이 그 다음해 12월에 기라의 저택을 급습하여 그를 죽인 후, 그 목을 아사노가 묻혀있는 센가쿠지(泉岳寺)로 들고가 복수를 완성하고, 1703년 3월 도쿠가와 막부의 결정에 따라 46명 할복했던 실제 사건을 그린 영화이다.
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전국 시대, 가이 지방의 후에후키 강변. 사다헤이와 오케이는 아들 셋과 딸 하나를 데리고 농사를 지으며 살고 있다. 농사를 싫어한 장남 소조는 입신양명을 꿈꾸며 다케다 신겐의 휘하로 들어가고, 부모의 반대에도 불구하고 동생들까지 데려가 버린다.
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In this Japanese drama, a village girl goes to Tokyo and becomes a hooker to support her ailing mother. While there she meets an unmarried teacher (at least he says he's unmarried) and falls in love. When she learns that he lied and is married to a woman whose child was fathered by another man, she is crushed. He returns to his wife. The woman becomes more distraught when she learns her uncle has misused the money she has sent. As the final straw, her mother dies, and the girl becomes sick.
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The legend of the birth of Shintoism. In Fourth Century Japan, the Emperor's son Ouso expects to succeed his father on the throne, but Otomo, the Emperor's vassal, prefers Ouso's stepbrother, and conspires to have Ouso die on a dangerous mission he has contrived. But Ouso prevails in the mission and returns to his father's castle under a new name, Prince Yamato Takeru. Otomo plots to have the Prince sent into even greater danger, but Otomo is unaware that the gods have favored the Prince and the outcome is far from what any of them expected.
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Edmund Rostand's play Cyrano de Bergerac, transplanted to Japan. A poet-warrior with an oversized nose (matched only by his great heart) loves a lady. But she sees him only as a friend, so he helps another man to woo her by giving him the poetry of his own heart.
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신슈 산골의 외딴 마을. 춥고 척박한 이 마을에서는 입을 덜기 위해, 70세가 넘은 노인은 산속에 버려야 한다는 규칙이 있다. 일흔을 목전에 둔 오린은 아들 다쓰헤이에게 후처를 들이게 해 안심하고 산에 갈 수 있다고 기뻐한다.
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It's a man's world. Shimamura, an artist, comes to this snowbound town to rejuvenate himself. He connects with Komako, a geisha he met on a previous trip, and it seems like love. She's the foster daughter of a local family, almost engaged to the family's son Yukio, now dying of consumption. He's tended by his sister Yuko who's angry at Komako for abandoning her brother. Shimamura returns to Tokyo but promises he will be back soon. In anticipation of his return, Komako breaks with her patron and her family loses their home. Complications arise when Shimamura doesn't come back as promised. Then Komako discovers that he and Yuko knew each other in Tokyo. Can Komako escape destiny?
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Pierre Marsac, a French engineer working for the Nagasaki shipbuilding yards, has fallen in love both with Japan and a charming Japanese girl named Noriko. But Françoise Fabre, a French journalist and Pierre's former lover, contacts him while visiting the Land of the Rising Sun. They meet again, find out their love might not be dead. Meanwhile, Pierre gradually becomes estranged from sweet, humble Noriko. One day, a typhoon strikes Nagasaki...
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Shozo is plagued by the needs of his ex-wife and his current one, but prefers the company of his cat.
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Now an old man, Masao returns to his childhood home and begins to recall his upbringing in this abandoned sector of Japan.
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The story of a couple, a spoiled son and a down-to-earth girl, in Osaka in the early Showa era. The film won the prestigious Blue Ribbon awards for best director, best actor (Morishige) and best actress (Awashima), and the Mainichi Concours award for best actor and best screenplay (Yasumi Toshio). It ranked second (after Naruse Mikio’s Ukigumo) on the Kinema Junpō top ten films for the year.
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여행 중 인신매매범의 손에 걸려 모친과 헤어지게 된 주시오와 안주의 오누이는 호족 산쇼다유에게 팔리게 된다. 노예나 다름없게 된 이 두 사람은 중노동에 시달리면서도 모친과의 재회를 꿈꾸며 하루하루를 보낸다. 그로부터 십년 후 여전히 산쇼다유의 수용소에 갇혀있는 이들은 어느 날 새로 들어온 젊은 여인이 부르는 노래에 자신들의 이름이 들어있는 것을 알고는 깜짝 놀란다.
인신매매가 횡행하는 헤이안 시대를 배경으로 부모 자식 간의 애정 그리고 인신매매 등의 인권 문제를 그리고 있는 작품으로, 단순한 이슈로서의 사회성을 인간 조건의 비극성에까지 끌고 간 걸작이다.
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12세기 에도 시대, 곳곳에서 반란이 일어나고 혼란과 공포가 교토를 뒤덮는다. 교토의 산조성 또한 공격을 당하고, 왕족인 키사는 젊은 사무라이 모리토에게 구출된다. 이때의 인연을 시작으로 모리토는 그녀를 사랑하게 되지만 키사는 벌써 모리토 보다 계급이 높은 사무라이 남편이 있는 몸이다. 모리토는 충성스러운 사무라이지만 그녀를 향한 사랑 때문에 결국 이성을 잃게 되고 키사의 고모까지 인질로 잡으면서 키사를 자기 것으로 만들려고 한다. 일본에서 처음으로 이스트만 컬러를 사용한 작품으로, 화려한 색감과 의상으로 한 순간도 눈을 떼지 못하게 만든다. 기쿠치 칸의 역사극을 영화화했으며, 1954년 칸 영화제 그랑프리를 수상했다.
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A young woman, who must support her father as a middle-aged man's mistress, finds herself falling in love with a student closer to her age.
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도공 겐주로는 전란의 혼란을 틈타 큰 돈을 벌 생각을 한다. 한편 그의 매제 도베이는 사무라이로서 출세하는 것이 꿈인 사내다. 겐주로의 처 미야기는 돈은 못 벌더라도 가족 간의 단란함이 훨씬 소중하다고 생각한다. 겐주로는 만들어놓은 도기를 팔러 도회로 나가 상당기간 소식이 끊어진다. 그는 시장에서 어느 귀부인으로부터 물건을 배달해달라는 부탁을 받는데, 그녀의 아름다움에 한눈에 반하고 만다. 현실과 환상의 구분을 일거에 무너뜨리는 뛰어난 영상미와 인간의 어리석음의 근원을 파고드는 설득력 있는 스토리로 미조구치 겐지의 이름을 세계에 알린 작품일뿐 아니라 후대의 영화 작가들에게 큰 영향을 끼친 영화이다.
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Dedication of the Great Buddha is a 1952 Japanese film directed by Teinosuke Kinugasa. It was entered into the 1953 Cannes Film Festival.